Skip to main content

Ik merk dat ik in de ochtenden vaak een lagere upload snelheid heb.

Rond 05:00 uur sta ik meestal op en als ik dan een speedtest doe (volgens de t-mobile voorwaarden) dan is de downlaod snelheid prima, rond de 950mbit.

De upload snelheid is dan flink minder, soms zelfs tot 100mbit.

Gedurende de ochtend als ik om het half uur en nieuwe speedtest doe, dan loopt de upload snelheid op.

Rond een uur of 11-12 is de upload (en ook download) snelheid weer rond de 950

 

Ik krijg een monteur thuis de 18e, maar ik denk dat deze voor niks gaat komen.

Er is al eens een monteur geweest, en die constateerde dat alles prima in orde is aan mijn kant.

 

Glasvezel abbo 1000/1000

Snelle pc, bekabeld netwerk aangesloten

07:30

09:30

 

10:30

12:00

13:15

 


@Stefan63 Wat gek dat het in de vroege ochtend erg laag is! Gelukkig loopt het wel op maar het liefste heb je uiteraard dat je de hoogste uploadsnelheid vasthoudt. Ik durf niet te zeggen waar dit aan ligt, maar top dat er al wel een monteur is aangestuurd. Mocht de monteur constateren dat het niet bij jou in huis ligt, dan kan hij wel de infra verder onderzoeken in het netwerk. Zo te zien is er speciaal een infra monteur voor je aangevraagd. Ik wil je dan ook vragen om het bezoek af te wachten. Mocht de monteur het toch niet kunnen oplossen, dan kan onze technische dienst verder met de bevindingen van de monteur en vervolgstappen doen. 


@Stefan63 Wat gek dat het in de vroege ochtend erg laag is! Gelukkig loopt het wel op maar het liefste heb je uiteraard dat je de hoogste uploadsnelheid vasthoudt. Ik durf niet te zeggen waar dit aan ligt, maar top dat er al wel een monteur is aangestuurd. Mocht de monteur constateren dat het niet bij jou in huis ligt, dan kan hij wel de infra verder onderzoeken in het netwerk. Zo te zien is er speciaal een infra monteur voor je aangevraagd. Ik wil je dan ook vragen om het bezoek af te wachten. Mocht de monteur het toch niet kunnen oplossen, dan kan onze technische dienst verder met de bevindingen van de monteur en vervolgstappen doen. 

 

Top !  ik meld me als de monteur geweest is met zijn bevindingen


@Stefan63 Wat gek dat het in de vroege ochtend erg laag is! Gelukkig loopt het wel op maar het liefste heb je uiteraard dat je de hoogste uploadsnelheid vasthoudt. Ik durf niet te zeggen waar dit aan ligt, maar top dat er al wel een monteur is aangestuurd. Mocht de monteur constateren dat het niet bij jou in huis ligt, dan kan hij wel de infra verder onderzoeken in het netwerk. Zo te zien is er speciaal een infra monteur voor je aangevraagd. Ik wil je dan ook vragen om het bezoek af te wachten. Mocht de monteur het toch niet kunnen oplossen, dan kan onze technische dienst verder met de bevindingen van de monteur en vervolgstappen doen. 

 

Top !  ik meld me als de monteur geweest is met zijn bevindingen

Even een vraag voor de zekerheid: heb je echt geen grote gebruikers lopen s’nachts, bijv. backup jobs van een NAS naar de cloud?


Hi @Stefan63

Al de Speedtesten met een lage upload zijn op servers in Duitsland. Heb je hetzelfde probleem als je de T-Mobile server kiest.


Hi @Stefan63

Al de Speedtesten met een lage upload zijn op servers in Duitsland. Heb je hetzelfde probleem als je de T-Mobile server kiest.

 

Ja precies hetzelfde, vanmorgen ook weer


Hey @Stefan63, ik ben gelijk voor je gaan kijken. Ik kan geen directe oorzaak vinden. Kan je het modem een factory reset geven? Heb je de meting ook al is gedaan met een andere (nieuwe) UTP kabel? Of het switchen van LAN poort? Ik zie dat je drie apparaten bekabeld verbonden hebt. Als je deze hebt losgekoppeld en de speedtest nog een keer uitvoert, is de upload snelheid dan nog steeds zo laag? Ik hoor graag van je terug!


Ik lees dit nu pas, en deze testen heb ik allemaal al eens eerder gedaan. Dat leidde niet tot een ander of beter resultaat.

Een eerder monteurs bezoek heeft ook niets opgeleverd behalve dat de beste man constateerde dat alles correct aangesloten was aan mijn kant en verder niets te vinden.

Mijn voorzichtige conclusie is dus dat het aan het t-mobile/odf netwerk moet liggen.

 

Maar vandaag komt er een monteur kijken, misschien kan die wel iets ontdekken.

Ik laat het hier in ieder geval even weten.


Monteur is zojuist vertrokken, kon verder niks doen, net zoals de eerste monteur.

Hier ziet alles er goed uit, apparatuur is goed aangesloten en werkt goed.

 

Het moet dus wel in het t-mobile netwerk zitten ergens vertelde de monteur.

 

Een lijnmeting starten overdags heeft daarom ook weinig zin, aangezien het probleem bijna altijd heel vroeg in de ochtend zich voordoet, en dan gedurende de ochtend vanzelf beter word.

 

Werk aan de winkel dus voor de t-mobile specialisten, ik hoor graag wat de vervolgacties zijn


Hey @Stefan63, bedankt voor de update! Ik heb het issue doorgezet naar onze techneuten. Zij zullen er naar gaan kijken, hopelijk kunnen ze de oorzaak achterhalen. We wachten af!


Bijna een week geleden, welke acties zijn er al daadwerkelijk in gang gezet en zijn er al resultaten te delen ?


Hi @Stefan63, ik heb op dit moment nog geen concrete update hierover. Ik hoop dat ze zo snel mogelijk dit euvel kunnen verhelpen. Ik houd het ticket in de gaten! 


Weer ruim een week verder zonder enige verandering.

Nog niks gehoord Tommie ?

Onderstaand screenshot van vandaag om 06:23

 

 


Hoi @Stefan63, bedankt voor de update en sorry dat wij nog niet de oplossing hebben, het blijkt heel lastig voor ons om samen met de netwerkbeheerder de vinger op de zere plek te leggen. De afgelopen week hebben wij met de netwerkbeheerder uitgebreid jouw internetlijn gemonitord alleen is het nog niet duidelijk geworden waar de opstopping zich bevindt.

Daarom zijn wij nog heel hard in de weer met de netwerkbeheerder, ik kan je verzekeren dat wij dit hoe dan ook voor je op gaan lossen!


Vandaag een monteur die wat andere dingen kon doen.
Patchkabels in meterkast en in de pop vervangen. 

Metingen gaven aan dat er iets niet goed zit op 66 meter in de straat.
Kan het zijn dat daar ergens een kast ofzo is waar kabels aan elkaar verbonden zitten?
 

Hij kon geen meting doen ivm regen ofzo?

Maar morgen komtie terug en dan zal ik hier ook weer rapporteren :)

 


Hi @Stefan63, kan je mij een update hierover geven na dat de monteur is langs geweest? Hopelijk kan de monteur het euvel verhelpen! Talk soon.


Telefoontje gehad dat het deze week ivm regen niet gaat lukken.

Blijkbaar mag er bij regen niet gegraven worden.

Begin volgende week word ik gebeld voor een nieuwe afspraak.


Hoi @Stefan63, bedankt voor de update hierover! Kan je mij op de hoogte houden nadat de monteur is geweest? Alvast bedankt. 


Vandaag onverwachts een monteur aan de deur.

Handig zou zijn als er van te voren een afspraak gemaakt word, zodat de monteur niet voor een gesloten deur komt. (handig die video deurbel  🙂 )

Maar goed, die monteur heeft vanmiddag ergens onder de grond of in een wijkkast een verbinding opnieuw gemaakt, niet duidelijk was wat hij precies gedaan heeft, maar ik hoop dat iemand me dat alsnog kan vertellen.

Tegen de avond kwam die monteur (weer op de gok) terug en heeft de kabel doorgemeten met een of ander apparaat. Hij zei dat er iets niet goed was met de verbinding, maar dat het nu wel in orde was allemaal.

 

Ik ga het dus in de gaten houden en zal me weer melden als het niks opgeleverd heeft.


Hi @Stefan63, bedankt voor deze update! Ik kan jammer genoeg niet inzien wat er aan de hand was. Hopelijk blijft het internet nu goed werken. Houd me op de hoogte zodra er wat speelt! 


Reageer