Skip to main content
Speedtest levert sinds kort tussen 10 Mbps en 22 Mbps download resultaat, bij een 750 abonnement.

Voorheen werkte het naar behoren, al werd 750 nooit gemeten.

Dit is veel te laag en storen bij video-gebruik.
@Almere_Verzetswijk_1318 Veels te laag inderdaad.



Voor de speedtest kun je het beste de app uit de Windows store gebruiken, de speedtest by oakla app.



Heb je het modem als eens gereset? En de mediaconverter van het stroom gehaald?
Bekabeld, dus WiFi is niet probleem, alles al een paar keer gereset.

Speedtest app gebruikt, net als vroeger toen het wel goed presteerde.

Ook andere speedtests gedaan, min of meer vergelijkbare uitkomsten.



Niet tevreden met Klantenservice die een kwartier wachtrij heeft.

Bij calamiteiten mag je dan minstens een voice horen die alvast meldt dat er iets loos is, IMHO.



Dank voor je reactie!
@Almere_Verzetswijk_1318 Door de beter stap je over weken is het drukker dan T-Mobile voor mogelijk heeft gehouden. Vandaar de lange wachttijd als je de klantenservice belt.



Wat waren de uitkomsten van de speedtesten nadat je het modem gereset hebt? Lees ik nou goed, dat je weer de volle snelheid hebt? Als je onder op de camera klikt, kun je ook foto's plaatsen.
Testresultaten:

https://www.speedtest.net/my-result/d/fa4948b6-c59a-49e5-950a-3599d0d51cb5



Ik begin aan mijn laptop ethernetpoort te twijfelen.

Dezelfde kabel vanaf het modem doet het op een andere pc prima met downloaden (en uploaden).
@Almere_Verzetswijk_1318 oké, die kan inderdaad defect zijn.
Het wisselt per dag. In mijn beleving is iets kapot of het werkt, maar dit neigt naar afknijpen bij downloaden.

Ook uploaden gaat nu stukken minder snel dan toen hij tegen de 800 Mbps aan zat.

https://www.speedtest.net/my-result/d/1067671a-54f8-4e67-be31-6ee73ffc5d35
@Almere_Verzetswijk_1318 Als er afgeknepen zou worden, zou je meer reacties lezen. Ik heb zelf ook 750Mbit en download me suf. Altijd op volle snelheid. Dus wellicht is er wat anders aan de hand.



Heb je al eens een andere UTP kabel geprobeerd?



En die laatste speedtest, Heb je die gemeten met de pc, waarvan je eerder zei dat dit een stuk beter ging?
Nee, is nog steeds die laptop. Ik bedoel met stuk/afgeknepen een probleem van het interface p[ de laptop, want met de pc valt het niet te herhalen. SPOF.

Andere kabel geprobeerd, geen verschil. Noch rechtstreeks noch met switch/hubje ertussen waar beide apparaten aan hangen.

Ik spreek de latop leverancier dit weekend.

Houd je hier op de hoogte...
Probleem opgelost

Ethernet 1Gbps poort driver teruggedraaid naar de vorige 2015 versie.



https://www.speedtest.net/my-result/d/37765349-ec31-4e50-bf56-c9cc1383d9f2
@Almere_Verzetswijk_1318 Had je wel de laatste versie? Meestal is dit Realtek en de laatste versie is van maart 2019.



Maar voor zo'n hoge dnheddn kun ej beter de speedtest App uit de Windows store gebruiken. Als ik 'm via de speedtest.net website meet, zijn de uitslagen ook waardeloos. Met de app, altijd strakke testen
Microsoft doet een greep en komt met een verbetering van één versienummer (10...) uit 2015.

Die was dus rotter (onvolwassener) dan de voorganger (9...) uit datzelfde jaar.



De Realtek live update anno nu geeft een maart 2019 update (10...), die wsch een stuk beter uitontwikkeld was dan die allereerste 10 waar het op mis liep.



En nu dus :-

https://www.speedtest.net/my-result/d/52de4a83-45d6-461a-ba0f-ef47c9a0b321
Nu helemaal goed met optimale driver, na een diepte check van het type met de Realtek Ethernet Diagnostic Ultility.



Install_Win10_10035_06242019.zip



https://www.speedtest.net/my-result/d/fde5a368-8f83-42db-8f6a-1b03341d0f01

Reageer