Skip to main content

Het lukt mij niet om in te loggen op mijn modem met het bijgeleverde wachtwoord

 

Allereerst de beste wensen en van harte welkom op onze Community! 😀 @Henrick 

Wil je mij vertellen hoe je hebt geprobeerd om in te loggen in het modem? Dan kan ik gerichte op zoek naar de juiste oplossing. 

Je kunt inloggen in het modem op de volgende manier:

1. Open je internetbrowser en ga naar http://192.168.1.1 terwijl je verbonden bent via een internetkabel met de router (wifi kan ook).
2. Gebruikersnaam en wachtwoord staan op de sticker aan de achterkant van het modem (die bij ‘user name' en ‘Login Password’). Voer deze in en druk op enter. Je beland nu in het hoofdscherm. 


Ik heb inderdaad via het IP adres geprobeerd met de credentials die achterop het modem staan. Maar dat geeft de melding verkeerd wachtwoord. 

 


Gebruik je wel het Admin password en niet het wachtwoord van je wifi-netwerk? Zo ja, zou je het modem kunnen voorzien van een factory reset @Henrick? Dit zorgt ervoor dat het wachtwoord gereset wordt naar wat op het kaartje/modem staat.


Ik gebruik het modem wachtwoord en niet het langere wifi wachtwoord. Heb al vaker een reset uitgevoerd maar daarmee verandert het probleem niet 


Ik zie dat het modem de afgelopen zeven dagen al aan staat. Graag wil ik je verzoeken om het modem een harde factory reset te geven en het wachtwoord opnieuw in te voeren @Henrick.

Factory Reset T-56

1. Druk met een tandenstoker of paperclip de factory reset in (boven de powerknop aan de linkerkant van de achterkant). Houd deze ingedrukt totdat alle lampjes, behalve het powerlampje, uitgaan.
2. Laat de factory reset na tien seconden weer los. Alle instellingen van het modem zijn nu hersteld naar de fabriekswaarden.
3. Check of het modem weer verbinding heeft, dit kan drie minuten duren. Op de sticker op het modem staan de username en het wachtwoord waarmee je kunt inloggen op het modem. 


Gelukt 


Helaas iets te vroeg blij. Niet gelukt. Eerst draaide hoopvol het wiel maar nu weer de melding verkeerd password 


Dit zou echt moeten werken @Henrick. Weet je zeker dat je het wachtwoord goed intypt?  


Ja zeker er is ook geen O-0 vergissing mogelijk. Ben bang dat er een verkeerd wachtwoord is geleverd 


Hoi @Henrick, dat is gek! Er staat twee wachtwoorden op het stickertje. Welke gebruik je hiervoor? Groetjes, Ishana


Het korte wachtwoord dus dat begint met LJ


@Henrick Zou je de pagina eens in een incognito-tabblad kunnen openen en het opnieuw proberen? Zo heb je geen last van oude cookies. Heb je verder extensies in je browser? Voor de zekerheid zou ik ze allemaal even uitzetten. Als het dan wel werkt, kun je daarna kijken welke de boosdoener was.


Nee helaas ook dit werkt niet. Lijkt mij dat het wachtwoord en username zoals vermeld op de sticker niet correct zijn 


Dan zit er niks anders op dan een modemswap @Henrick! Dit heb ik meteen voor je in gang gezet. Je ontvangt hier zo een bericht over en zodra het modem verzonden is kun je de zending volgen in Mijn Odido. Kan je mij laten weten of je daarna wel het modem kunt benaderen? 


Misschien een longshot, maar ik kan met firefox op mijn telefoon ook niet op de Zyxel inloggen, behalve als ik dit doe:

  1. type het eerste karakter
  2. klik op het oogje → je ziet wat je getypt hebt
  3. type dan de overige karakters.

Doe ik dat niet precies zo, dan krijg ik de getypte karakters dubbel in het invoerveld, en lukt het inloggen dus niet.


Reageer