Skip to main content

Instabiele internet verbinding in regio Breda

  • 7 July 2024
  • 1 reactie
  • 25 Bekeken

Hi,

 

Ik zag een verzameltopic over trage/instabiele internet maar die verzameltopic leek specifiek gericht te zijn op avonden en WBA. Aangezien ik het niet alleen in de avonden ervaar en ik geen idee heb of mijn netwerk onder WBA valt heb ik er even een losse topic van gemaakt.

 

Wat ik exact ervaar:

  • Bij het kijken naar youtube video’s of streams merk ik dat het vaak buffert, hapert of kwaliteit verlaagt
  • Bij spellen waarbij ik verwacht dat de bandwidth verbruik niet te hoog zal zijn wordt ik regelmatig ge-disconnect (e.g. Elden Ring)
  • Speedtests lijken soms moeite te hebben om überhaupt te runnen, wanneer ze het wel doen krijg ik meestal wel goeie resultaten maar duurt het ook even voordat de download/upload snelheden stijgen

Wanneer ik het ervaar:

Dit gebeurt regelmatig sinds een paar weken geleden. Ik heb het op verschillende momenten in de dag ervaren, ochtend, middag of avond lijkt niet veel uit te maken.

 

Speedtest: https://www.speedtest.net/result/16467044091.png

Taakbeheer: De spikes zijn enigszins vreemd, kan niet exact plaatsen waar ze vandaan komen. Echter zijn ze er ook niet altijd even consistent.

Google pingtest: 

 

Geen idee of mijn ervaring onderdeel is van een grotere probleem maar hopelijk kunnen jullie het verhelpen!

 

Met vriendelijke groet,

 

Jamel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Jamel_Z, handig dat je zoveel informatie kon bundelen, dankjewel! Graag raad ik je aan om te reageren in het topic dat je ook zelf benoemt, namelijk:

Je zit namelijk op het WBA netwerk en ik weet zeker dat je onder dit grotere probleem valt. Hoewel het probleem vooral 's avonds speelt omdat er op dat moment ook veel anderen het Internet gebruiken, speelt dit probleem ook zeker overdag. 

In dit topic lees je ook de nieuwste updates over de afhandeling van dit probleem, we doen er alles aan om dit zo snel mogelijk voor jou en de andere reaguurders op te lossen!

Reageer