Hallo allemaal,
Ik weet dat deze Community bedoeld is voor particuliere klanten, maar ik ben echt ten einde raad en hoop dat iemand mij op weg kan helpen.
Ik heb een zakelijke glasvezelverbinding bij Odido Business met een snelheid van 1 Gbit/s up/down, geleverd via Open Dutch Fiber (XGS-PON). Ik wil heel graag mijn eigen Zaram XGS-PON ONU SFP+ module gebruiken in plaats van de standaard Huawei OptiStar ONT, maar ik loop vast bij de registratieprocedure.
Mijn situatie:
• Provider: Odido Business
• Netwerkbeheerder: Open Dutch Fiber
• Verbindingstype: XGS-PON
• Huidige ONT: Huawei OptiStar HN8010Ts-20 (ervaart traagheid)
• Nieuwe ONT: Zaram ZXOS11NPI XGS-PON ONU SFP+
• Verbindingsinstellingen:
• PPPoE
• VLAN-ID 32
Mijn probleem:
Ik heb twee uur aan de telefoon gezeten met de Odido Business klantenservice en ben van de ene afdeling naar de andere gestuurd. Uiteindelijk konden ze mij niet verder helpen en verwezen ze mij door naar Open Dutch Fiber.
Toen ik Open Dutch Fiber benaderde, gaven zij aan dat zij de registratie niet doen en dat dit door Odido geregeld moet worden. Ik word dus van het kastje naar de muur gestuurd en weet nu niet waar ik moet zijn om mijn Zaram ONT te laten registreren.
Mijn vraag:
Wie kan mij op weg helpen waar en bij wie ik moet zijn om mijn ONT succesvol te laten registreren? Is er iemand binnen Odido (of Open Dutch Fiber) die dit kan regelen? Zijn er andere zakelijke klanten die hier ervaring mee hebben?
Alle hulp en advies is welkom! Alvast bedankt. 🙏
Met vriendelijke groet,
George