Skip to main content

Regelmatig uitval van internet:

  • duurt meestal ongeveer 3 minuten
  • gebeurt enkele keren per dag (5 a 10 keer)
  • Router werkt prima, valt niet uit, lampjes zijn groen.

 

 

Traceroute:

C:\WINDOWS\system32>tracert -d 1.1.1.1

Tracing route to 1.1.1.1 over a maximum of 30 hops

  1    <1 ms     2 ms    <1 ms  192.168.1.1
  2  31.21.109.54  reports: Destination host unreachable.

Trace complete.

 

 

 

ICMP log:

22:25:07,91 Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=8ms TTL=59
22:25:12,51 Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=8ms TTL=59
22:25:21,51 Request timed out.
22:25:30,51 Request timed out.
22:25:39,51 Request timed out.
22:25:44,58 Reply from 31.21.109.54: Destination host unreachable.
22:25:50,60 Reply from 31.21.109.54: Destination host unreachable.
22:25:56,62 Reply from 31.21.109.54: Destination host unreachable.
22:26:02,63 Reply from 31.21.109.54: Destination host unreachable.
22:26:08,64 Reply from 31.21.109.54: Destination host unreachable.
22:26:14,66 Reply from 31.21.109.54: Destination host unreachable.
22:26:20,68 Reply from 31.21.109.54: Destination host unreachable.
22:26:26,69 Reply from 31.21.109.54: Destination host unreachable.
22:26:32,71 Reply from 31.21.109.54: Destination host unreachable.
22:26:38,72 Reply from 31.21.109.54: Destination host unreachable.
22:26:44,74 Reply from 31.21.109.54: Destination host unreachable.
22:26:50,76 Reply from 31.21.109.54: Destination host unreachable.
22:26:56,77 Reply from 31.21.109.54: Destination host unreachable.
22:27:02,79 Reply from 31.21.109.54: Destination host unreachable.
22:27:08,80 Reply from 31.21.109.54: Destination host unreachable.
22:27:14,82 Reply from 31.21.109.54: Destination host unreachable.
22:27:20,83 Reply from 31.21.109.54: Destination host unreachable.
22:27:26,85 Reply from 31.21.109.54: Destination host unreachable.
22:27:32,87 Reply from 31.21.109.54: Destination host unreachable.
22:27:38,88 Reply from 31.21.109.54: Destination host unreachable.
22:27:44,90 Reply from 31.21.109.54: Destination host unreachable.
22:27:48,92 Reply from 31.21.109.54: Destination host unreachable.
22:27:49,96 Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=8ms TTL=59
22:27:50,99 Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=8ms TTL=59

 

 

Hallo @J V E 

Welke router heb je van T-Mobile?

Zou je eens een fabrieksreset kunnen uitvoeren van de router door het resetknopje achterop voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip? Je zult dan ook weer de DNS servers van T-Mobile gebruiken.


Hoi @J V E, ik zie dat er afgelopen dagen wel issues in jouw postcodegebied waren. Ervaar je dit nog steeds? Groetjes, Ishana


Ik heb het ervaren na de laatste melding dat een storing is opgelost. Ik ben niet de hele dag aan het scannen of T-Mobile een storing heeft, dus ik kan je niet zeggen of het nu nog is. Maar 3 dagen geleden heb ik 3 of 4 storingen meegemaakt.

Dat was nadat ik tot twee of drie keer toe emails kreeg dat er storingen waren, en daarna dat ze weer waren opgelost.


Mijn router is de Zyxel unit die T-Mobile met het abo heeft geleverd.


Hi @J V E, ik ben direct voor je gaan kijken.

Heb je toevallig een eigen Media Converter of ONT aangesloten? Zo niet, wil ik je vragen om een volledige powerflip uit te voeren, dit doe je zo: 

 

       Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van de modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

 

Heb je nu weer een stabiele verbinding?


Hi @J V E, ik ben direct voor je gaan kijken.

Heb je toevallig een eigen Media Converter of ONT aangesloten? Zo niet, wil ik je vragen om een volledige powerflip uit te voeren, dit doe je zo: 

 

       Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van de modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

 

Heb je nu weer een stabiele verbinding?

 

Hi,

Goed om te weten wat de standaard methode is voor een reset. Dank daarvoor.

Ik wil op zich best je dansje doen als ik je daar blij mee maak, maar bij een storing doet de router het prima: Geeft aan op het netwerk te zitten, heeft een next-hop adres om verkeer heen te sturen. Dus met de Zyxel lijkt niks mis. Ik krijg zelfs een “destination unreachable” terug van een upstream router. Daar lijkt dus ook het probleem te zitten; een T-mobile router heeft geen route naar het destination adres. Een powercycle van de Zyxel gaat daar niks aan veranderen.

Overigens heb ik in de afgelopen 36 uur niks gemerkt van outages, dus vooralsnog lijkt het beter te gaan.


Reageer