internet glasvezel brand rood

  • 11 December 2023
  • 3 reacties
  • 41 Bekeken

Hallo,

Sinds een vrijdag maken we gebruik van de nieuwste router en wifi-punten. Zojuist valt mijn gehele internet weg, zowel bedraad als Wifi. Het bolletje/kleurtje op de Zyxel modem brandt rood.

Ik heb de router opnieuw opgestart en meerdere dingen geprobeerd.

Hoe kan ik dit probleem helpen? Ik heb internet via glasvezel en vrijdag toen de monteur er was deed alles het wel.

Tommie van Odido 5 maanden geleden

Hi @esmeevmook, welkom op onze Community!

Ik wil natuurlijk dat je zo snel mogelijk weer online komt. Daarom ben ik direct voor je gaan kijken en heb een lijnmeting gedaan. Het lijkt erop dat het ONT (het kastje waar het modem op aangesloten is) geen stroom heeft. Zou je de bekabeling kunnen nakijken? Als deze wel aan staat, zou je de volgende vragen dan willen beantwoorden?

  1. Brandt het WAN lampje op het modem continue groen? 
  2. Brandt het Power lampje op de ONT?
  3. Hoe brandt het LOS lampje? (knippert snel (4x per seconde), knippert langzaam (1x per seconde), uit)
  4. Hoe brandt het PON lampje? (knippert, brandt continu, uit)
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @esmeevmook, welkom op onze Community!

Ik wil natuurlijk dat je zo snel mogelijk weer online komt. Daarom ben ik direct voor je gaan kijken en heb een lijnmeting gedaan. Het lijkt erop dat het ONT (het kastje waar het modem op aangesloten is) geen stroom heeft. Zou je de bekabeling kunnen nakijken? Als deze wel aan staat, zou je de volgende vragen dan willen beantwoorden?

  1. Brandt het WAN lampje op het modem continue groen? 
  2. Brandt het Power lampje op de ONT?
  3. Hoe brandt het LOS lampje? (knippert snel (4x per seconde), knippert langzaam (1x per seconde), uit)
  4. Hoe brandt het PON lampje? (knippert, brandt continu, uit)

de bekabeling klopt dus hierbij antwoord op de vragen!

1. Brandt het WAN lampje op het modem continue groen? Die knippert groen

2. Brandt het Power lampje op de ONT? Ja

3. Hoe brandt het LOS lampje? (knippert snel (4x per seconde), knippert langzaam (1x per seconde), uit) Deze is uit

4. Hoe brandt het PON lampje? (knippert, brandt continu, uit) deze knippert 4x per seconde! 

Reputatie 7
Badge +5

Thanks @esmeevmook voor de moeite! Ik wilde graag aan de slag maar zie dat je inmiddels al contact hebt gehad met mijn collega en dat er een onderzoek uitstaat. Weet dat we dit zo snel mogelijk voor je oplossen. Ik zie het niet zo snel in mijn systeem maar mocht je een mobiel abonnement bij ons of Ben hebben, stuur mij dan gerust een privébericht. Ik kan je voor de tussentijd voorzien van Unlimited Data!

Reageer