Beantwoord

Ik voel me genaaid door de overname door Apax en Warburg Pincus in 2021

  • 6 September 2023
  • 3 reacties
  • 338 Bekeken

Reputatie 2

Ik voel me best misleid als ik eerlijk ben.

Die naamswijziging komt voort uit het feit dat T-Mobile al jaren helemaal geen T-Mobile was, maar Apax en Warburg Pincus. En er is meteen ook gebruik gemaakt van de gelegenheid om de prijzen nog verder te verhogen (voor nieuwe klanten). En dat zal in januari waarschijnlijk nog een keer gebeuren.

Enfin,

In 2021 is in mijn wijk glasvezel aangelegd en ik heb ongeveer anderhalf jaar moeten wachten voordat T-Mobile eindelijk haar diensten aanbod over dit netwerk. Dit heb ik braaf / trouw gedaan en bleef op T-Mobile DSL zolang dat duurde. Daartoe heb ik mijn mobiele abonnenten verlengt omdat, tja je klantvoordeel haalt.

Maar wat blijkt? De glasvezel verbinding werkt al bijna anderhalve maand voor geen meter. En nu kwam mij ineens ter gehore dat ik eigenlijk helemaal niet bij T-Mobile zit, maar bij Apax en Warburg Pincus's ‘Odido’. 

Ik ging er vanuit dat ik mijn contracten bij een gevestigde betrouwbare naam T-Mobile had lopen en verlengt. Na flink wat graven heb ik gezien dat er in 2021 (7 september om precies te zien) een mailtje is verstuurd door T-Mobile waarin aangegeven was dat aandeelhouders overeengekomen waren met de overname. Ik heb dit mailtje destijds nooit gezien, en dat is ook niet T-Mobile's schuld. Echter, de overname was toen nog helemaal niet definitief aangezien deze eerst goedgekeurd moest worden. Ik heb hierna geen bericht meer gehad.

Ik vind het een slinkse manier van werken door na de overname nog onder de naam T-Mobile te blijven opereren terwijl het eigenlijk helemaal geen T-Mobile meer is. Dat is misleidend. En dit verklaard natuurlijk ook de prijsverhogingen. Als ik zo kijk zijn de abonnementen inmiddels bij het ‘dure’ KPN bijvoorbeeld goedkoper dan bij T-Mobile. Een 1000/1000 glasvezel verbinding krijg je daar voor €52,50. Hier kost het €55,00.

De rollen waren in 2017 echt totaal omgedraaid. Het tij kan verkeren.

Ik zit nu nog anderhalf jaar vast aan 2 mobiele abonnementen, en ik heb een glasvezel contract (die niet werkt). Als ik er over nadenk voel ik me best genaaid door ‘T-Mobile’ / ‘Odido’, of moet ik zeggen Apax en Warburg Pincus?

 

icon

Beste antwoord door Tommie van Odido 6 September 2023, 14:15

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey @niquedegraaff, ik geef je hier graag wat meer duidelijkheid over.

T-Mobile is een merknaam van het Duitse Deutsche Telekom AG. Wij huurde de naam van Deutsche Telekom en dat wilde we niet meer. We willen duidelijk laten zien dat we 1 provider zijn voor Mobiel, Glasvezel en TV.  We zijn nieuw, maar toch ook weer niet. Want met meer dan 6 miljoen T-Mobile en Tele2 klanten zijn we natuurlijk behoorlijk ervaren. En we laten graag zien dat het anders kan, menselijker. Zodat iedereen kan meedoen en met plezier onze producten en diensten kan gebruiken. Ik begrijp je sentiment hierin maar wij zullen nog steeds hetzelfde, als niet beter, opereren zoals we dat ook deden onder de naam T-Mobile. De prijsverhoging heeft te maken met de inflatiecorrectie. Dit heeft elke provider en er zijn veel artikelen op de Community die je daarover kunt lezen. Daarnaast moet ik je wel corrigeren op de prijzen die je hier noemt. Ik weet niet precies hoe je aan €55 komt voor 1000 Mbit/s. Wij bieden 1000 Mbit/s aan voor €45. Met klantvoordeel kom je zelfs uit op €40. Dat je internet op dit moment niet voldoet is bij ons bekend en we zijn druk bezig om dit voor je te herstellen. Dat zal verder gaan in je andere topic. 

Reputatie 2

Hey @niquedegraaff, ik geef je hier graag wat meer duidelijkheid over.

T-Mobile is een merknaam van het Duitse Deutsche Telekom AG. Wij huurde de naam van Deutsche Telekom en dat wilde we niet meer. We willen duidelijk laten zien dat we 1 provider zijn voor Mobiel, Glasvezel en TV.  We zijn nieuw, maar toch ook weer niet. Want met meer dan 6 miljoen T-Mobile en Tele2 klanten zijn we natuurlijk behoorlijk ervaren. En we laten graag zien dat het anders kan, menselijker. Zodat iedereen kan meedoen en met plezier onze producten en diensten kan gebruiken. Ik begrijp je sentiment hierin maar wij zullen nog steeds hetzelfde, als niet beter, opereren zoals we dat ook deden onder de naam T-Mobile. De prijsverhoging heeft te maken met de inflatiecorrectie. Dit heeft elke provider en er zijn veel artikelen op de Community die je daarover kunt lezen. Daarnaast moet ik je wel corrigeren op de prijzen die je hier noemt. Ik weet niet precies hoe je aan €55 komt voor 1000 Mbit/s. Wij bieden 1000 Mbit/s aan voor €45. Met klantvoordeel kom je zelfs uit op €40. Dat je internet op dit moment niet voldoet is bij ons bekend en we zijn druk bezig om dit voor je te herstellen. Dat zal verder gaan in je andere topic. 

Selecteer 1000/1000 en de basisprijs komt uit op 55 euro.

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @niquedegraaff, je hebt hier Internet + TV geselecteerd en niet Internet Only. Dan wordt de prijs inderdaad €55. Dit is bij KPN, zonder extra opties, €65. 

Reageer