Omdat wij toch niet of nauwelijks reguliere televisie kijken hebben wij besloten over te stappen naar de goedkoopste aanbieder van glasvezel internet only. Dit was in ons geval T mobile Basic internet.
Tot zover niets aan de hand, totdat vrijdag 19 juni de installatie plaats vond en wij dus van KPN over gingen naar T mobile.
Helaas lukte dit niet, geen signaal op de glasvezel. Monteur heeft een ticket aangemaakt en maar afwachten tot dit opgelost wordt. Ik heb hier verschillende malen achteraan gebeld en kreeg geen duidelijkheid wanneer dit opgelost wordt. Uiteindelijk op advies van de dame op de servicedesk op zaterdag maar een prepaid kaart van T mobile gekocht met € 10,- bel te goed (totaal € 20,-, gaat T mobile mij dit vergoeden???) en hier heb ik een onbeperkt internet bundel op gekregen.
Uit eindelijk kregen we nadat ik maandag 22 juni er weer achteraan gebeld heb op dinsdagmiddag 23 juni signaal op de glasvezel en hadden we weer internet, foutje van KPN volgens de monteur. Wij blij maar dit was nog niet het einde van het verhaal. Laden van data duurde wel lang vond ik en heb er maar even een bekabelde speed test op los gelaten, bleek dat we maar 5 a 6 mbps hadden terwij dit 50 mbps had moeten zijn. Direct weer achteraan gebeld, weer een ticket aangemaakt en maar weer wachten. Zaterdag 27 juni nog niets gehoord en ben zelf maar even gaan neuzen op dit forum en kwam er achter dat het wellicht aan de dip switch setting van de mediaconverter kon liggen. Heb dit even gecheckt en wat bleek alle switches stonden op off. Hierna twee settings geprobeerd 1 & 6 werkte niet 3 & 4 on werkt wel en we hebben het probleem zelf opgelost.
E.a. verdient geen schoonheidsprijs en als ik dit forum lees ben ik niet de enige, T mobile werk aan de winkel lijkt mij.