Skip to main content

Al een aantal keer ben ik gebeld om mijn bekabelde internet om te laten zetten in glasvezel. Vandaag dacht ik: laat ik hier eens serieus over nadenken.

Ik kreeg (terwijl ik al minimaal 5 jaar klant ben, beide mobiel en vast internet) een aanbod om mijn huidige abonnement te verlengen:

2 jaar contract, eerste 8 maanden voor 30 euro, daarna voor 40 euro. (totale kosten over 2 jaar: 880 euro)

Op de website staat op dit moment een actie voor het afsluiten van glasvezel internet:

2 jaar contract, eerste 8 maanden voor 15 euro, daarna voor 40 euro. (totale kosten over 2 jaar: 660 euro) Daarbij: gratis aansluiten, en een ring video deurbel. 

 

Ik ben al jaren vaste klant van Odido, zeer tevreden over de service en de stabiliteit, maar dit gaat echt te ver. Een nieuwe klant krijgt een voordeel van 220 euro én een videodeurbel twv 119.95, totaal dus 340 euro, en de vaste klant kan stikken.

Ik voel mij in mijn hemd staan. Ook omdat er via de telefoon gedaan werd alsof ik gek was en dat alleen maar de manier is waarop ik het zie. Het aanbod dat ik heb gekregen is ook heel voordelig…

Ben ik de enige die dit gek vind???

 

 

 

Hallo ​@FrankBrouwer 

Bij alle providers is het volgens mij wel hetzelfde, een verlengingsaanbod is niet gelijk aan de welkomstkorting voor nieuwe klanten.


Klopt, bij internet abonnementen worden nieuwe klanten kortingen onder de kostprijs gegeven. Alle bedrijven willen groeien in klantaantallen. Ik kreeg een brief van een andere provider die zelfs een 43 inch platte TV weggaf als ik maar zou overstappen. Echter dat is dus geen bestendigende businesscase.

De koritngen die je zelfs als bestaande klant nog krijgt zijn nog steeds hoog als je dit met mobiele abonnementen verglijkt. Maar ook bij energie contracten is de nieuwe klantenkorting hoog en een bestaande klant krijgt ook meestal niets. Overstappen loont dus, maar daar moet je wel moeite voor doen en zeker bij vast internet abonnementen kan er downtime en nieuwe instellingen bepalen van toepassing zijn.

De keuze is aan de consument. Maar voor een dubbeltje op de eerste rij kan dus niet zomaar.


Reageer