Beantwoord

Hoelang mag het duren voordat ik weer internet heb wanneer router opnieuw is gestart?

  • 6 May 2020
  • 5 reacties
  • 2213 Bekeken

Hoelang mag het duren voordat ik weer internet heb wanneer router opnieuw is gestart?

 

Het duurt namelijk minimaal een uur en vandaag al 8 uur (nog steeds geen verbinding) voordat ik verbinding heb met het internet.

En hiermee bedoel ik dat het internetlampje pas gaat branden op de router.

Ik neem aan dat er binnen een x aantal minuten een verbinding moet zijn gemaakt.

Al twee keer gebeld naar klantenservice. maar tot nu toe geen duidelijk antwoord.

 

De standaard dingen al geprobeerd zonder resultaat.

 

 

 

 

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 7 May 2020, 15:11

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @ey-dzeej 

8 uur is wel erg lang maakt niet uit welke modem het is.

Haat het om glasvezel of DSL? Bij glasvezel gaan alle lampjes van de mediaconverter wel snel aan na het uit en aan zetten? Misschien werkt een andere kabel naar de modem.

Bij dsl is de modem aangesloten op een aansluitpunt in de woonkamer of direct op het ISRA. Je kunt de aansluiting eens nalopen zoals langs waar en wat loopt de kabel, aftakkingen naar andere kamers of andere draden die storingen veroorzaken.

Het is DSL met een directe aansluitpunt op het ISRA.

Ik heb geen rare afwijkingen aan de kabel gevonden / connecties gevonden.  Na verloop van tijd komt er wel verbinding tot stand. Dan lijkt mij de kabel verder gewoon in orde. Ook kan ik gewoon tv kijken.

Zelfs de wifi lampje brandt. Alleen blijft het internetlampje langdurig uit na opnieuw starten router.

 

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +15

@ey-dzeej

Een fabrieksreset kan je proberen  door het reset knopje achterop je modem voor ongeveer 10 seconden in te drukken met bijvoorbeeld een tandenstoker.

Al meerder malen geprobeerd, helaas zonder succes. 

Het enige wat nog naar mening geprobeerd kan worden is een andere router. 

En daarbij zijn er twee thuiswerkers die niet aan de slag kunnen.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @ey-dzeej, momenteel is jouw situatie in onderzoek bij de techneuten. De verwerkingstijd hiervan loopt door de enorme drukte en huidige crisisprotocollen op naar maximaal 17 dagen. Het spijt me enorm dat ik dit aan je mededeel, maar ik wil wel eerlijk zijn. Er wordt dus echt naar een oplossing gezocht, maar we vragen je, hoe lastig het ook is, nog om extra veel geduld. Sorry voor het ongemak! 

Reageer