Skip to main content

Inloggen modem extreem traag

  • 30 August 2024
  • 3 reacties
  • 15 Bekeken

Ik probeer in te loggen op mijn modem (HG659), maar deze is extreem traag. Het laden van de inlogpagina duurt 3-4 minuten, en als ik vervolgens de gebruikersnaam en wachtwoord invul, lijkt er in eerste instantie niks te gebeuren. Ik heb de pagina een tijdje open laten staan, en na een paar minuten ben ik wel ingelogd. Alleen blijft de pagina verder zo goed als leeg. Ik zie alleen bovenin de verschillende submenus (Start, internet etc), en de tekst “Ik wil...”

 

Onderaan staat normaal ook hoeveel apparaten er verbonden zijn. Dat is nu leeg, en hij zegt dat de WLAN uit staat (mijn telefoon is toch echt verbonden). Bij de inlogpagina gaf hij dat ook al aan onder het kopje statusinformatie. Zowel de 2.4G als de 5G band zouden uit staan, en er waren 0 apparaten verbonden via LAN kabel (terwijl ik vanaf de vaste computer op die pagina zat).

Is dit een probleem dat te verhelpen valt met een reset? Of is het apparaat ondertussen dusdanig oud dat vervanging een betere optie is? Hij is nog uit de Vodafone Thuis tijd namelijk.

Hallo @Anmieke 

Kan je de Huawei eens voorzien van een fabrieksreset door het resetknopje achter de router voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld? Maar ik denk dat je wel in aanmerking komt voor een nieuwere Zyxel.


Hoi @Waqqas, het lijkt erop dat de resetknop niet meer werkt… Ik heb m meerdere keren 10 seconden ingedrukt maar hij reset niet. Ook niet als ik het langer of korter probeer.


@Anmieke Heb ik jouw toestemming om dit op afstand te proberen? 

Mocht dit niet werken dan wil ik je graag een nieuwer model modem jouw kant opsturen. Ik weet zeker dat dit verschil zal maken! 

 


Reageer