Skip to main content

We zijn overgestapt van fiber naar t-mobile... Helaas gaat het allemaal niet even soepel

Maar 

Fiber wil hun apparatuur terug. Nu zit in het pakket van tmobile een wit (netwerk?) kastje van Huawei. Dit hangt nu ook aan de muur van fiber.

1. Hoe kan dit kastje van de muur? Kan niet achterhalen met mijn 2 rechterhanden(not) hoe ik dit doe.

2. Is het wel nodig om te vervangen? Al wil dat wel zeggen dat fiber een nieuw kastje terug krijgt.. 🤔

Al advies gevraagd aan guidion maar zij weigeren hulp te bieden. Terwijl de monteur van hun er zelf volgende week mee aan de slag moet volgens mij. 

Hallo @Kweetgeennaam 

Je hebt een glasvezelaansluitpunt en een mediaconverter. De mediaconverter kan op het glasvezelaansluitpunt (geschoven) zitten of hij is apart aan de muur gemonteerd.

Bij T-Mobile zal gebruik worden gemaakt van de witte Huawei mediaconverter dus de huidige wordt vervangen.

Kan je een foto delen van jouw glasvezelaansluitpunt en mediaconverter die erop zit?

Zie hier het beruchte hoekje

Wat normaal verstopt zit achter het gordijn 😂

Ja I know, moet er nodig es poetsen 😳

Hallo @Kweetgeennaam 

Het E-Fiber kastje moet blijven zitten en de Huawei mediaconverter heb je nodig voor een werkende T-Mobile verbinding.

Hallo @Kweetgeennaam 

Het E-Fiber kastje moet blijven zitten en de Huawei mediaconverter heb je nodig voor een werkende T-Mobile verbinding.

Wat ik ook al dacht.. 

Maakt het uit of deze blijft zitten of de nieuwe uit het pakket "beter"?

Er moet hoe dan ook 1 Huawei terug naar fiber

Het Huawei kastje is gelijk aan dat van mij. Ik zie dat je geen signaal op de glasvezelkabel hebt, want dan zou het ledje links bovenaan (groen) moeten branden, of onregelmatig knipperen wanneer er data wordt uitgewisseld.

Wanneer de monteur van guidion komt, moet er wel signaal zijn, anders kan hij wel de boel aansluiten, maar niet instellen, voor zover dat nog nodig is, want ik zie dat er al een modem aan hangt.
Bij mij bleek er bij het bezoek van de monteur ook geen signaal op de lijn te zitten. Na enig bellen zou dat zo snel mogelijk in orde worden gemaakt. Enkele uren, of zoiets, later brandde het ledje en werkte alles. De modem kon ik verder zelf installeren.

P.S. het kastje kan wel open, al weet ik niet meer precies hoe. Maar ik denk niet dat T-Mobile erop zit te wachten dat iedereen het kastje maar openschroeft. Binnenin is toch niet veel bijzonders te zien. En als de monteur het kastje wil vervangen, zal hij dat voor je doen.

Hallo @Kweetgeennaam 

Wat ik ook al dacht.. 

Maakt het uit of deze blijft zitten of de nieuwe uit het pakket "beter"?

Er moet hoe dan ook 1 Huawei terug naar fiber

@Kweetgeennaam

Van een provider genaamd Fiber heb ik niet eerder gehoord maar het zal denk ik beter zijn om de Huawei die je ontvangen hebt van T-Mobile te houden omdat het serienummer daarvan waarschijnlijk bij T-Mobile in het systeem staat.

De Huawei die aan de muur hangt is bevestigd met 2 schroefjes dus als je hem een klein beetje omhoog tilt kan je hem eraf halen. Het kan ook zo zijn dat er dubbele tape is gebruikt.

Het Huawei kastje is gelijk aan dat van mij. Ik zie dat je geen signaal op de glasvezelkabel hebt, want dan zou het ledje links bovenaan (groen) moeten branden, of onregelmatig knipperen wanneer er data wordt uitgewisseld.

Wanneer de monteur van guidion komt, moet er wel signaal zijn, anders kan hij wel de boel aansluiten, maar niet instellen, voor zover dat nog nodig is, want ik zie dat er al een modem aan hangt.
Bij mij bleek er bij het bezoek van de monteur ook geen signaal op de lijn te zitten. Na enig bellen zou dat zo snel mogelijk in orde worden gemaakt. Enkele uren, of zoiets, later brandde het ledje en werkte alles. De modem kon ik verder zelf installeren.

P.S. het kastje kan wel open, al weet ik niet meer precies hoe. Maar ik denk niet dat T-Mobile erop zit te wachten dat iedereen het kastje maar openschroeft. Binnenin is toch niet veel bijzonders te zien. En als de monteur het kastje wil vervangen, zal hij dat voor je doen.

Er is geen signaal omdat we helaas al 2 weken zonder internet zitten (vandaar het niet soepel lopen) en monteur kan het niet vervangen puur vanwege het feit het dit weekend terug moet naar fiber

Er is geen signaal omdat we helaas al 2 weken zonder internet zitten (vandaar het niet soepel lopen) en monteur kan het niet vervangen puur vanwege het feit het dit weekend terug moet naar fiber

Nou ja, dan gewoon kastje van de muur halen (even omhoog schuiven en dan van de muur trekken), stekkers eruit, voorzichtig met de glasvezelkabel, als je het dopje nog hebt, dat er dan op duwen, en dan retour sturen. Ik neem aan met voeding en al.

Reageer