Skip to main content

'Na jaren lange trouwe dienst verbreekt mijn Draytek Vigor 2132FVn de laatste dagen om de haverklap verbinding. Zowel WiFi als bedraad. Na het herstarten werkt het weer even maar enige tijd later doet het probleem zich toch weer voor. Zoals jullie begrijpen is dit erg irritant, kan mijn Draytek Vigor 2132FVn worden vervangen? En zo ja, hoe regel ik dat? 

Goedemorgen @JiL66, van harte welkom op de Community van Odido! 🙋‍♂️

Top dat je het aankaart op de Community! Ik weet niet wat de exacte reden is die ten grondslag ligt aan deze obstructie, maar wat mijn ervaring na de laatste twee zeer vergelijkbare cases wel leert, is dat het swappen van een Draytek naar een Zyxel + Media Converter (of ONT) dit probleem in ieder geval tackelt. Daarom ga ik deze week nog een Zyxel + converter versturen zodat je straks weer geoptimaliseerd te werk kunt gaan met jouw thuisnetwerk.

Omdat het bij Glasvezel om zeer sensitieve apparatuur gaat, wordt de installatie verricht door een monteur. Je ontvangt binnen enkele dagen de track&trace-code van PostNL, zodra het pakketje onze distributie verlaat. Zodra je de exacte bezorgdatum weet, kun je een afspraak inplannen met Guidion om het vervangende modem + converter te laten installeren. Hiervoor krijg jij straks een afspraaktool per SMS en e-mail toegestuurd. Zo kun je dadelijk precies afstemmen met de monteur wanneer het uitkomt.

De Draytek mag na aansluiting van de nieuwe apparatuur naar een milieustraat gebracht worden. Deze hoeft niet meer teruggestuurd te worden naar ons retouradres en is end-of-life.

Reageer