Skip to main content

Hulp nodig bij registratie eigen ONT (Zaram XGS-PON ONU SFP+) op Open Dutch Fiber

• 27 februari 2025
  • 4 reacties
  • 113 Bekeken

• heeft eerste post geplaatst

Hallo allemaal,

Ik weet dat deze Community bedoeld is voor particuliere klanten, maar ik ben echt ten einde raad en hoop dat iemand mij op weg kan helpen.

Ik heb een zakelijke glasvezelverbinding bij Odido Business met een snelheid van 1 Gbit/s up/down, geleverd via Open Dutch Fiber (XGS-PON). Ik wil heel graag mijn eigen Zaram XGS-PON ONU SFP+ module gebruiken in plaats van de standaard Huawei OptiStar ONT, maar ik loop vast bij de registratieprocedure.

Mijn situatie:

• Provider: Odido Business

• Netwerkbeheerder: Open Dutch Fiber

• Verbindingstype: XGS-PON

• Huidige ONT: Huawei OptiStar HN8010Ts-20 (ervaart traagheid)

• Nieuwe ONT: Zaram ZXOS11NPI XGS-PON ONU SFP+

• Verbindingsinstellingen:

• PPPoE

• VLAN-ID 32

Mijn probleem:

Ik heb twee uur aan de telefoon gezeten met de Odido Business klantenservice en ben van de ene afdeling naar de andere gestuurd. Uiteindelijk konden ze mij niet verder helpen en verwezen ze mij door naar Open Dutch Fiber.

Toen ik Open Dutch Fiber benaderde, gaven zij aan dat zij de registratie niet doen en dat dit door Odido geregeld moet worden. Ik word dus van het kastje naar de muur gestuurd en weet nu niet waar ik moet zijn om mijn Zaram ONT te laten registreren.

Mijn vraag:

Wie kan mij op weg helpen waar en bij wie ik moet zijn om mijn ONT succesvol te laten registreren? Is er iemand binnen Odido (of Open Dutch Fiber) die dit kan regelen? Zijn er andere zakelijke klanten die hier ervaring mee hebben?

Alle hulp en advies is welkom! Alvast bedankt. 🙏

Met vriendelijke groet,

George

4 maart 2025

Demi van Odido schreef:

Hi ​@Huon, ik had je met alle liefde erbij geholpen om de ONT registratie te regelen, echter kunnen wij op de community alleen in de particuliere systemen om dit in orde te maken. Ik wil in ieder geval toch mijn uiterste best voor je doen om te kijken wat er mogelijk is! Ik kijk graag voor je na of ik het via mijn collega's van de Zakelijke back office kan regelen. Wil je mij een privébericht sturen met het ModemID? Dan stuur ik het door naar mijn collega. Ik kan niet beloven dat het lukt gezien je al contact hierover hebt gehad met de Zakelijke afdeling, maar niet geschoten is altijd mis! 😊

Hallo allemaal,

Even een update voor iedereen die, net als ik, zijn eigen ONT (Zaram XGS-PON ONU SFP+) wil gebruiken op een Odido Business XGS-PON glasvezelverbinding.

Na veel heen en weer bellen met de klantenservice en Open Dutch Fiber, én na het sturen van een e-mail, is het uiteindelijk gelukt om mijn ONT te laten registreren via de technische dienst van Odido Business Support onder registratie.

Hoe het is gelukt:

• De reguliere Odido Business helpdesk kon mij niet verder helpen en verwees mij door naar Open Dutch Fiber.

• Open Dutch Fiber gaf aan dat zij geen ONTs registreren en dat dit bij Odido zelf moet gebeuren.

• Ik heb vervolgens ook een e-mail gestuurd naar Odido Business Support om mijn verzoek officieel vast te leggen.

• Uiteindelijk heb ik via de technische dienst van Odido Business Support de registratie laten uitvoeren.

• Na registratie werkt mijn Zaram XGS-PON ONU SFP+ perfect met de eerder ingestelde PPPoE- en VLAN 32-configuratie op mijn UDM Pro.

Voor zakelijke klanten die dit ook willen doen: blijf volhouden, bel en mail en vraag specifiek naar de technische dienst van Odido Business Support voor ONT-registratie.

Hopelijk helpt dit anderen die hetzelfde willen bereiken!

Met vriendelijke groet,

George

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 27 februari 2025

Ik denk niet dat Open Dutch Fiber een ONT kan registreren voor je. De huidige ONT is toch door een internet monteur geplaatst, niet ODF? Die leveren tot/met een FTU.

Maar je hebt gelijk , de processen van consumenten en zakelijk wijken af en daarom kunnen moderators ook niet in de CRM systemen van zakelijk. Toch maar nog een keer de helpdesk bellen  op 0800 - 7112 en hopen dat je wel een topper aan de lijn krijgt. Tot die tijd dan gewoon de ONT gebruiken die Odido je heeft gegeven.

• 27 februari 2025
eric schreef:

Ik denk niet dat Open Dutch Fiber een ONT kan registreren voor je. De huidige ONT is toch door een internet monteur geplaatst, niet ODF? Die leveren tot/met een FTU.

Maar je hebt gelijk , de processen van consumenten en zakelijk wijken af en daarom kunnen moderators ook niet in de CRM systemen van zakelijk. Toch maar nog een keer de helpdesk bellen  op 0800 - 7112 en hopen dat je wel een topper aan de lijn krijgt. Tot die tijd dan gewoon de ONT gebruiken die Odido je heeft gegeven.

Bedankt voor je reactie!

Ik snap dat Open Dutch Fiber alleen de FTU levert en dat de ONT door Odido is geplaatst, maar het probleem is dat Odido Business mij niet verder kan helpen. Ik heb inmiddels meerdere keren gebeld met de helpdesk (0800-7112) en ben twee uur lang van afdeling naar afdeling gestuurd zonder een oplossing.

Mijn doel is om mijn eigen Zaram XGS-PON ONU SFP+ module te gebruiken, omdat de standaard Huawei OptiStar ONT traagheid veroorzaakt. Hiervoor moet mijn PON-ID geregistreerd worden, maar niemand bij Odido lijkt te weten hoe dat moet of wie dat regelt.

Ik hoop dat er hier iemand is die kan aangeven waar en bij wie ik moet zijn om dit geregeld te krijgen. Of misschien is er iemand die dit al eens succesvol heeft gedaan? Alle hulp is welkom!

Met vriendelijke groet,

George

Demi van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hi ​@Huon, ik had je met alle liefde erbij geholpen om de ONT registratie te regelen, echter kunnen wij op de community alleen in de particuliere systemen om dit in orde te maken. Ik wil in ieder geval toch mijn uiterste best voor je doen om te kijken wat er mogelijk is! Ik kijk graag voor je na of ik het via mijn collega's van de Zakelijke back office kan regelen. Wil je mij een privébericht sturen met het ModemID? Dan stuur ik het door naar mijn collega. Ik kan niet beloven dat het lukt gezien je al contact hierover hebt gehad met de Zakelijke afdeling, maar niet geschoten is altijd mis! 😊

• 4 maart 2025
Demi van Odido schreef:

Hallo allemaal,

Even een update voor iedereen die, net als ik, zijn eigen ONT (Zaram XGS-PON ONU SFP+) wil gebruiken op een Odido Business XGS-PON glasvezelverbinding.

Na veel heen en weer bellen met de klantenservice en Open Dutch Fiber, én na het sturen van een e-mail, is het uiteindelijk gelukt om mijn ONT te laten registreren via de technische dienst van Odido Business Support onder registratie.

Hoe het is gelukt:

• De reguliere Odido Business helpdesk kon mij niet verder helpen en verwees mij door naar Open Dutch Fiber.

• Open Dutch Fiber gaf aan dat zij geen ONTs registreren en dat dit bij Odido zelf moet gebeuren.

• Ik heb vervolgens ook een e-mail gestuurd naar Odido Business Support om mijn verzoek officieel vast te leggen.

• Uiteindelijk heb ik via de technische dienst van Odido Business Support de registratie laten uitvoeren.

• Na registratie werkt mijn Zaram XGS-PON ONU SFP+ perfect met de eerder ingestelde PPPoE- en VLAN 32-configuratie op mijn UDM Pro.

Voor zakelijke klanten die dit ook willen doen: blijf volhouden, bel en mail en vraag specifiek naar de technische dienst van Odido Business Support voor ONT-registratie.

Hopelijk helpt dit anderen die hetzelfde willen bereiken!

Met vriendelijke groet,

George

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen