Skip to main content

U heeft mij de belofte gedaan om de verbindingsproblemen met mijn internet thuis op te lossen. Helaas bent u onze afspraak niet nagekomen. Ik heb de volgende klachten:

- internet valt regelmatig uit en is tergend langzaam

- het modem kan geen verbinding in stand houden (lampjes gaan uit)

- het modem probeert gemiddeld 10 minuten opnieuw verbinding te maken

- al die tijd heb ik geen internet

Hierdoor is de verbinding onbetrouwbaar.

Herhaaldelijk heb ik met u contact gezocht. U maakt telkens telefonisch een melding naar de technische dienst. Daarbij hebben wij nadrukkelijk afgesproken dat u de situatie zou blijven bewaken en hoe dan ook contact met mij opneemt. Vervolgens krijg ik elke keer kort daarna via de e-mail bericht dat de melding zou zijn opgelost zonder toelichting of telefonisch contact.

Uiteindelijk is op 9 oktober uw monteur langs geweest en heeft uitgesloten dat de verbindingsproblemen aan mijn thuisnetwerk ligt. Uw monteur verwijt het probleem aan het ISRA-punt en/of de wijkcentrale. Mij is toegezegd dat een KPN-monteur wordt aangestuurd om het probleem te verhelpen. Ondanks dat ik herhaaldelijk heb gebeld en geschreven, heb ik nooit meer iets van u mogen vernemen.

Op mijn laatste schrijven van 25 oktober met het dringende verzoek uw verplichtingen alsnog na te komen, heb ik geen reactie gekregen.

U laat mij geen andere keus dan de zaak uit handen te geven aan mijn rechtsbijstand. Ik hoop dat het zo ver niet hoeft te komen en u alsnog voor het einde van deze week met een definitieve oplossing komt.

Uw reactie zie ik graag tegemoet.

Hey ​@shearwater, ik wil natuurlijk dat dit gisteren al opgelost was.

Nu ben ik de geschiedenis van de tickets aan het bekijken en zie inderdaad veel pogingen om het op te lossen maar zonder succes. Nu zie ik in het laatste ticket dat Guidion opnieuw aangestuurd is op 11-10. Is er een reden dat je hier geen afspraak mee hebt ingepland?

Guidion was al geweest op 9 oktober (werkorder:  WO-04855151) en deze monteur zou opdracht geven om een monteur van KPN langs te laten komen. Dat is waar ik op wacht. Niet op nog een monteur van Guidion.

Ik heb Guidion ook gesproken en zij zeggen dat zij de ticket hebben doorgestuurd naar Odido en dat Odido weer KPN moet aansturen.

Dat had de monteur ook gedaan ​@shearwater, een ticket ingeschoten voor onze technische dienst. Zij hebben besloten om Guidion nogmaals aan te sturen om het domein te onderzoeken. Wij krijgen in de meting te zien dat er waarschijnlijk iets mis is met het apparatuur of bekabeling. 

Het getraineer is al vanaf juni bezig.

Je begrijpt dat ik de nodeloze bureaucratie helemaal zat ben. Heel de dag zit jullie jingle in mijn hoofd en niet op een positieve manier. 

De tweede afspraak was omdat de monteur aanvankelijk véél te laat was. Omdat de afspraak al "geaccepteerd" was door de monteur kon deze niet meer geannuleerd worden. Jouw collega heeft toen aan de telefoon een nieuwe afspraak ingeschoten. Omdat uiteindelijk de monteur toch kwam opdagen heb ik niet meer op de uitnodiging voor de tweede afspraak gereageerd.

Ik heb terwijl ik met je collega aan de lijn was foto's gemaild van het ISRA punt. Ik heb toen ook aangegeven dat het probleem waarschijnlijk daaraan ligt. Het ISRA punt bevindt zich namelijk op een onhandig plek namelijk achter de voordeur. Telkens als deze opengaat slaat hij tegen het ISRA punt en de grondkabel. De originele behuizing is al helemaal naar de vernieling. Als iemand langsloopt of perongeluk de grondkabel aanraakt dan gaan WAN en INTERNET uit en begint even later WAN te knipperen. Dat blijft gemiddeld 10 minuten doorgaan. Je collega heeft naar aanleiding van die foto's een melding gemaakt. Het internet valt ook spontaan uit ook al is niemand in de buurt van het ISRA punt. Of de aansluiting niet goed contact maakt of wat dan ook. Iets klopt niet aan de aansluiting. 

Het was toen ook al duidelijk dat de guidion monteur niets zou kunnen doen omdat het eigendom is van KPN. 

Dat was voor de monteur ook duidelijk toen hij hier kwam en heeft in de werkbon ook geschreven dat het niet aan mijn installatie ligt. 

We kunnen natuurlijk weer de discussie aan die ik al tientallen keren met je collega's aan de telefoon hebt gehad of meteen een KPN monteur inplannen. 

Hi ​@shearwater, dank voor dit verhaal en de foto's. Ik heb onze backoffice aangeschoten om dit toch te bespreken. Ik geef je wanneer ik meer informatie heb een terugkoppeling, uiterlijk morgen!

Bedankt ​@Cheyenne van Odido. Ik hoop dat spoedig een oplossing komt. 

Reageer