Skip to main content

Internet snelheid te laag en veel last van latency


Toon eerste reactie

107 reacties

  • is een Master Poster
  • 15 reacties
  • 25 april 2024

Hoi allen

 

ik heb helaas het exact zelfde probleem.  Ook ik heb de ZyXEL T-56

 

ik heb mijn pc direct met een cat 6 kabel aangesloten op de Zyxel.   
 

kan iemand mij vertellen hoe ik van deze hoge latency af kan komen ? @Tommie van Odido 


Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 13532 reacties
  • 26 april 2024

Welkom op onze Community @Delange93!

Zou je een pingtest willen uitvoeren en met mij willen delen? Graag zonder je eigen router/switch aangesloten op het modem.

Pingtest

De computer of laptop dient bekabeld aangesloten te zijn op het modem, een speedtest van een tv of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken.

Zorg ervoor dat alleen de computer of laptop aangesloten is op het modem. Koppel alle andere apparaten los.

  • Specificaties van het gebruikte modem/router tijdens de problemen en uitvoeren van de test (In het geval van eigen modem)?:
  • Speelt het probleem de hele dag door of alleen op bepaalde momenten van de dag?:
  • Is het apparaat (de betreffende client) aangesloten op de 2.5 Gbit/s Lan poort of een 1 Gbit/s Lan poort?:
  • Deel de resultaten van een ping test naar 8.8.8.8, alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg.
    • Ping 8.8.8.8
      • Windows command prompt; ping -n 1000 8.8.8.8
      • Linux/Mac terminal; ping -c 1000 8.8.8.8

 

 

  • Deel de resultaten van een ping naar de first hop, dit is het tweede adres wat je ziet in een traceroute. Alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg.
    • Vind de first hop (de tweede regel, geel omlijnd op de screenshot)
      • Start een traceroute naar 8.8.8.8
        • Windows command prompt; tracert 8.8.8.8
        • Linux/max terminal; traceroute 8.8.8.8

 

 

 

    • Ping het gevonden IP-adres
      • Windows command prompt; ping -n 1000 IP-adres

Linux/Mac terminal; ping -n 1000 IP-adres


  • is een Master Poster
  • 15 reacties
  • 26 april 2024
Tommie van Odido schreef:

Welkom op onze Community @Delange93!

Zou je een pingtest willen uitvoeren en met mij willen delen? Graag zonder je eigen router/switch aangesloten op het modem.

Pingtest

De computer of laptop dient bekabeld aangesloten te zijn op het modem, een speedtest van een tv of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken.

Zorg ervoor dat alleen de computer of laptop aangesloten is op het modem. Koppel alle andere apparaten los.

  • Specificaties van het gebruikte modem/router tijdens de problemen en uitvoeren van de test (In het geval van eigen modem)?:
  • Speelt het probleem de hele dag door of alleen op bepaalde momenten van de dag?:
  • Is het apparaat (de betreffende client) aangesloten op de 2.5 Gbit/s Lan poort of een 1 Gbit/s Lan poort?:
  • Deel de resultaten van een ping test naar 8.8.8.8, alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg.
    • Ping 8.8.8.8
      • Windows command prompt; ping -n 1000 8.8.8.8
      • Linux/Mac terminal; ping -c 1000 8.8.8.8

 

 

  • Deel de resultaten van een ping naar de first hop, dit is het tweede adres wat je ziet in een traceroute. Alleen een screenshot van de Ping statistics is genoeg.
    • Vind de first hop (de tweede regel, geel omlijnd op de screenshot)
      • Start een traceroute naar 8.8.8.8
        • Windows command prompt; tracert 8.8.8.8
        • Linux/max terminal; traceroute 8.8.8.8

 

 

 

    • Ping het gevonden IP-adres
      • Windows command prompt; ping -n 1000 IP-adres

Linux/Mac terminal; ping -n 1000 IP-adres

Dank voor het antwoord.

Deze had ik toevalligerwijs eerder gedaan en een screenshot van gemaakt. (dit was naar een adres van een game (iRacing). 
De rest van de tests zal ik later posten.

Deze resultaten waren rechtsstreeks met een kabel in de modem.
 

 


  • is een Top Poster
  • 32 reacties
  • 27 april 2024
Delange93 schreef:

Hoi allen

 

ik heb helaas het exact zelfde probleem.  Ook ik heb de ZyXEL T-56

 

ik heb mijn pc direct met een cat 6 kabel aangesloten op de Zyxel.   
 

kan iemand mij vertellen hoe ik van deze hoge latency af kan komen ? @Tommie van Odido 

aangezien het aan de firmware van de modem ligt moet je vragen voor een update naar de “beta” versie van de firmware.

 

wil je echt van het probleem af.. gooi dan die T56 het raam uit een koop een eigen router. ik heb een fritzbox 5590 gekocht en ben nu al maanden van dit probleem af.


  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 28 september 2024
https://t-mobile.speedtestcustom.com/result/ab68c030-7d96-11ef-97ed-958cf3030095

https://t-mobile.speedtestcustom.com/result/ab68c030-7d96-11ef-97ed-958cf3030095
 Waqqas heeft mij gevraag de screenshots van mijn speedtest hier te delen

. Bovenstaande speedtest is uitgevoerd met bekabelde desktop Zyxel T-56, Huawei media converter.
Alle lampjes branden zoals ze horen. 100mbit/s up/down abonnement

 

 


  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 28 september 2024
Tsjhvde schreef:
https://t-mobile.speedtestcustom.com/result/ab68c030-7d96-11ef-97ed-958cf3030095

https://t-mobile.speedtestcustom.com/result/ab68c030-7d96-11ef-97ed-958cf3030095
 Waqqas heeft mij gevraag de screenshots van mijn speedtest hier te delen

. Bovenstaande speedtest is uitgevoerd met bekabelde desktop Zyxel T-56, Huawei media converter.
Alle lampjes branden zoals ze horen. 100mbit/s up/down abonnement
 

 

MAC adres modem: F80DA9091C6E
Serienummer: S230Y25063072
De overige informatie die jullie vragen is gekoppeld aan dit account

 


  • is een King Poster
  • 53 reacties
  • 15 oktober 2024

Donderdagavond, grafiek geschreven met Pingplotter, doel bij alle metingen odido.nl. De metingen zijn uitgevoerd met een pingsnelheid van 0,5 sec.
Rode streep of blok staat voor packet loss. Groene pijl is stotterend geluid in een telefoongesprek bij de blauwe pijl viel het gesprek helemaal weg. Wat voor telefoongesrpekken geldt gaat natuurlijk ook op voor gamers en andere kritische toepassingen.

Dezelfde avond viel de TV uitzending uit bij de bruine pijl.

Vrijdagmorgen nog eens geprobeerd. Deze keer via WIFI met de VPN verbinding ingeschakeld. Bij de grafiek moet ik opmerken dat het nog steeds hoge pieken lijken maar geen packet loss, grootste Jitterpiek 5 msec, latency op één piekje na ca. 7 msec

Dat vroeg om nader onderzoek dus de afzonderlijke HOP's laten pingen en daarbij lijkt dit de boosdoener. ( “1-26-212-87-ftth.glasoperator.nl”  )

En als ik met VPN ingeschakeld hetzelfde ip-adres van dezelde server benader ziet het beeld er een stuk beter uit. Geen packet loss, Latency ca 7,5 (met een paar korte piekjes van  40 msec)  grootste piek Jitter 7,5 msec

@ Huigiebaby maakte me attent op een blog bij Tweakers waar gemeld wordt:

Het lijkt er op dat het probleem bij T-Mobile zat... Tijdens de problemen heb ik een tracert naar verschillende adressen uitgevoerd, allen met dezelfde trage response na "1-2-201-31.ftth.k.nl [31.201.2.1]":


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen