Eens in de zoveel tijd (b.v. na een reset van het modem) ligt het Internet eruit. Nader onderzoek laat zien dat de DHCP server van T-Mobile / het fiber netwerk een DHCPNAK geeft gedurende die periode. M.a.w het modem krijgt geen DHCP lease (IP-adres) van T-Mobile. Na 1 a 2 dagen lost dit probleem zich vanzelf weer op, en krijg het modem weer netjes een IP-adres.
De T-Mobile Help-desk / Guidion helpdesk sturen een monteur. En hoewel dat altijd gezellig is, is dit toch echt een probleem in het netwerk van T-mobile.
Heeft iemand dit eerder ervaren, en eventueel een tip hoe dit snel op te lossen, zodat dit in de toekomst niet meer voorkomt?
Voor de techneuten, de communicatie tussen de DHCP client en server:
- Modem stuurt DHCPDISCOVER
- DHCP server stuurt DHCPOFFER terug (met een ip adres, gateway, etc)
- Modem gaat in op het 'offer' en stuurt een DHCPREQUEST
- DHCP server stuurt een afwijzing, een DHCPNAK
Soort van, hier heb je een snoepje, nou doe dan maar, nee - je krijgt 'm lekker toch niet
Met vriendelijke groet