Ik heb problemen met mijn glasvezel internet

  • 29 October 2023
  • 4 reacties
  • 66 Bekeken

Goeiedag, ik heb problemen met mijn glasvezel internet. Op mijn pc krijg ik hele hoge ping en jitter na een speedtest. ik zet hieronder alle screenshots waarvan ik een test heb gerunt. er was iemand die dezelfde probleem had. bij deze test krijg ik wel 8 ping, hiervoor had ik paar keer 45 ping, maar de jitter is nog steeds veels te hoog. dit was normaliter 0 altijd. Ik kan ook geen paginas normaal openen op me browser. dit duurt namelijk veels te lang. ook als ik een online game open, werkt die niet door deze issue. ik heb ook via facebook jullie een privebericht gestuurd met mijn gegevens(adres, laatste 4 cijfers reknr., mac nr modem en serienr modem.) zoals in de handleiding vermeld van die andere community bericht. het gaat om “

” deze persoon had/heeft dezelfde issue en werd toen een monteur gestuurd naar zijn huis, want jullie konden toen op afstand niet goed aflezen wat de modem aangaf.  Hieronder nog even de screenshots.

hopelijk kunnen jullie mij helpen daarmee.

 

Jason van Odido 6 maanden geleden

Hoi @YoungAlains, slim dat je meteen wat screenshots met ons deelt, thanks daarvoor! Ik zie een hogere jitter maar een ping van 8ms is op zich toch niet slecht? Ik snap dat je het graag zo dicht mogelijk bij de 1ms wilt hebben, maar dat is niet altijd realistisch over de hele dag heen. Qua jitter, heb je al in dit topic gekeken toevallig: Latency, ping, jitter, packet loss, lag en frame rate | Odido community? Hierin staan veel tips and tricks om dit eigenhandig op te lossen. Misschien heb ik het mis en zie ik wat over het hoofd, maar ik zou me op basis van bovenstaande foto's niet per se zorgen maken.

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @YoungAlains, slim dat je meteen wat screenshots met ons deelt, thanks daarvoor! Ik zie een hogere jitter maar een ping van 8ms is op zich toch niet slecht? Ik snap dat je het graag zo dicht mogelijk bij de 1ms wilt hebben, maar dat is niet altijd realistisch over de hele dag heen. Qua jitter, heb je al in dit topic gekeken toevallig: Latency, ping, jitter, packet loss, lag en frame rate | Odido community? Hierin staan veel tips and tricks om dit eigenhandig op te lossen. Misschien heb ik het mis en zie ik wat over het hoofd, maar ik zou me op basis van bovenstaande foto's niet per se zorgen maken.

 

Reputatie 2

Hoi @YoungAlains, slim dat je meteen wat screenshots met ons deelt, thanks daarvoor! Ik zie een hogere jitter maar een ping van 8ms is op zich toch niet slecht? Ik snap dat je het graag zo dicht mogelijk bij de 1ms wilt hebben, maar dat is niet altijd realistisch over de hele dag heen. Qua jitter, heb je al in dit topic gekeken toevallig: Latency, ping, jitter, packet loss, lag en frame rate | Odido community? Hierin staan veel tips and tricks om dit eigenhandig op te lossen. Misschien heb ik het mis en zie ik wat over het hoofd, maar ik zou me op basis van bovenstaande foto's niet per se zorgen maken.

 

Maar als je de tekst leest, zegt de gebruiker ook niet dat 8ms slecht is:

> bij deze test krijg ik wel 8 ping, hiervoor had ik paar keer 45 ping, maar de jitter is nog steeds veels te hoog. 

Wel zie je ook staan:
>  Ik kan ook geen paginas normaal openen op me browser. dit duurt namelijk veels te lang. ook als ik een online game open, werkt die niet door deze issue.

Reputatie 7
Badge +16

Ja ik begrijp helemaal dat er soms dan wel een verhoging in zit, maar als ik dan niet kan uitlezen en niet op een screenshot zie staan, ben ik gebonden aan wat gemeten wordt en dat is 8ms. 

Pagina's openen, lijkt me een ander issue. Ik wil overigens best een andere route bewandelen: @YoungAlains: heb jij een ONT of Media Converter in gebruik? 

Reageer