Skip to main content

Beste moderators,

Recentelijk heb ik meerdere keren contact gehad met de klantenservice over mijn internetverbinding. Zonder dat vooraf te weten, heb ik een abonnement afgesloten waarbij de afgesproken dienst niet volledig geleverd kan worden.

Volgens de medewerkers, waaronder Naam verwijderd, garanderen jullie normaal gesproken een snelheid van 50 Mbps, terwijl ik slechts een fluctuerende 20~38 Mbps ontvang. Aangezien ik docent ben en voor mijn werk een stabiele internetverbinding nodig heb, heb ik samen met de klantenservice naar een oplossing gezocht.

Eén mogelijke oplossing was een mobiele verbinding via 5G, maar op mijn adres bleek de dekking onvoldoende. Vervolgens werd aangegeven dat het enige goede alternatief zou zijn om over te stappen naar een provider die internet via de coaxkabel aanbiedt, omdat dit een stabielere snelheid garandeert. Daarom heb ik inmiddels een abonnement afgesloten bij een andere provider die dit wél kan leveren.

Gezien deze omstandigheden wil ik graag mijn contract bij jullie beëindigen zonder verdere doorlopende kosten. Zou dit mogelijk zijn? Als dat het geval is, zou ik graag nog in maart geen internet meer via jullie willen ontvangen.

Ik hoor graag zo spoedig mogelijk van jullie.

Met vriendelijke groet,
Alberto Peters

Hey ​@AlbertoPeters, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik geef je hier graag wat meer duidelijkheid over. Wij garanderen namelijk geen minimale snelheid op DSL. Dit is per adres namelijk verschillend. Op onze website hebben wij een postcodecheck, als er alleen DSL beschikbaar is dan zul je daar de maximale snelheid die je kunt behalen op DSL op jouw adres zien. Als ik op jouw adres de postcodecheck uitvoer dan zie ik het volgende: 

Hier geven we aan dat de maximale snelheid 38 Mbit/s download en 7 Mbit/s upload is. Dit komt overeen met de snelheiden die je behaald. Ik kan mij voorstellen dat dit niet voldoende is om veel werkzaamheden uit te voeren op het internet. Aangezien je verkeerd bent voorgelicht met een minimale snelheids garantie van 50 Mbit/s wil ik bij deze een uitzondering maken en het abonnement opzeggen. Hier zit wel een opzegtermijn aan vast van 1 maand. Zou je voor mij alleen nog de laatste 4 cijfers van je IBAN in je profiel willen zetten? Dan zal ik dit ingang zetten voor je! Alvast bedankt.

Ik ga dit even aanpassen dan, Tommie. Bedankt voor de hulp!

Ik ga dit even aanpassen dan, Tommie. Bedankt voor de hulp!

@Tommie van Odido 

Hoi ​@AlbertoPeters, ik wil het graag voor je in orde maken! Ik heb alleen een ander rekeningnummer staan. Heb je misschien een tikfout gemaakt en zou je het willen verbeteren? Ook hoor ik graag per welke datum je het zou willen opzeggen. Dit kan vanaf 8 april 2025. 

Hoi ​@AlbertoPeters, ik wil het graag voor je in orde maken! Ik heb alleen een ander rekeningnummer staan. Heb je misschien een tikfout gemaakt en zou je het willen verbeteren? Ook hoor ik graag per welke datum je het zou willen opzeggen. Dit kan vanaf 8 april 2025. 

@Ishana van Odido  klopt het nu wel? Ik krijg steeds foutmelding in mijn odido dus ik kan niet zien welke Iban ik gekoppeld heb staan..ik wil graag 8 april dan opzeggen

Hi ​@AlbertoPeters, het klopt nog niet. Kan je anders in je bank-app controleren van welke rekening wij incasseren? De gegevens moeten echt kloppen voor ik dit in orde kan maken. Neem de tijd en laat het mij weten wanneer het compleet is, dan ga ik er achteraan!

Hi ​@AlbertoPeters, het klopt nog niet. Kan je anders in je bank-app controleren van welke rekening wij incasseren? De gegevens moeten echt kloppen voor ik dit in orde kan maken. Neem de tijd en laat het mij weten wanneer het compleet is, dan ga ik er achteraan!

@Cheyenne van Odido Nu zou het moeten kloppen.

Hey ​@AlbertoPeters, dit klopt inderdaad.

Ik heb je abonnement per 08-04-2025 opgezegd. Je ontvangt hier spoedig een bevestiging van! 

Reageer