Ik probeer mijn IPv6 tunnel via Tunnelbroker Hurricane te herstellen, maar helaas dat lukt niet want om een of andere onverklaarbare reden is het WAN interface van mijn Draytec modem ineens niet meer pingbaar??
Hoe krijg ik het voor elkaar dat dat wel weer het geval is?
Ik heb al van alles geprobeert inclusief het compleet uitschakelen van de firewall op het modem maar niks lijkt te helpen.
Overigens Natting naar een interne host werkt prima, maar alleen voor IPv4, en ik heb IPv6 nodig .
By de weg dit werkte allemaal prima totdat T-Mobile het IP adres plan weer volledig op zijn kop heeft gezet recent. (Een maand, hooguit 2 geleden??).
Ik merkte dat ik wel heel weinig e-mails kreeg op m'n eigen SMTP server, en zodoende zag ik ineens dat mijn Wan IP adress gewijzigd was.
Ik heb het geprobeert via klantenservice maar die kunnen met zoiets technisch detaillistisch als het toestaan van PING/ICMP op het WAN interface niet helpen. i.o.w. ze snappen het niet.
Ik werd aangeraden om het hier eens te proberen, dus bij deze hoop ik een guru te vinden die me kan vertellen wat ik over het hoofd gezien heb.
BTW maak je geen zorgen over security, ik heb een professionele firewall achter het modem staan En die werkt perfect, (is ook pingbaar vanaf het modem, alleen het modem zelf is niet pingbaar vanaf het internet).