Skip to main content

Hi T-mobile Community!

Ik heb nu meer dan een jaar glasvezel bij T-mobile, werkte altijd top! Maar helaas hebben wij sinds +/- een week last van problemen, de verbinding met internet valt regelmatig compleet weg. Ons ZyXEL T-50 maakt dan geen verbinding met internet: het internet-lampje (lijkt op een wereldbol) is tijdens zo’n storing voornamelijk uit-, maar is soms ook kort rood. Opnieuw opstarten van het toestel of de glasvezel media converter heeft geen effect. Na een langere tijd wachten en vervolgens het opnieuw opstarten van een van de twee apparaten, wordt de verbinding met internet hersteld.

Wat zou hier aan de hand kunnen zijn? En wat is een mogelijke oplossing om weer ons oude stabiele internet terug te krijgen?

Bedankt voor de hulp alvast!

Hallo @bvand 

Wat je zou kunnen proberen is de internetkabel tussen mediaconverter en router vervangen.

Welke lampjes branden of knipperen er verder op de mediaconverter wanneer er geen internet is?

Mod edit:

Hallo @bvand 

Wat je zou kunnen proberen is de internetkabel tussen mediaconverter en router vervangen.

Welke lampjes branden of knipperen er verder op de mediaconverter wanneer er geen internet is?

Hi! Thanks voor je reactie.

Ik heb inderdaad een tijd terug de internetkabel vervangen, ik heb de oude nu teruggeplaatst en sinds dien is het internet niet meer uitgevallen. Wel vreemd dat, als het aan de kabel lag, het meestal wel goed werkt?

Het was een nieuwe CAT6 kabel. Heb je tips voor het uitzoeken van een kabel zodat ik er zeker van kan zijn dat deze wel zal werken? Ik wil namelijk graag een kortere om het hoekje wat minder rommelig te maken.

Bij deze nog, zo nodig, de kleuren van de converter:

• Power: groen
  • Fdx: groen
  • Speed: oranje
  • Tx: groen
  • FO: oranje
  • Status: lijkt een mix van oranje/groen door elkaar heen

Bedankt alvast!

@bvand 

Neem bijvoorbeeld deze CAT6 internetkabel, een kabel met draden van 100% koper gaan minder snel stuk dan kabels die enkel een laagje koper hebben op de draden.

Ik zie nu inderdaad dat de kabel die ik heb gebruikt geen 100% koper was, precies zoals je zegt. Ik ga zo’n kabel bestellen en proberen!

Bedankt voor je hulp, ik heb weer wat geleerd! 😁

Reageer