Beste moderators,
Recentelijk heb ik meerdere keren contact gehad met de klantenservice over mijn internetverbinding. Zonder dat vooraf te weten, heb ik een abonnement afgesloten waarbij de afgesproken dienst niet volledig geleverd kan worden.
Volgens de medewerkers, waaronder Naam verwijderd, garanderen jullie normaal gesproken een snelheid van 50 Mbps, terwijl ik slechts een fluctuerende 20~38 Mbps ontvang. Aangezien ik docent ben en voor mijn werk een stabiele internetverbinding nodig heb, heb ik samen met de klantenservice naar een oplossing gezocht.
Eén mogelijke oplossing was een mobiele verbinding via 5G, maar op mijn adres bleek de dekking onvoldoende. Vervolgens werd aangegeven dat het enige goede alternatief zou zijn om over te stappen naar een provider die internet via de coaxkabel aanbiedt, omdat dit een stabielere snelheid garandeert. Daarom heb ik inmiddels een abonnement afgesloten bij een andere provider die dit wél kan leveren.
Gezien deze omstandigheden wil ik graag mijn contract bij jullie beëindigen zonder verdere doorlopende kosten. Zou dit mogelijk zijn? Als dat het geval is, zou ik graag nog in maart geen internet meer via jullie willen ontvangen.
Ik hoor graag zo spoedig mogelijk van jullie.
Met vriendelijke groet,
Alberto Peters