Hi @mokkie, excuus voor het ongemak! Ik zie inderdaad dat je contact hebt gehad en er een onderzoek is gestart. Ook heb je een vouchercode gekregen voor de tussentijd. Wij gaan hiermee aan de slag, maar inderdaad, de oplossing kan even duren gezien ook de komende drukke feestdagen. We informeren je echt zo snel mogelijk!
Hi @mokkie, excuus voor het ongemak! Ik zie inderdaad dat je contact hebt gehad en er een onderzoek is gestart. Ook heb je een vouchercode gekregen voor de tussentijd. Wij gaan hiermee aan de slag, maar inderdaad, de oplossing kan even duren gezien ook de komende drukke feestdagen. We informeren je echt zo snel mogelijk!
Hopelijk wordt het snel verholpen. Alle automatisering in huis wordt geregeld via internet.
Bij telefonische contact zal binnen 48 uur contact opgenomen worden. Nog tot heden niet gehoord, inmiddels is het ook weer 42 uur later…
Je voorspelt dat langer kan duren, wat ik niet hoop. Kan je een 5g klik en klaar regelen? Met vouchercode kunnen wij niet eens normaal tv kijken en internetten op beperkte afstand van de hotspot..
Hi @mokkie, dat snap ik! Weet dat je automatisch van ons hoort zodra er meer bekend is. Het onderzoek staat nog open en loopt nog. Ik kan geen modem voor je regelen, voor nu dien ik je te vragen het met de vouchercodes te doen. Ik begrijp dat dit niet ideaal is, maar gelukkig zit je hierdoor niet volledig zonder internet. Wij zijn druk bezig en informeren je zo snel mogelijk!
Dag 3 zonder vaste internet en de 2 kerstdagen komen eraan...
Ben zelf maar dieper gaan onderzoeken. Signaal power en pon staan beide aan. Dus binnenkomende glas signaal is goed. Utp kabel op de ONT kastje naar laptop / router reageert niet, dus werkt niet. Factory reset heeft ook niet geholpen.
Soortgelijke situatie gevonden op internet. Blijkbaar als de stroom op de ONT af is, kan het zo zijn dat de LAN poort defect raakt. Bij mij dus ook het geval dan, de witte kastje glasomvormer is defect. Bij vervangen zal het weer moeten doen.
Waarom duurt onderzoek zolang bij de technische afdeling? Kan je dit verhaal doorzetten en een evt nieuwe laten sturen? Het scheelt dan ook hun onderzoek tijd en ons offline dagen.
Hoi @mokkie, super bedankt voor deze informatie! Ik heb het meteen toegevoegd voor de technische dienst. Zij zullen het echt zo snel mogelijk oplossen. Maar ik wil benadrukken dat ik je reactie volledig begrijp! Ik had het 't liefst anders gezien en dit is iets wat we intern mee willen nemen. Het is niet fijn om zo lang te moeten wachten, hier kunnen wij van leren. Voor nu dank ik je oprecht voor al je geduld en wens ik je hele fijne feestdagen! Groetjes, Ishana
@mokkie Probeer is een andere UTP kabel… vervang het geel kabel.
Cat 7 zelf gehaald bij Karwei, dit gebeurde bij mij ook .
Het is een tijdelijke oplossing …
@mokkie Probeer is een andere UTP kabel… vervang het geel kabel.
Cat 7 zelf gehaald bij Karwei, dit gebeurde bij mij ook .
Het is een tijdelijke oplossing …
Dank voor meedenken. Het ligt niet aan netwerkkabel. Meerdere testen al gedaan.
De glasvezelmodem van merk huawei is defect. Volgens diverse forums komt dit te vaak voor, bevestigd door kpn monteurs.
Oplossing is simpel, kastje vervangen en zal moeten werken. Ik heb dat vervangende kastje alleen niet...
Update: Na 2 weken eigenlijk een monteur langs geweest. Monteur was verbaasd dat het zo lang heeft geduurd terwijl meer dan 10 monteurs in de regio beschikbaar was. Normaal zal het binnen 2 dagen opgelost moeten worden.
Hij kreeg ook eens opdracht om buiten centrale na te kijken, wat eigenlijk niet nodig was. Mijn bevindingen over binnenkomend signaal was goed en kastje defect waren niet doorgegeven. Dat was wel jammer om te horen. Uiteindelijk zoals ik al zei was de glasvezel naar utp kastje defect. Vervangen en internet werkt weer.
Bij telefonisch contact was er sprake over compensatie / onkosten formulier voor de periode zonder internet en tv. Waar kan ik het vinden?
Hey @mokkie, fijn om te horen dat het opgelost is.
Compensatie kan ik voor je regelen, klopt het dat je vanaf 21-12 tot en met 06-01 geen diensten gehad hebt?
Hi @Tommie van Odido ja dat klopt van 21 dec tm 6 jan. Dank voor het regelen.