Skip to main content

Beste Odido,

Sinds januari van dit jaar heb ik een fiberverbinding van 8Gb up en 8Gb down. Gedurende de eerste maanden had ik veel problemen met zeer lage internetsnelheden. Daarna werd de lijn na een paar maanden plotseling als inactief gemarkeerd, waardoor ik een dag zonder internet zat. Uiteindelijk ben ik hiervoor gecompenseerd. Maar nu is er een ander GROOT probleem.

Sinds 22 augustus (nu twee weken) hebben we helemaal geen internet meer thuis, geen wifi, geen kabel, NIETS. Het lampje op de XGSPON(mediaconverter) knippert rood. Op vrijdag 23 augustus zei een van uw klantenservicemedewerkers dat het probleem extern aan mijn huis ligt, aangezien ik meldde dat het rode lampje op de mediaconverter rood brandde, maar dat er toch iemand naar mijn huis moest komen.

De monteur Bel Aziz van Guidion kwam op zaterdag langs en bevestigde dat het probleem extern is, en dat het ticket op maandag zou worden aangemaakt, omdat de netwerkbeheerder in het weekend niet werkt.

Op maandag 26 augustus moest ik zelf weer bellen om te vragen wat er aan de hand was. Mij werd toen verteld door een klantenservicemedewerker dat er nog steeds geen licht op de lijn te zien is en dat er iemand naar het centrale knooppunt (HUB) moet gaan (dat ik hiervoor drie dagen moet wachten voordat het ticket opgepakt wordt). Ik belde woensdagavond en kreeg te horen dat er donderdag en uiterlijk vrijdagochtend iemand naar het knooppunt (HUB) zou gaan. Op vrijdagmiddag belde ik opnieuw voor een update, en een zeer behulpzame en vriendelijke klantenservicemedewerker vertelde me dat het ticket naar de verkeerde derde partij was gestuurd.

Twee uur later werd ik gebeld door een vrouw van het fiberteam. Zij vertelde me dat er maandag 2 september tussen 9 en 12 uur een monteur zou komen. Net voor 12 uur belde ik op om te vragen waar hij bleef. De klantenservicemedewerker vertelde me dat ze de afspraak niet kon zien, omdat de afspraak met de derde partij (A) was gemaakt. Tijdens het gesprek werd ik doorverbonden naar derde partij A, en zij zeiden dat een andere derde partij (B) verantwoordelijk was. Vervolgens belde ik derde partij B, en zij zeiden dat ze geen enkele afspraak hadden staan op ons adres. Dus belde ik opnieuw naar Odido Home en sprak met R. R. was behulpzaam, maar zei dat derde partij B de afspraak had afgewezen omdat "er niets mis is met de lijn, we hebben het gecontroleerd". CSA R. vermeldde dat zowel hij als zijn collega kunnen zien dat er GEEN licht op de lijn is. Ik wacht nu op een terugbelverzoek van R., die contact probeerde op te nemen met een andere afdeling, maar hij heeft nog niet teruggebeld, terwijl hij zei dat dit binnen 10 à 15 minuten zou gebeuren. Het is nu 45 minuten later.

*De mevrouw die mij deze afspraak op 2 september had beloofd, krijg ik niet meer te pakken; haar telefoon gaat direct naar de voicemail*. 

Kan iemand alstublieft mijn internet repareren? IK MOET RINGS OF POWER KIJKEN!

Met vriendelijke groet,

UnhappyOdidouser

Hey @UnhappyUser, bedankt het delen van je ervaring.

Er lijkt inderdaad iets niet helemaal goed te gaan, ik ben er voor je ingedoken en zie dat Volkers Wessels Telecom op dit moment verantwoordelijk is voor de situatie. Het euvel is vanmiddag doorgezet naar ons escalatie team. Op dit moment kan ik niks anders dan toekijken naar hoe het zal verlopen. Het escalatie team gaat dit spoedig voor je oppakken en hopelijk is het snel opgelost! Kan je mij op de hoogte houden van het vervolg? Dan kan ik een oogje in het zeil houden voor je.

Is er al een concreet antwoord ontvangen van Volker Wessels/Van Gelder Telecom? @Tommie van Odido 

Hoi @UnhappyUser, ik heb het direct voor je nagekeken! Er is op dit moment nog geen informatie gedeeld met ons. Zodra ik meer weet, zul je het ook meteen horen. Voor nu dank ik je oprecht voor je geduld en wens ik je alsnog een mooie dag! Groetjes, Ishana

Reageer