Hoe stel ik een TUF Gaming AX5400 als modem ipv T-Mobiles eigen router.
Zoals de titel zegt, ik zou graag mijn eigen TUF Gaming AX5400 router willen gebruiken maar ik heb geen idee welke instellingen ik moet wijzigen om dat voor elkaar te krijgen.
Ik snap dat ik hem er achter kan zetten maar wil hem als het kan zonder extra dingen gebruiken indien mogelijk.
Ik heb alleen internet dus geen tv of vaste telefonie dus dat maakt het vast iets makkelijker.
Je leverancier zou je meer kunnen vertellen over de compatibility testen die zij gedaan hebben. Maar in de basis is het definieren van een VLAN300 voldoende. Je sluit deze router dan aan.op de glasvezel ONT. Bewaar de Zyxel, als er verstoringen zijn dan kan de klantenservice alleen helpen als die router is gekoppeld.
Je leverancier zou je meer kunnen vertellen over de compatibility testen die zij gedaan hebben. Maar in de basis is het definieren van een VLAN300 voldoende. Je sluit deze router dan aan.op de glasvezel ONT. Bewaar de Zyxel, als er verstoringen zijn dan kan de klantenservice alleen helpen als die router is gekoppeld.
Heb ik nog extra dingen nodig dan mijn eigen router ? Ik heb alleen glasvezel 1 gb internet
Glasvezel wordt geleverd op een FTU en met een ONT naar een koperverbinding omgezet. Daaraan wordt de Zyxel router van t-mobile gekoppeld. Die laatste kun je dan vervangen voor een eigen variant als je dat zou willen.
Hallo @SecondUnknown
Hopelijk is het wat duidelijker met deze foto :
Advanced Settings > LAN > IPTV > vul 300 in bij internet VID.
Hallo @SecondUnknown
Maar ik heb geen iptv? Ik neem alleen glasvezel internet af van T mobile, of is dit gewoon een instelling die ik sowieso moet maken?
Hallo @SecondUnknown
Maar ik heb geen iptv? Ik neem alleen glasvezel internet af van T mobile, of is dit gewoon een instelling die ik sowieso moet maken?
dit helpt overigens wel want ik ben sowieso slecht met text en beter met voorbeelden :)
@SecondUnknown
Alleen 300 invullen bij internet VID om T-Mobile internet werkend te krijgen op je Asus.
Dit geldt ook voor internet only.
@SecondUnknown
Alleen 300 invullen bij internet VID om T-Mobile internet werkend te krijgen op je Asus.
Dit geldt ook voor internet only.
dus kabel uit de t mobile router trekken, kabel in mijn asus steken en alleen die instelling zien te vinden en aanpassen en boem ik gebruik mijn eigen router?
Waarom maken providers het zo dat het lijkt alsof het enorm veel werk is als dit alles is wat je moet doen :S
Weet zeker dat veel meer mensen hun eigen router zouden gebruiken als ze jou simpele uitleg zagen(simpel maar erg fijn dat je dit voor mij deed).
Ik snap dat als er wat is ze willen dat ik hun router aansluit maar afgezien daarvan zie ik geen enkele reden waarom ik niet mijn eigen router zou gebruiken.
@SecondUnknown
Internetkabel vanaf de mediaconverter in de WAN poort van de Asus en zoals boven op de foto instellen inderdaad en dan werkt het na opslaan en misschien de mediaconverter even herstarten.
Niet elke router is even makkelijk qua instellen
De ene is simpel en bij de andere is het wat ingewikkelder, bij de Asus is het het simpelst volgens mij, even het getal 300 invullen.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.