Ik kan niet inloggen op de modem 192.168.1.1
Beste antwoord door Waqqas
Bekijk origineelIk kan niet inloggen op de modem 192.168.1.1
Beste antwoord door Waqqas
Bekijk origineelIk krijg de Login pagine niet van de modem
ik heb de Modem met een naalt gereset, en de Netwerk instellingen van windows ook maar krijg niet de Zyxel Login page
Bij een fabrieksreset houdt het resetknopje ongeveer 10 seconden ingedrukt met een naald.
Heb je verder nog andere routers of switches aangesloten op het modem?
En als je 192.168.1.1 intypt in het adresbalk wat komt er dan te staan en maak je ook geen gebruik van een VPN bijvoorbeeld?
Moderator edit: Kom je er niet uit, kijk dan in dit topic voor alle mogelijkheden:
Sommige browsers denken in eerste instantie dat je een zoekopdracht invoert als je een ipadres in de adresbalk intikt. Kom je in plaats van op de inlogpagina op zoekresultaten uit, of krijg je een foutmelding Wat gebeurt er als je https://192.168.1.1/ (even op de link klikken) bezoekt? werkt dat wel?
Toch even een paar vragen;
Weet je niet waar je het IP-adres van Windows kunt vinden? Druk gelijktijdig op de toetsen {windows} en R een scherm ( Uitvoeren ) opent. Hierin type je ncpa.cpl gevolgd door een druk op de enter-toets.
Vervolgens dubbelklik je op de actieve netwerk-verbinding die hier getoond wordt. hierna klik je op details. In dit scherm zie je vervolgens achter IPv4-Adres het IP-Adres van je computer of laptop. Laat alsjeblieft ook even weten welk IP-Adres je ziet staan bij IPv4-standaardgateway.
Ik kan inloggen op http://192.168.1.1. op mijn MacBook Pro, zowel bekabeld als via WiFi.
Als ik op mijn iPhone of iPad wil inloggen krijg ik eerst een waarschuwing dat het een onbeveiligde site betreft i.v.m. http in plaats van https.
Toch doorgaan (verschillende browsers geprobeerd) kom ik wel in het inlogscherm en krijg daar de foutmelding:
De gebruikersnaam of het wachtwoord is niet correct of vergrendeld.
Ik heb alles geprobeerd ook een modem reset. Is dit een bug in de modem?
Hallo
Welke modem heb je? Indien je een Zyxel hebt gebruik je het juiste wachtwoord? Wireless Key is voor de WiFi en Login Password is voor inloggen in de modem.
Het is de T54 modem. Ik gebruik de juiste inlogcodes voor toegang van het admin account van de router zelf.
De toegang wordt geweigerd op zowel de iPad als de iPhone. Morgen probeer ik nod een oude Samsung T9 met Android, na een modem reset.
Ik heb ook een Zyxel-T54 en ik kan prima inloggen, bij de eerste keer inloggen werd ook gevraagd om het wachtwoord te wijzigen.
Het is geen bug, zorg ook dat je het wachtwoord correct overneemt, gebruikersnaam admin.
Op een PC kan ik ook inloggen, maar niet op een iPad of iPhone. De inloggegevens heb ik correct ingevuld.
Ik heb hier een Samsung Galaxy S21 maar via iPhone en iPad zou het ook gewoon moeten lukken als je alles goed doet.
Ik log in met de gegevens achter op het modem. Krijg als antwoord, dat het niet correct is of vergrendeld.
Wat te doen?
Hoi
Leuk dat je met het modem aan de haal wil! Naast de goede suggestie van Hidden.nld wil ik nog een kleine tip geven, namelijk mocht het ook niet werken met ‘admin' in plaats van ‘Admin’ dan raad ik je graag aan om een fabrieks reset op het modem uit te voeren: Factory reset modem (fabrieksreset).
Laat het gerust weten als je nog hulp nodig hebt, de Community helpt je graag! 😃
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.