Skip to main content

Zowel bekabeld als via WiFi heb ik tijdens prime-time momenten zeer veel problemen om een verbinding te krijgen met internet. Met prime-time bedoel ik elke avond tussen ongeveer 18.00 en 23.00 en in de weekends ook overdag. Gewoon een website openen is dan onmogelijk, hetzelfde geldt voor dingen als Youtube, Spotify en Netflix enz. 

Ik heb dit zowel via bekabeld als via WiFi. Als ik eenmaal muziek of video heb gestart gaat alles goed.

Zoals ik het zie lijkt het erop dat de eerste verbinding naar een site of dienst het probleem is, maar dat als die verbinding er eenmaal is het goed gaat. Elke nieuwe website die ik wil openen geeft weer hetzelfde probleem, ook al heb ik net op een andere website gekeken.

Betreft Windows 10 en Android, zowel zonder als met VPN.

Buiten de prime-time momenten gaat alles uitstekend!

Hoe kan ik dit oplossen???

Hi @Mark-Jan, allereerst van harte welkom op onze community! Ik help je graag verder. Zou je zodra je de problemen weer ervaart een speedtest willen doen? Ik stuur je een handleiding door voor Windows. Je kunt de screenshots van de speedtests (persoonlijke gegevens doorgekrast) hier in dit topic delen. De laatste stappen met het delen van je persoonlijke gegevens, mag je overslaan. Dan kunnen we hier wat dieper voor je op induiken en onderzoeken. Bedankt alvast! 

Hi Demi, van dat je wilt helpen! Tijdens die momenten lukt een speedtest ook niet. Na heel veel proberen is het net een keertje gelukt, zie screenshot. Deze keer per wifi, direct naast jullie router. Overigens zijn deze problemen pas ontstaan toen ik over moest stappen naar glasvezel. Voor die tijd heb ik geen problemen gehad. 

Hoi @Mark-Jan, bedankt voor deze aanvullende informatie! Heel graad duik ik tot op de bodem van dit probleem zodat we het effectief voor je aan kunnen pakken. Het klinkt heel erg alsof de verbinding richting je huis overbelast raakt. Zou je de volgende test kunnen doen zodra het probleem opduikt? Hiermee kunnen we beter traceren waar dit probleem zich precies bevindt. Deze testen werken ook op momenten dat de speedtest het niet doet.

• Post de resultaten van een ping naar 8.8.8.8, alleen de ping statistics is genoeg.
    • Ping 8.8.8.8
      • Windows command prompt (CMD); ping -n 1000 8.8.8.8
      • Linux/max terminal; ping -c 1000 8.8.8.8

• Post de resultaten van een ping naar de first hop, dit is het tweede adres je zit in een trace. Alleen de Ping statistics is genoeg.
    • Vind de first hop
      • Start een trace route naar 8.8.8.8
        • Windows command prompt; tracert 8.8.8.8
        • Linux/max terminal; traceroute 8.8.8.8

• Ping het gevonden ip adres
  • Windows command prompt; ping -n 1000 ipadres
  • Linux/max terminal; ping -n 1000 ipadres

Om het overzicht te bewaren en jullie zo goed mogelijk vanuit 1 perspectief te kunnen helpen, hebben we vanaf nu 1 centraal verzameltopic waarin we alles oppakken. Graag vanaf heden in dit topic reageren: Verzameltopic: Traag Internet in de avond (WBA netwerk) | Odido community