Skip to main content

goeie avond ik heb een abonnement van 100mbps alleen krijg maar 30 binnen ze hebben all gezegd dat er 49mbps op het adderes binnen kan komen  alleen het internet blijft op de 30 is dat niet weinig ? kan er meer uitgehaald worden ? 

\

Hallo @quintentock 

Is het modem rechtstreeks aangesloten op de main ISRA punt waar ook de KPN kabel op is aangesloten? Is er verder geen aftakking oid?

Indien je een Zyxel modem hebt kan je dan in je browser naar 192.168.1.1 gaan en inloggen met admin en het Login Password dat achter de Zyxel staat? Welke waarde staat er bij VDSL WAN?


Hey @quintentock, ik heb al antwoord gegeven op je bericht in het andere topic! 

 

 


Ik heb een Internet Premium abonnement maar haal sinds de vervanging van mijn Draytek modem naar een Zyxel modem bij lange na niet meer 1000/1000. Mijn Deco snelheidstest komt niet boven de 700/700 uit en is rechtstreeks aangesloten met een CAT 7 kabel op de Zyxel modem. Met de Draytek modem zaten de snelheden rond de 900/900.


Hey @MeKe, goed dat je dit aankaart.

Om een duidelijk beeld te krijgen van je snelheid, wil je de volgende stappen volledig uitvoeren en de screenshots hier in het topic willen delen? Kan je tijdens de test je deco's loskoppelen? Dan kan ik daar een blik op werpen!

 

Om je zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, hebben we meer informatie nodig. Deze informatie is nodig om een onderzoek te starten voor het achterhalen van eventuele problemen met de internetverbinding.

 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

 

 


Bij deze de screenshots zoals gevraagd. Ik heb alle LAN kabels uit mijn modem gehaald en 1 LAN kabel erin gedaan (poort LAN1) rechtstreeks naar mijn Windows laptop. Daarna Speedtest gedownload en bovenstaande schermprintjes gemaakt. Heb getest met een CAT7 kabel.


Hey @MeKe, bedankt voor de screenshots.

Dit ziet er inderdaad niet lekker uit. Ik heb besloten om een monteur aan te sturen, je ontvangt zo een bericht om een afspraak in te plannen met de monteur. Kan je mij daar een terugkoppeling van geven, nadat de monteur geweest is? Alvast bedankt! 


Bedankt voor je hulp. Ik zal een afspraak inplannen met Guidion maar dat zal door vakanties pas op 1 september zijn. Ik zal de ervaringen daarna hier delen.


Hey @MeKe, bedankt voor de screenshots.

Dit ziet er inderdaad niet lekker uit. Ik heb besloten om een monteur aan te sturen, je ontvangt zo een bericht om een afspraak in te plannen met de monteur. Kan je mij daar een terugkoppeling van geven, nadat de monteur geweest is? Alvast bedankt! 


Helaas heeft de monteur het probleem niet kunnen verhelpen ondanks vervanging van alle apparatuur en kabels. Call is nu doorgezet naar KPN.


@MeKe Hopelijk kan KPN dit probleem oplossen! Houd je ons op de hoogte of het gelukt is?


Helaas begint het een beetje kastje/muur verhaal te worden en heeft de KPN niets kunnen vinden en ligt de bal weer bij t-mobile/Odido…


Hey @MeKe, bedankt voor je terugkoppeling. Ik zie nog geen bericht in mijn systeem staan van de monteur van KPN NetwerkNL. Ik ga er vanuit dat deze nog moet komen. Hopelijk kunnen wij het vanaf hier weer oppakken! 


Hey @MeKe, bedankt voor je terugkoppeling. Ik zie nog geen bericht in mijn systeem staan van de monteur van KPN NetwerkNL. Ik ga er vanuit dat deze nog moet komen. Hopelijk kunnen wij het vanaf hier weer oppakken! 

Helaas nog geen reactie op de vervolgstappen ontvangen…vraag mij af hoe nu verder…up en download is nog steeds niet hoger dan 700 maar betaal wel iedere maand voor 1000 :-( 

 


Hey @MeKe, ik zie dat je ticket gesloten is en er verder niks gevonden is. Zou je nog 1 keer voor mij de speedtest willen doen? Dan ga ik het nog een keer doorzetten met de recente data.  


Ik had woensdag ook via de chat met je collega contact en had toen een nieuwe test gedaan. Modem reset uitgevoerd, alle apparaten ontkoppeld en laptop alleen aangesloten op de modem en een Speedtest uitgevoerd via de app op mijn laptop en kwam toen niet verder dan 769 down en 463 up.


Hey @MeKe, goed dat je dit aankaart.

Om een duidelijk beeld te krijgen van je snelheid, wil je de volgende stappen volledig uitvoeren en de screenshots hier in het topic willen delen? Kan je tijdens de test je deco's loskoppelen? Dan kan ik daar een blik op werpen!

 

Om je zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, hebben we meer informatie nodig. Deze informatie is nodig om een onderzoek te starten voor het achterhalen van eventuele problemen met de internetverbinding.

 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

 

 

 

Hey @MeKe, dat begrijp ik, echter heb ik de screenshots nodig van het effect na dat de monteur geweest is. Dan kan ik het doorzetten naar de techneuten. Hierboven heb ik de stappen nogmaals vermeld. 


Hey @MeKe, goed dat je dit aankaart.

Om een duidelijk beeld te krijgen van je snelheid, wil je de volgende stappen volledig uitvoeren en de screenshots hier in het topic willen delen? Kan je tijdens de test je deco's loskoppelen? Dan kan ik daar een blik op werpen!

 

Om je zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, hebben we meer informatie nodig. Deze informatie is nodig om een onderzoek te starten voor het achterhalen van eventuele problemen met de internetverbinding.

 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

 

 

 

Hey @MeKe, dat begrijp ik, echter heb ik de screenshots nodig van het effect na dat de monteur geweest is. Dan kan ik het doorzetten naar de techneuten. Hierboven heb ik de stappen nogmaals vermeld. 

 

Bij deze de screenshots.

 

 


Hi @MeKe, ontzettend bedankt voor de screenshots. Ik heb dit gelijk voor je doorgezet naar mijn collega's van de technische dienst, zodat ze hiervoor een onderzoek kunnen opstarten. Hier krijg je ook een bevestiging van per e-mail. Zodra er een update is in het onderzoek, zul je hier gelijk over geïnformeerd worden! 


Hier de laatste paar dagen ook een heel erge fluctuerende internetsnelheid, en op dit moment is het wel erg laag, kom zowel up en down niet boven de 500mb met mijn 1000 Mb glasvezel.

Diverse tests gedaan in verschillende browsers, Chrome geeft de hoogste snelheid, Firefox geeft veel minder, valt heel derg op dat het de laatste dagen een stuk minder is.

Bekabeling vanaf het glasvezelmodem in de meterkast is allemaal Cat8 en heeft vanaf aansluiting goed gewerkt, haalde altijd ruim boven de 900 Mb up en down.

 


Hey @Peter1958, goed dat je hiervoor aan de bel trekt. 

Om je zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, hebben we meer informatie nodig. Deze informatie is nodig om een onderzoek te starten voor het achterhalen van eventuele problemen met de internetverbinding.

 

De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.


Hi Tommie,

Heeft even geduurd door prive omstandigheden, maar dat is momenteel heel erg lastig.

Dit omdat de snelheid heel erg fluctueert. Het ene moment draait het zoals het hoort, en het andere moment kom je niet boven de 400Mb uit.
Dit is heel goed te merken met het laden van websites en ook met gamen.


Hey @Peter1958, om een onderzoek te starten heb ik echt de screenshots nodig die in de instructies staat.

Ik heb je verbinding erbij gepakt en zie dat het Media Converter al bijna een jaar aan staat. Daarnaast zie ik dat je een eigen router/switch hebt aangesloten. Zou je alsjeblieft voor mij een volledige powerflip kunnen uitvoeren en je router/switch kunnen loskoppelen. Wil je dan de verbinding opnieuw testen?

 

 

  •  Powerflip
  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

 

 


Hi @MeKe, ontzettend bedankt voor de screenshots. Ik heb dit gelijk voor je doorgezet naar mijn collega's van de technische dienst, zodat ze hiervoor een onderzoek kunnen opstarten. Hier krijg je ook een bevestiging van per e-mail. Zodra er een update is in het onderzoek, zul je hier gelijk over geïnformeerd worden! 


Ik begin een beetje de weg kwijt te raken. Blijkbaar is er een nieuwe modem onderweg maar die ligt al 1,5 week bij DHL en tot die tijd kan ik geen afspraak inplannen met Guidion. Paar keer gebeld met Odido maar die zeggen dat ik rustig op mijn pakket moet wachten maar heb het idee (al bijna een week geen update bij DHL) dat er iets fout gaat…


Hey @MeKe, ik ben meteen gaan kijken en het lijkt erop dat het pakket vertraagd is door DHL. Het is inderdaad op dit moment nog wachten op DHL, ik ga er vanuit dat het goed zal komen! 


Ik hoor wat je zegt Tommie maar dat is al de status 1,5 week lang en sinds vorige week woensdag is er geen status update meer van de DHL. Een pakketje van Bol.com is sneller…


@MeKe dat begrijp ik volkomen, normaliter duurt het bij ons ook niet zo lang. Ik denk dat er iets mis is gegaan bij DHL. Hopelijk zal het pakket snel arriveren!


Reageer