Beste
Ondanks vele topics met soortgelijke berichten zie ik toch door de bomen het bos niet meer en had gehoopt dat het vervangen van een modem/router een stuk makkelijker zou zijn, maar helaas ben ik te erg een noob om het te begrijpen.
Ik heb redelijk wat slimme speakers en andere apparatuur waardoor ik de standaard apparatuur van T-Mobile net niet voldoende vind en ik wil kijken of ik dit sneller kan maken.
(mijn abonnement is een basis abonnement, dus geen glasvezel e.d.)
Ik had een leuke aanbieding gezien van de Huawei WIFI AX 3 en wil deze of achter mijn huidige router zetten of het liefst alleen gebruiken zodat ik de oude modem/router kan weg zetten.
Maar ik heb letterlijk 0 idee wat ik moet veranderen in de router/modem van T-Mobile en wat ik in de instellingen moet zetten in de nieuwe router.
Ik heb nu wel verbinding met de nieuwe router (kabel vanaf lan1 naar wan) en dan vanaf daar heb ik draadloos internet MAAR deze is erg langzaam ( stuk langzamer dan de oude router) dus ik verwacht dat dit komt omdat mijn oude router er nog tussen zit maar ook omdat er verder 0 instellingen zijn aangepast.
Ik hoop dat het mogelijk is om door middel van instellingen zo in te stellen ik deze als hoofdrouter/modem kan gebruiken en dus hierdoor mijn netwerk een stuk sneller is.
enkele instellingen die ik in de nieuwe router zie zijn:
type internetverbinding:
- ip adres (automatisch verkrijgen)
- Breedband (PPPoE)
- VLAN
- vlan modus
- vlan id
- 802.1p
Op de oude router staat hij als verbinding maken zonder gebruikersaccount.
Ook staat hier de mogelijkheid tot bridge verbinding.
Wie o wie zou mij kunnen helpen in het instellen van deze modem/router ( weet nooit verschil hiertussen)
Of is het beter dat ik iemand langs laat komen omdat het niet makkelijk is uit te leggen.