Skip to main content

Iemand enig idee hoe ik mijn internet/modem moet aansluiten? Kastje hing al in de woning vgm van een andere provider ?

Kastje hing al in de woning vgm van een andere provider ?


Hallo @leyla17 

Zo te zien heb je al glasvezel (foto 2), je kan gewoon een glasvezel abonnement afsluiten en een afspraak met de monteur maken. De monteur zal alles voor je doen inclusief de modem aansluiten 😊.

Edit de Zyxel modem had ik niet gezien, heb je nu een DSL abonnement of glasvezel? Dan had er een monteur moeten komen (bij glasvezel).


Ik heb gewoon normaal kabel internet afgenomen bij tmboile en de installatie pakket ook al gekregen alleen geen idee hoe dit moet


Kan ik een dsl abonnement hierop aansluiten?


@leyla17

Voor DSL heb je het kastje op foto 1 nodig, je kunt bovenaan het klepje verwijderen om de bedrading te zien en vervolgens kan je de modem middels een telefoonkabel aansluiten op 1A en 1B of 2A en 2B als de eerste niet werkt.

Er vetrekken 2 kabels uit wat er eigenlijk 1 moet zijn naar je modem, waar gaan beide kabels naartoe? Het aansluitdoosje in het installatiepakket kan ook gebruikt worden zodat je aan de andere kant de DSL kabel kan inpluggen die naar je modem gaat.


@Waqqas Is het niet zo dat indien er in het betreffende pand een glasvezelaansluiting aanwezig is men geen DSL abonnement kan afsluiten,  bovendien moet men in het achterhoofd houden dat KPN het kopernetwerk gaat uit faseren (uitschakelen) op die plekken waar glasvezel ligt.

https://tweakers.net/nieuws/189438/t-mobile-verliest-kort-geding-tegen-kpn-over-migratie-klanten-koper-naar-glas.html

 


@BeMu

Je hebt gelijk, als er glasvezel beschikbaar dan kan je geen DSL aanvragen. Maar @leyla17 geeft aan DSL te hebben dus ik snap het ook niet helemaal.

@leyla17 er zit geen 2de apparaat met voeding (mediaconverter) in het installatiepakket?


@Waqqas  Heel eerlijk gezegd vind ik het hele verhaal verwarrend, t.s. heeft het ook over kabelinternet T-Mobile levert dit in zijn geheel niet, wel zie je coax aansluitingen op de foto's en ergens in een hoekje een stukje van een modem/router.


@Waqqas  Heel eerlijk gezegd vind ik het hele verhaal verwarrend, t.s. heeft het ook over kabelinternet T-Mobile levert dit in zijn geheel niet, wel zie je coax aansluitingen op de foto's en ergens in een hoekje een stukje van een modem/router.

 

Links: Verouderde Genexis - deze had ik jaren terug ook eens hangen ( maximaal 100Mbit ).

Rechts onderin: Zyxel T-50 (?) te zien.

Het lijkt mij dat @leyla17 een monteursafspraak heeft staan, en deze even moet afwachten.

Daar waar glasvezel hangt is inmiddels - als het goed is - al geen DSL meer te bestellen, een bestelling bij T-Mobile is in dit geval dan ook voor glasvezel.

 

Zodra iets met een kabeltje aangesloten wordt is het al gauw kabelinternet ;-)


En die oude genexis staat ook nog een nodeloos stroom te vreten.🙀🙀