Hallo @LMHH
Een fabrieksreset kan misschien eens worden gedaan? Als de problemen daarna nog steeds bestaan dat kan de Draytek wel vervangen worden inderdaad.
Als ik een fabrieksreset doe, moet ik dan de Fritz! ook opnieuw stellen/resetten? Want die is destijds door de monteur ingesteld, en ik weet niet helemaal hoe ik die weer opnieuw kan instellen?
@LMHH
Ja, alle instellingen worden dan hersteld dus mogelijk moet je de Fritz ook opnieuw instellen.
Hier is een handleiding voor de 1750E.
Ik heb het forum inmiddels wat doorgelezen en zie dat mijn probleem wel vaak voorkomt. Is het ook mogelijk dat ik modem om ruil voor het nieuwere Zyxel modem?
@LMHH
Daar kan een moderator je een antwoord op geven, wacht even op hun reactie
Goedemiddag @LMHH, van harte welkom op de Community!
Ik heb aandachtig meegelezen en constateer dat er bij jou sprake is van een zogeheten “deadlock-situatie” waarbij de verbinding op de Draytek blijft wegvallen. Geen zorgen! Ik ruil de Draytek om voor een Zyxel + Media Converter. Deze zullen binnen maximaal vijf dagen bezorgd worden. Ook ontvang je binnen een halfuur een afspraaktool per sms en e-mail zodat je een afspraak kunt inplannen met Guidion om de apparatuur aan te laten sluiten - dit gebeurt bij Glasvezel altijd door een monteur vanwege de gevoeligheid van de apparatuur en omdat anders de servicegarantie op losse onderdelen komt te vervallen.
De Draytek mag je straks, zodra alles aangesloten is, bij het grofvuil zetten of anderszins deponeren (bijvoorbeeld door het weg te brengen naar een milieustraat).
Hiermee wordt jouw verbinding weer geoptimaliseerd!
Bedankt! Kan ik met het Zyxel modem dan ook nog gebruik maken van mijn Fritz!repeater?
Want ik ben wel hier afhankelijk van, want door de rare plaatsing van mijn meterkast heb ik slecht bereik in de woonkamer.
@LMHH
Dat kan denk ik wel, verder kan je een WiFi plus punt huren van T-Mobile voor €2,50 per maand en die vormt dan een mesh netwerk met de Zyxel.