Van het modem het WiFi kanaal al van automatisch op een vast kanaal gezet, anders was de laptop om de 10 minuten de verbinding kwijt. Met mijn eigen router via Ziggo in het verleden geen klachten, dus in mijn ogen lijkt het niet aan de buurmodems te liggen (wat ik zie zijn er drie van Ziggo).
Vrijdagnacht 10% van de snelheid gehaald, modem herstart.
Vandaag extreem instabiel, probeer thuis te werken via RDP, klapt er steeds uit en andere sites willen ook niet laden. Modem herstart. Lijkt de oplossing te zijn voor nu.
Ik ben een week klant van T-Mobile Thuis (en al een jaar of 6 tevreden klant van T-Mobile mobiel), maar tot nu toe niet tevreden. Twee keer modem herstarten in nog geen week is slechte apparatuur in mijn ogen.
Ik denk dat je per ongeluk iets vergeten bent? Ik heb van T-Mobile Thuis nog geen contact gehad met een monteur. Vorige keer had ik dat bericht al binnen 2 uur, nu nog niet na 2 dagen. Of is dit een andere monteursafdeling die het een stuk drukker heeft waardoor het langer duurt?
Dit is wat Windows meld als er geen internet is (wereldbol in plaats van wifi icoon)
Als ik dan op Verbinding verbreken klik en direct daarna weer verbinding maak dan werkt het weer.
Op hetzelfde moment dat deze melding optreedt heeft mijn telefoon bijna altijd nog wel gewoon verbinding. Soms ook niet. Soms hapert mijn telefoon en heeft de laptop wel verbinding. Soms ook beide niet.
Ik blijf bij mijn standpunt dat het aan de wifi-verbinding ligt vanuit jullie modem. Andere plekken waar ik met mijn laptop langere tijd gewerkt heb met een wifi-verbinding is er geen enkel probleem.
Hey
Je hoeft je geen zorgen te maken, mijn collega heeft achter de schermen alles netjes in gang gezet. Onze techneuten gaan dit probleem voor je onderzoeken en uiteraard proberen op te lossen. Zodra we een terugkoppeling ontvangen, brengen we je gelijk op de hoogte. Mijn verwachting is dat we volgende week je van meer informatie kunnen voorzien. Bedankt voor je geduld!
Donderdag 23 januari is de monteur geweest.
- modem vervangen
- aansluitpunt bekeken, wat je op de foto ziet is het enige punt
- op de achtergrond zijn er allerhande metingen gedaan met de verbinding
Is het probleem nu opgelost? Nee.
Dus nu denk ik na over verder stappen.
- Waarom heeft (vooral) mijn laptop verbindingproblemen met jullie modem?
- Waarom heb ik daar, zowel thuis als op andere plekken, in het verleden nooit problemen mee gehad?
- laptop herstart
- modem herstart
Gemiddelde tijd dat ik opnieuw verbinding moet maken met het modem: 2-5 minuten.
Het word mij op deze manier onmogelijk gemaakt om thuis te werken, dat is focuswerk en elke paar minuten raak ik die dus weer kwijt.
- Waarom heeft (vooral) mijn laptop verbindingproblemen met jullie modem?
- Waarom heb ik daar, zowel thuis als op andere plekken, in het verleden nooit problemen mee gehad?
Hij
Acer 7750 met Windows 10 versie 1909.
Ik ben al eens op zoek gegaan naar nieuwere WiFi-drives, maar kan die niet vinden.
Het advies om de frequenties te scheiden heb ik eerder gehad en geprobeerd, dat maakt niet uit.
Losse router heb ik nog wel liggen (worden de kinderen niet blij van, signaal daarvan is boven een stuk slechter), even uitzoeken hoe dat dan werkt dan met alle andere apparatuur en dubbele ip-adressen.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.