Ik ben al heel lang bij T-Mobile thuis (vanaf Vodafone Thuis). Over hetalgemeen best tevreden met mijn glasvezelverbinding. De laatste maanden echter heel veel problemen met bufferende filmpjes van Youtube en iptv etc. Nu heb ik onlangs Google Stadia aangeschaft. Deze geeft altijd aan dat mijn internetverbinding niet stabiel is. Het spel blijft dan hangen en springt seconden later weer verder. Dit gebeurt zowel via WiFi als via een vaste verbinding. Ik dacht dat het misschien aan de internetsnelheid kon liggen, aangezien ik nog een 20/20Mb glasvezelverbinding had. Daarom deze opgehoogd naar 50/50, maar nog steeds dezelfde problemen.
Ondertussen al alles geprobeerd: modem gereset (stroom eraf en er weer op), modem naar fabrieksinstellingen (Draytek Vigor 2132fvn).
Op aanraden van andere gebruikers een speedtest gedaan en het blijkt dat mijn doorgifte (retransmission) erg hoog is. Deze schommelt tussen de 3,5% en 5%. Dit verklaart dus de instabiele Stadia verbinding en het bufferen van filmpjes. Ook is mij verteld dat ik hier zelf niets aan kan verbeteren, maar dat dit aan de kant van de internetprovider zit.
Daarom mijn vraag aan jullie om hier in te duiken en het netwerk te analyseren of een andere oplossing aan te dragen als jullie van mening zijn dat het probleem bij mij zit (nieuw modem wellicht?)
Alvast bedankt voor de hulp!