Ik kom er net achter dat mijn ping in online games veel hoger is dan gebruikelijk. Daarop doe ik een speedtest en komt mijn ping niet onder de 50ms uit. Ter vergelijking: De ping is normaal gesproken 2 of 3ms bij deze speedtest.
Ik woon in Beverwijk en wij hadden gisterochtend een storing. Ik weet niet of dit daarmee te maken heeft. Wel heb ik meerdere keren modem en converter opnieuw gestart. Ook een keer op de manier van UTP kabel uit de converter.
Het lijkt niet te helpen. Ik hoop dat iemand de oplossing heeft. Alvast bedankt voor uw reactie.
Bladzijde 1 / 1
Hi @CBR600F,
Is dit alleen in de avond uren of ook overdag?
Hi @CBR600F,
Is dit alleen in de avond uren of ook overdag?
Ik merk het sinds vanavond, ik kan daarom nog niets zeggen over overdag. Ik was tot begin van de avond niet thuis.
Ik kan als IT’er ook bevestigen dat er iets niet goed is. Ping latency van 50 ms naar 9.9.9.9 en 1.1.1.1.
Dit is uiteraard bekabeld. Dit was iets van 4 ms ofzo.
Ik kan als IT’er ook bevestigen dat er iets niet goed is. Ping latency van 50 ms naar 9.9.9.9 en 1.1.1.1.
Even ter aanvulling op wat Mbonline schrijft: ik zag hem gisteren in een topic over Beverwijk en hij had met dezelfde storing van doen. Misschien dat het dan toch met de storing te maken kan hebben. Maar ik ben zelf geen IT-er dus ik laat conclusies graag aan anderen.
FW01 # exe traceroute 9.9.9.9 traceroute to 9.9.9.9 (9.9.9.9), 32 hops max, 3 probe packets per hop, 84 byte packets 1 87.212.212.1 <1-212-212-87.ftth.glasoperator.nl> 2.423 ms 2.097 ms 2.058 ms 2 10.10.16.137 55.128 ms 51.344 ms 47.442 ms 3 10.10.12.73 49.098 ms 49.785 ms 46.505 ms 4 9.9.9.9 <dns.quad9.net> 53.484 ms 55.324 ms 52.028 ms
FW01 # exe ping 9.9.9.9 PING 9.9.9.9 (9.9.9.9): 56 data bytes 64 bytes from 9.9.9.9: icmp_seq=0 ttl=61 time=54.8 ms 64 bytes from 9.9.9.9: icmp_seq=1 ttl=61 time=54.5 ms 64 bytes from 9.9.9.9: icmp_seq=2 ttl=61 time=44.5 ms 64 bytes from 9.9.9.9: icmp_seq=3 ttl=61 time=49.5 ms 64 bytes from 9.9.9.9: icmp_seq=4 ttl=61 time=50.6 ms
--- 9.9.9.9 ping statistics --- 5 packets transmitted, 5 packets received, 0% packet loss round-trip min/avg/max = 44.5/50.7/54.8 ms
De meting van zojuist, 's ochtends:
Een ping van 7. Een stuk lager dan gisteravond maar toch wel hoog voor wat ik gewend ben. Ik zie intussen ook andere topics van mensen uit Beverwijk. Jammer dat de storing als “opgelost” staat, ik neem aan dat Odido zelf ook kan zien dat dat niet helemaal lijkt te kloppen.
De meting van zojuist, 's ochtends:
Een ping van 7. Een stuk lager dan gisteravond maar toch wel hoog voor wat ik gewend ben. Ik zie intussen ook andere topics van mensen uit Beverwijk. Jammer dat de storing als “opgelost” staat, ik neem aan dat Odido zelf ook kan zien dat dat niet helemaal lijkt te kloppen.
Het is niet jammer dat de storing op opgelost staat !!! het is absurd.
De storing is dus nog steeds niet verholpen, ja we kunnen weer op het web , maar het is niet het zelfde product!
Odido fix dit of kom met een reactie en stop met melden dat je een monteur stuurt naar het thuis adres.
All, na de storing van afgelopen Dinsdag werd het verkeer nog niet juist verdeeld. Dit is nu opgelost, vanavond moet alles weer werken zoals voorheen. Sorry voor het ongemak.
Dank Latency is ook weer goed:
Pinging 1.1.1.1 with 32 bytes of data: Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=3ms TTL=59 Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=3ms TTL=59 Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=3ms TTL=59 Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=3ms TTL=59 Reply from 1.1.1.1: bytes=32 time=3ms TTL=59
Hoi ik heb weer hoge ping telkens avonduren50 ping of 300 na 20:00 uur rond 23:00 uur langzaam zakt weer naar ping 8
@GS1905GS Goed dat je gelijk aan de bel trekt! Ik het jouw modem uitgelezen, maar vanaf deze kant ziet alles er goed uit. Wil je een (bekabelde) speedtest uitvoeren en de resultaten delen in dit topic? Ik ga dan gelijk voor je aan de slag!
@Teresa van Odido of een andere moderator: Ik heb sinds een paar dagen ook dat de internet verbinding in de avond uren heel wisselvallig is. De rest van de dag heb ik heb ik een ping van 2 en 940/940 up/down.
Speedtest van gisteravond rechtstreeks van mijn router
En deze van vanmorgen
Ik hoop dat je hier ook naar wilt kijken, als je meer informatie nodig hebt hoor ik het graag van je...
@DON PAPA Dank je wel voor het meesturen van de screenshots. Ik help je graag verder om ook in de avonduren van stabiel internet te genieten!
Ik heb direct jouw modem uitgelezen, maar ik kan geen verbinding maken. Kan het kloppen dat je een eigen router hebt aangesloten? Mocht dit het geval zijn, wil je dan het modem dat je van ons hebt ontvangen aansluiten en de verbinding nogmaals testen? Mocht dit niet zo zijn, wil je dan controleren of alle kabels goed zitten?
Geef je mij een seintje als je zo ver bent? Dan kijk in gelijk met je mee!
@Teresa van Odido Bedankt voor je antwoord, ik heb inderdaad een eigen router aan de ONT hangen. Het is voor mij nu alleen geen optie om die te gaan wisselen voor de Zyxel, want dan moet ik mijn gehele thuisnetwerk met alle slimme apparatuur ook gaan omgooien. En aangezien verder alles gewoon werkt (op de hoge ping en wat lager snelheid na in de avond uurtjes), vind ik dat het werk niet waard. Mocht ik echter wel echt hinder gaan ondervinden, dan meld ik mij wel opnieuw en zal dan als nog de Zyxel aansluiten.
Even een update, gisteravond was de ping weer rond de 2-3 en de snelheid 940/940. Hopen dat het zo blijft en het een tijdelijke "storing" was...
Even een update, gisteravond was de ping weer rond de 2-3 en de snelheid 940/940. Hopen dat het zo blijft en het een tijdelijke "storing" was...
Dat klinkt veel beter in ieder geval. We duimen met je mee! Meld je zeker weer als het inzakt. Succes!
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.