Heb mijn internet snelheid verhoogd in mijn abbo van 1gb naar 2 gb, en gisteren is de monteur geweest om de instelling in de kast van de wijk om te zetten en mijn router aan te sluiten, alles goed gelukt en snel voor elkaar.
Echter..de monteur zei dat er een storing in de kast (wijk) zit en dat Odido met zijn vinger naar KPN wijst en KPN naar Odido ..en dat het al weken gaande is ..best leuk allemaal maar ik haal maar 4mbit op mijn lijn en zo zijn er meerdere in mijn wijk natuurlijk.
En ik betaal wel gewoon volledig de abbonoment kosten natuurlijk,. Dus beste mensen van Odido want kunnen we hier aan doen?
Bladzijde 1 / 1
Hi @Boshart, bedankt voor het starten van dit topic! Ik zie hier inderdaad gelijk het rapport van de monteur. Ik ben naar aanleiding van dit rapport een ticket gestart bij de technische dienst. Zij gaan hier verder mee aan de slag. Mochten wij van jou nog iets nodig hebben, of wij hebben meer informatie, dan hoor je van ons. Voor nu dank ik je zeer voor je geduld! Ik zie trouwens dat je al in het bezit bent van een Unlimited Data abonnement, anders had ik je dit graag gegeven!
Bedankt voor je snelle antwoord,
Echter dit is al weken bekend dat mijn wiijk een storing heeft in zijn kast en ik niet de enige ben.
Je snapt dat ik geen films of series kan kijken , ik kan ook niet meer gamen.
Ik ben bang dat wel even gaat duren ..omdat de grote jongens als kinderen gedragen maar ik moet wel 60 euro (?) voor mijn internet moet betalen.
Hey @Boshart, na de tijd zullen we de dagen dat je geen diensten gehad hebt voor je vergoeden. Dit kan wel pas na de tijd, dan hebben we namelijk 1 concrete periode.
Hi @Boshart, ik krijg zojuist door dat het opgelost moet zijn. Kun jij dit checken en mij een terugkoppeling geven? Het is wel belangrijk je modem eerst te herstarten. Dankjewel!
Sorry voor de late reactie, maar kon niet meteen reageren, maar had getest en het was goed.
echter ik ben blijven testen, maar mijn conclusie is dat het heel onstabiel blijft.
Hebben jullie mij weer terug gezet naar de 1gb abbo ? en mijn upload is ook ver te zoeken
Hey @Boshart, nee het abonnement staat nog gewoon op 2 Gbit/s. Test je wel in de 2.5 Gbit/s LAN-port? Zo'n lage upload komt vaak door een defect in de kabel, kan je eens een andere kabel proberen? Cat6a of hoger.
Hey @Boshart, nee het abonnement staat nog gewoon op 2 Gbit/s. Test je wel in de 2.5 Gbit/s LAN-port? Zo'n lage upload komt vaak door een defect in de kabel, kan je eens een andere kabel proberen? Cat6a of hoger.
Nee, @Tommie van Odido. Cat5e is voldoende voor 2Gbit/s.
Misschien ben je in de war met 10GBASE-T, wat nodig is om de volledige snelheid van het 8Gbit/s pakket over de draad te halen? En dan nog is de algemene wijsheid dat 10GBASE-T prima zou moeten werken over afstanden van minder dan 50 meter, als je kabels verder intact zijn.
Hey @GebruikersnaamRandomTekst, Cat5e kan een maximum snelheid behalen van 1000 Mbit/s. Cat6 of hoger is voor multigig. Ik kan je best een Cat6 kabel van een meter opsturen zodat je het kunt testen.
@Tommie van Odido Met alle respect, dat is een webpagina van een winkel. Ze zeggen daar dat grote bedrijven cat7 gebruiken, en dat cat6 voor thuisnetwerken is. In de praktijk doen grote bedrijven cat6(a) gebruiken (afhankelijk van de leeftijd van de kabel.) Cat7 gebruikt niemand. Het is een nutteloze standaard. Het is niet eens een echte standaard, het is niet erkend door TIA/EIA.
Op de wikipedia pagina die ik linkte staat duidelijk uitgelegd dat 2.5GBASE-T (2.5Gbit/s ethernet) genoeg heeft aan cat5e.
Het is technisch ook logisch, want cat6a is nodig voor 10Gbit/s en 2.5 en 5Gbit/s zijn letterlijk uitgevonden om sneller-dan-gigabit mogelijk te maken met bekabeling die niet goed genoeg is voor 10Gbit/s. 2.5Gbit heeft 100MHz kabel nodig (dus cat5e), en 10Gbit/s heeft 500MHz nodig (dus Cat6a).
With advanced technologies in enterprise networks and increasing numbers of wireless computing devices connecting to next-generation cloud infrastructure, 1000BASE-T Ethernet is limited in bandwidth while 10GBASE-T Ethernet requires UTP Cat6a cabling, a costly upgrade to the install base of Cat5e and Cat 6 cables that constitutes the majority of the cabling installed base today. The addition of the 2.5G and 5G Ethernet link protocol speeds will enable the cost effective scaling of network bandwidth delivered to enterprise access points and provide IT professionals with more data rate options.
Oftewel, 2.5Gbit/s bestaat zodat sneller-dan-gigabit mogelijk is op bestaande cat5e kabels, zonder cat6a nodig te hebben (voor 10Gbit/s).
Dat gezegd, in het geval van de auteur @Boshart is dit hele verhaal niet relevant, want de upload is 0,13 gigabit (137mbit/s). Dus zelfs met een kabel die alleen gigabit aankan, en met het langzaamste poortje van de Odido router (die gigabit aankan) zou de upload ongeveer 8x sneller moeten zijn. Dus er is iets heel anders aan de hand.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.