Skip to main content

12 augustus waren er internet problemen. Waardoor ik thuis niet kon inloggen op mijn thuiswerkplek. Diverse collega's (ook Odido klanten) hadden het zelfde probleem. De download en upload snelheid varieerde tussen de 20 Mbps tot 120 Mbps.

In de loop van de dag leken de problemen te zijn opgelost. Alleen sinds 12 augustus fluctueren de snelheden enorm. Zo is het 450 Mbps en nog geen half uur later is het 120 Mbps.

Router en media convertor al meerdere keren enkele minuten van het stroom gehaald. Vervolgens eerst de convertor weer aan het stroom gehangen en na 10 seconden de router.

Is dit bekend bij Odido? Betreft omgeving Leeuwarden.

Hallo @hrobijn 

Welke snelheid haal je met een laptop bekabeld op de router via de Ookla speedtest app?

Is het internet verder wel stabiel? Via de Wifi kan de snelheid schommelen door verschillende factoren.

De snelheden die ik noem zijn bekabeld. Internet is niet stabiel.

Hi @hrobijn, welkom op onze Community!

Ik ben meteen voor je gaan kijken maar zie geen vreemde dingen omhoog komen op de lijn. Wel zie ik dat je wifi verloopt via een Google Nest en dat je wifi hebt uitgeschakeld op het modem. Zou je de Google Nest willen loskoppelen en een bekabelde speedtest willen uitvoeren? Dan kan ik het voor je onderzoeken.

Speedtest bekabeld - De instructies hiervoor vind je op onze website.

Volg alle stappen alsjeblieft zorgvuldig, graag de screenshots in het topic delen in plaats van naar onze e-mail. Een aanvraag met ontbrekende stappen kunnen we niet in behandeling nemen.

Bedankt voor je antwoord Tommie. Gemeten volgens de handleiding en dan is het goed. Ik zoek aan mijn kant even verder.

Zoals ik tussen de regels doorlees is er niks aan de kant van Odido aan de hand.

Google WiFi mesh via de Google Home app opnieuw opgestart en het probleem is opgelost. 🤔 Eerder de Google WiFi router en mesh van het stroom gehaald zonder effect.

Apart dat het herstarten via de app een beter effect heeft dan als je ze van het stroom haalt.

Het blijft raar spul van Google.....

Hmm, gelukkig is het inmiddels wel opgelost @hrobijn. We zien inderdaad vaker issues met de producten van Google.  

Reageer