Skip to main content

Hi,

ik heb onlangs mijn internet abonnement verhoogd van 100mb naar 400mb.

Ik heb alle van alle 3 de apparaten in mijn meterkast de stroom eraf gehaald zodat het kon herstarten maar tijdens een bekabelde internet speed test van Ookla haal ik nog steeds max 100mb.

Kan dit a.u.b. worden opgelost zodat ik krijg waar ik voor betaal? 

Welkom op onze community en goed dat je dit gelijk aankaart! @Peter B. 

Ik help je graag verder. Ik wil graag dat je binnenkort kan genieten van super snel internet!

Wil je jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer toevoegen aan je community profiel? Dan is de verificatie compleet en kan ik je direct verder helpen! 

Wil je daarnaast alvast een screenshot delen van de bekabelde speedtest in dit topic? Het is belangrijk dat het gehele bureaublad in beeld is, dus ook de taakbalk. Alvast bedankt voor de genomen moeite! 

Hi,

ik heb onlangs mijn internet abonnement verhoogd van 100mb naar 400mb.

Ik heb alle van alle 3 de apparaten in mijn meterkast de stroom eraf gehaald zodat het kon herstarten maar tijdens een bekabelde internet speed test van Ookla haal ik nog steeds max 100mb.

Kan dit a.u.b. worden opgelost zodat ik krijg waar ik voor betaal? 

Hi, 

de gegevens zijn geupdate in mijn profiel, zie bijgaand een screenshot van de meeting

Is de kabel tussen ONT en de router wel OK? Als je in de router inlogt, zie je dan een poort snelheid van 1000 mbit? Vervang anders die kabel eens.

Zie je hier iets op want anders hoort te zijn?

Zie je hier iets op want anders hoort te zijn?

De laptop zit aangesloten op lan3 gok ik? Die staat op 100M, dat betekend dus dat het apparaat of de kabel wat op die poort staat aangesloten niet meer kan halen dan 100mbit. Heb je een andere kabel om te proberen?

WiFi op je iPhone moet waarschijnlijk ook een beter resultaat halen dan 100mbit. (als je snelheid bij odido inderdaad ook goed is aangepast uiteraard) 

@Peter B. Heb je de mogelijkheid om te testen met een andere kabel zoals @Okidokidough voorstelt? 

Anders stuur ik je gelijk de juiste kabel toe! 

Ik heb de kabels gecontroleerd en wat nieuwe tests uitgevoerd.

Ik heb geen instelling gewijzigd maar toch staat de LAN3 poort nu opeens op 1000 MB / sec.

Met een nieuwe test op de LAN3  haal ik nu 400 MB / sec. dus aan de kabels in mijn woonkamer ligt het niet...

Hoe krijg ik die LAN4 ook op 1000 MB / sec. ? 

De kabels in mijn meterkast op zijn allemaal hetzelfde.

De LAN poorten verbinden via een kabel met jouw apparatuur thuis. Als die kabels zelfgemaakt zijn kan de connector wel eens de uitdaging zijn. De router maakt een handshake over de snelheden met jouw apparatuur.  Als op LAN 4 de juiste kabel en een apparaat wat ook 1 Gbit ondersteund wordt aangesloten zul je in de router daar ook 1000 zien staan.

Geen van de kabels zijn zelfgemaakt.

Zowel de apparatuur als de kabels ondersteunen 1 Gbit.

Op LAN3 werkt alles nu dus top, maar als ik de zelfde kabels en apparatuur aansluit op LAN4 dan haal ik nog steeds niet hoger dan 100 Mbit 

Hallo @Peter B. 

Je bedoelt dus de kabel van LAN 3 in LAN 4 pluggen?

Zou je anders eens een fabrieksreset van de router kunnen uitvoeren door het resetknopje achter de router voor ongeveer 10 seconden in te drukken?

Reageer