Internet (bekabeld en wifi) valt uit en valt weg sinds enkel dagen!
Al geruime tijd had ik last van slechte wifi. Filmpjes die opeens ‘vastlopen’, pagina's die plots niet meer willen versersen. Eind september heb ik bij Odido een vervangend modem besteld, ik heb toen de T54 ontvangen. Alles geïnstalleerd en het leek weer soepel te werken.
Sinds enkele dagen wordt het echter van kwaad tot erger: niet alleen loopt de wifi weer vaak vast, de wifi valt ook plots om de paar minuten weg. Totaal instabiel dus. Uiteraard van alles al geprobeerd: modem van stroom, modem naar fabrieksinstellingen, verschillende kanalen geselecteerd, de glasvezel media converter van stroom af (icm met de modem), etc. Nu leek het gistermiddag weer even stabiel en ook vandaag ging het redelijk, maar vanavond is het nog erger: het bekabelde internet doet het ook niet meer. Via tests springt het van 500 kbps naar 1,5 gb naar 20 mb, etc. etc. Ik zit nu op mijn hotspot van mijn telefoon dit te tikken ;-( Er is geen storing bekend, er zijn geen wijzgigingen in de bekabeling in huis geweest. Geen idee wat ik nu nog kan doen. Ik zie dit graag snel opgelost, want niet alleen mijn home assistant, maar vooral mijn thuiswerk lijdt hier onder...;-(
Bladzijde 1 / 1
Hallo @MeneerPilko
Ervaar je dit probleem alleen via de WiFi of ook bekabeld?
Heb je de hele dag door last van dit probleem of alleen in de avonduren bijvoorbeeld?
Welke mediaconverter heb je?
De problemen waren er dus al een tijd met wifi, maar lijken zich nu te ‘verspreiden’ op het bekabelde deel. Wel een tijd geprobeerd om wifi op zolder te krijgen met een extender, maar dat gaat ook sinds een paar maanden niet meer (dacht dat dat aan de extender van Netgear lag, maar daar twijfel ik nu aan...). Jarenlang perfect internet gehad van Odido, nooit problemen, maar dit is wel erg irritant. Gisteravond vooral de ethernet die het opgaf. Vanochtend wel weer 1 Gbps, de wifi lijkt ook wel erger in de avonden...;-( Voor de modem zit een CTS Mediaconverter.
@MeneerPilko
Kan je voor de zekerheid nog een andere internetkabel tussen mediaconverter en router testen? En hoe is de WiFi als je tijdelijk alle bekabelde apparatuur verwijderd van de router?
Vanavond is de bekabelde internet weer OK. Goede snelheden en tot nu toe geen uitval. Ik zag aan mijn home assistant dat vanmiddag de hub wel was uitgevallen, dus lekker gaat het nog niet. Zojuist voor zekerheid de LAN-kabel tussen converter en router vervangen door een andere. Ik zal gaan testen wat wifi doet als ik tijdelijk alle bekabelde apparatuur verwijder van de router.
Het is steeds erger aan het worden. Al veel
geprobeerd, maar nu meerdere keren per dag valt het internet helemaal uit. Hier lijkt meer aan de hand. Ondertussen raken de mobiele data-abonnementen hier in huis ook leeg door ontbrekend wifi. Nu nog moment vinden om te kunnen bellen. Odido: kan achterhaald worden of er meer aan de hand is?!?
Hey @MeneerPilko, wat heb je bekabeld aangesloten op het modem? Ik krijg namelijk geen goede lijnmeting. Kan je het modem rebooten en een seintje geven als je dit gedaan hebt? Dan probeer ik het dan opnieuw!
Hey @MeneerPilko, wat heb je bekabeld aangesloten op het modem? Ik krijg namelijk geen goede lijnmeting. Kan je het modem rebooten en een seintje geven als je dit gedaan hebt? Dan probeer ik het dan opnieuw!
Dank voor je reactie. Inmiddels heb ik contact gehad met 'Fleur’ via de chat. Zij heeft een lijnanalyse laten uitvoeren, maar vond het voer om een monteur langs te sturen. Daar is ondertussen een afspraak mee gemaakt. Ik zal hier informeren wat daaruit is gekomen.
Hoi @MeneerPilko, fijn om te horen! Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een fijn weekend! Groetjes, Ishana
Hoi @MeneerPilko, fijn om te horen! Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een fijn weekend! Groetjes, Ishana
Zaterdagavond is een monteur langs geweest. Hij kon niks vreemds vinden, behalve dat zo af en toe de Zyxel T54 leek uit te vallen. Hij heeft daarom deze vervangen voor een T75 en meteen de mediaconverter vervangen. Dit leek de oplossing, een groot deel van zaterdagavond en zondag werkte het naar behoren, maar rond 16u zondagmiddag viel alles uit. De wifikanalen waren wel zichtbaar en je kon ook verbinden, maar er was geen data-overdracht. Ook bekabeld niet. Na 40 minuten in de wacht te hebben gestaan is er diezelfde avond weer een monteur langsgekomen (dezelfde als de dag ervoor). Hij heeft niks gevonden, signaal dat binnenkomt is prima. Ook de wijkcentrale is gecheckt. Dit zou door hem bij de technische dienst worden neergelegd, ik heb helaas nog niks vernomen ;-(
Via de klantenservice heb ik wel vouchers gehad voor unlimited internet, hier heb ik echter niet veel aan aangezien deze enkel op een simkaart van Odido kunnen worden geactiveerd (daar hebben we er 1 van, en die kan ons niet de hele dag van een hotsport voorzien...). Ondertussen draaien wij hier thuis al flink wat uren op de mobiele data (en hotspots). Graag zie ik dit snel opgelost, niet alleen mijn vertrouwen in het netwerk, maar ook mijn thuiswerk en portemonnee lijden hier nu onder...;-(
Zaterdagavond is een monteur langs geweest. Hij kon niks vreemds vinden, behalve dat zo af en toe de Zyxel T54 leek uit te vallen. Hij heeft daarom deze vervangen voor een T75 en meteen de mediaconverter vervangen. Dit leek de oplossing, een groot deel van zaterdagavond en zondag werkte het naar behoren, maar rond 16u zondagmiddag viel alles uit. De wifikanalen waren wel zichtbaar en je kon ook verbinden, maar er was geen data-overdracht. Ook bekabeld niet. Na 40 minuten in de wacht te hebben gestaan is er diezelfde avond weer een monteur langsgekomen (dezelfde als de dag ervoor). Hij heeft niks gevonden, signaal dat binnenkomt is prima. Ook de wijkcentrale is gecheckt. Dit zou door hem bij de technische dienst worden neergelegd, ik heb helaas nog niks vernomen ;-(
Via de klantenservice heb ik wel vouchers gehad voor unlimited internet, hier heb ik echter niet veel aan aangezien deze enkel op een simkaart van Odido kunnen worden geactiveerd (daar hebben we er 1 van, en die kan ons niet de hele dag van een hotsport voorzien...). Ondertussen draaien wij hier thuis al flink wat uren op de mobiele data (en hotspots). Graag zie ik dit snel opgelost, niet alleen mijn vertrouwen in het netwerk, maar ook mijn thuiswerk en portemonnee lijden hier nu onder...;-(
@Waqqas@Ishana van Odido@Tommie van Odido Kan iemand reageren? Mijn download lijkt OK, maar mijn upload blijft op 0 (of iets daarboven) hangen. Er is zo niet mee te werken ;-(
Check je de snelheid bekabeld of via wifi @MeneerPilko? Zou je dit 3 dagen in de gaten willen houden en bij uitval graag de datum, tijdstip en het MAC-adres van het apparaat waar je dit op merkt willen noteren? Ik ontvang die data dan graag na 3 dagen, dan kan ik specifiek opzoek gaan. Hopelijk komt er dan wat meer informatie. Graag het modem niet zelf uitschakelen in die 3 dagen, behalve als het echt niet meer werkt. Reboot dan ook graag noteren. Alvast bedankt!
Check je de snelheid bekabeld of via wifi @MeneerPilko? Zou je dit 3 dagen in de gaten willen houden en bij uitval graag de datum, tijdstip en het MAC-adres van het apparaat waar je dit op merkt willen noteren? Ik ontvang die data dan graag na 3 dagen, dan kan ik specifiek opzoek gaan. Hopelijk komt er dan wat meer informatie. Graag het modem niet zelf uitschakelen in die 3 dagen, behalve als het echt niet meer werkt. Reboot dan ook graag noteren. Alvast bedankt!
@Tommie van Odido Ik zal de komende dagen dit in de gaten houden. Vanochtend had ik wel weer even goede upload (en dus goede hoop...), maar die is nu wederom helemaal ingezakt.
Bij deze alvast een overzicht van de speedtests van de afgelopen dagen:
@Tommie van Odido Afgelopen vrijdag weer een hele dag bagger. In de ochtend vriendelijke medewerker van de klantenservice aan de lijn gehad. Zij kon niks vinden. Maar ook niet dat de monteur het had doorgezet naar de technische dienst . Dat ging ze nu alsnog doen. Bovenstaande screenshot doorgezet via contactformulier. Inmiddels zijn we hier door onze mobiele data heen en heb ik weer hele dag amper kunnen thuiswerken. Bij de Odidoshop simkaarten gehaald en heb nu amateuristisch hotspots op jullie vouchercodes gemaakt. Maar ook die geven nu een technische fout wanneer we de nieuwe 7 dagen willen activeren...(want ook vandaag werkt het internet weer niet).
Ik ga nu maar bekijken hoe ik kan overstappen op een andere provider. Dit gaat me nu echt te lang duren
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.