Hallo, sinds een maand of 4 glasvezel van Odido na overstap van Ziggo.
Helaas ervaar ik snelhiedsproblemen waarbij de snelheid varieerd tussen minder dan 100mbit en blijft onder de 900mbit. De tv via de app of netflix happeren, al met al werkt het niet zoals het eerder met een tragere verbinding bij Ziggo werkte. Alles is inmiddels vervangen vanaf de FTU zonder resultaten. KPN is ook ingeschakeld geweest omdat het mogelijk in de POP zat maar die heeft afgehaakt.
De helpdesk geeft aan dat het aan mijn switches ligt en de 26 apparaten die ik heb aangesloten. De tv zit rechtstreeks op het modem, Mijn TP link wifi punten ook rechtstreeks op het modem en de rest is aangesloten via een switch. Hierop zit o.a. mijn Homeassistant, ikea hub, philips hue hub en Eufy camera's
Ik moest de switch er maar tussenuit halen en met wifi punten van Odido gaan werken. Dat je dan poorten te kort komt snappen ze dan niet.
Ik had een goed werkende situatie bij Ziggo en ben nu beland in een wijzen naar mij spelletje waarbij ik dus geen of zeer weinig randapparatuur mag gebruiken.
als extra info op de wifi van het modem zijn 4 apparaten aangesloten. Via de bekabelde TP-link vele wifi devices die zij zien als bekabeld.
Wie heeft een soortgelijk ervaring of een oplossing voor dit probleem