@Tacovdp
Als ik het goed begrijp, hangt je WAN van de Linksys vanuit LAN 1 aan de Draytek?
Voor de duidelijkheid, VLAN heb je niet nodig, omdat je niet van plan bent om TV & Internet via 1 UTP te laten lopen. Dit zal dus ook geen oplossing zijn voor jou om te doen.
Wat ik eerder denk is, dat de Linksys de snelheid gewoon niet goed aankan door een setting in de Linksys. Hetzelfde probleem heb ik hier ondervonden bij de ASUS, die een default setting had waardoor hij mijn 750M afkapte tot max 180M.
Weet niet welke Linksys je bezit, maar je zou eens opzoek kunnen gaan naar een optie “NAT Acceleration” en deze op AUTO te zetten.
NOTE: Lees net dat Linksys het anders noemt, Express Forwarding.
@Tacovdp
Als ik het goed begrijp, hangt je WAN van de Linksys vanuit LAN 1 aan de Draytek?
Voor de duidelijkheid, VLAN heb je niet nodig, omdat je niet van plan bent om TV & Internet via 1 UTP te laten lopen. Dit zal dus ook geen oplossing zijn voor jou om te doen.
Wat ik eerder denk is, dat de Linksys de snelheid gewoon niet goed aankan door een setting in de Linksys. Hetzelfde probleem heb ik hier ondervonden bij de ASUS, die een default setting had waardoor hij mijn 750M afkapte tot max 180M.
Weet niet welke Linksys je bezit, maar je zou eens opzoek kunnen gaan naar een optie “NAT Acceleration” en deze op AUTO te zetten.
NOTE: Lees net dat Linksys het anders noemt, Express Forwarding.
Hi Pieter!
ik ben met Linksys aan de slag gegaan maar die konden ook niet zoveel doen op afstand en mijn versie (AC1900) heeft geen Express Forwarding of NAT Acceleration .. blijf nu nog steeds zitten met een effectieve snelheid van 748 mbps vanuit mn glasvezelmodem tot een afgifte (bekabeld en wifi) van rond de 94mbps.. ik ga weer verder snuffelen!
De kabel tussen de Draytek en de Linksys al vervangen?
Indien niet alle aderparen goed contact maken kan de snelheid ook terug vallen naar 100mB.
Lees dit Topic maar eens door!