Beantwoord

Hoe krijg ik de snelheid omhoog? abonnement 100Mbit, gehaalde snelheid 0-22Mbit

  • 10 December 2023
  • 3 reacties
  • 67 Bekeken

Overgestapt van Coax naar DSL omdat ik weinig internet gebruik, maar de gemeten snelheden van de huidige aansluiting zijn wel erg bedroevend. Als dit zo blijft, kan ik dan nog het contract ontbinden? ik zit nu 11 dagen na de aanslutidatum.

 

Verdere info: de DSL kabel ligt los in de meterkast, deze heb ik los aangesloten op het modem. Er komt nog een monteur kijken waar het ISRA punt zou moeten zitten (vermoed dat de vorige bewoner deze in het schuimbeton heeft gegoten...). 

 

Postcode: 9615AK

Modem: T54

Abbo: 100Mbit DSL

gehaalde snelheid Wifi 3 tot 17Mbit download, 0 tot 7Mbit upload

Gehaalde snelheid Ethernet 6 tot 22 dowload, 0 tot 7 Mbit upload

 

Snelheid momenteel, met verbinding via cat6a kabel:

 

Verbinding via Wifi:

 

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 10 December 2023, 13:20

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Dkolkman 

Kan je eens inloggen in de Zyxel door in je browser naar 192.168.1.1 te gaan en log in met admin en het Login Password dat achter de Zyxel staat?

Welke waarden zie je bij systeeminformatie achter VDSL WAN staan? En wat is de maximaal haalbare snelheid op jouw adres volgens de postcodecheck?

De DSL kabel in de meterkast is verder de enigste kabel die je woning binnenkomt zonder aftakkingen?

Misschien kan je de modem ook eens voorzien van een fabrieksreset door het resetknopje achterop de Zyxel voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld.

Hallo @Waqqas 

 

Geen idee waarom dit topic als beantwoordt is gemarkeerd, er is niks veranderd.

De waarden die in de browser staan zijn:

VDSL WAN Rx:24824 Tx:7574 (Kbps)

 

haalbare snelheid zou 54Mbit moeten zijn

DSL is de enige kabel inderdaad, dunne kabel met 4 kernen die uit een buis in het beton komt. 

 

Groet, Douwe

Hallo @Waqqas 

 

Er is een Monteur van KPN langs geweest, hij heeft bevestigd waar ik al bang voor was. Het ISRA punt zit in het schuimbeton onder de vloer. Er moet een nieuwe kabel getrokken worden vanaf buiten de woning. DSL kabel is beschadigd en het punt is niet bereikbaar.

 

Bedankt voor de suggesties, ik vermoed dat ik zelf momenteel niks meer kan doen totdat de kabel vervangen is.

 

Zelf sta ik momenteel nog voor de keuze of ik het abonnement nog ga annuleren, valt nu nog binnen de termijn, tegen de tijd dat de kabel vanaf de straat is aangelegd is de mogelijkheid tot annuleren vervallen

Reageer