Skip to main content

Sinds 4 maart 2023 ervaar ik een instabiele internetverbinding in de regio Emmen. Ik heb een gigabit verbinding en af en toe valt de download snelheid terug naar 3-5 mbps voor een paar uur. Zie ook deze screenshot vanuit mijn home assistant installatie die elk uur een test uitvoert.

 

Doordat de download snelheid weg valt krijgen we bijvoorbeeld in Netflix de melding dat er geen internet verbinding is. 

Ik heb zelf al de ONT van het stroom afgehaald en weer aangesloten. Vervolgens mijn router van het stroom en weer aangesloten, maar dat heeft helaas niet geholpen.

Hallo @dovab 

Maak je gebruik van eigen apparatuur? Kan je de verbinding eens testen met de T-Mobile router en enkele speedtests bekabeld doen met een laptop/pc bekabeld aangesloten op de Zyxel (gebruik minimaal een CAT5E internetkabel) en de Ookla speedtest app.

Misschien kan je hier ook eens een foto van het glasvezelaansluitpunt en ONT plaatsen of er daar misschien een foutje zit waardoor de verbinding instabiel is 


Reageer