Skip to main content

Ik merk dat de tijdsinstelling van mijn modem niet meer klopt, hierdoor kloppen de toegangstijden tot internet niet meer. Maar volgens mij heb ik geen toegang tot de tijdsinstellingen die te vinden zouden moeten zijn onder system maintenance → Time and Date

https://faq.draytek.com.au/2008/03/12/how-to-set-date-and-time-for-vigor-routers/

Hoe moet ik dit oplossen?

@Sinta Als je het wachtwoord niet meer weet, is de enige optie een fabrieksreset. Daarna zouden die gegevens weer moeten werken. Houd er wel rekening mee dat eigen instellingen zoals SSID en wachtwoord dan ook worden teruggezet. Overigens zou die reset ook het hele probleem op kunnen lossen, dus het is sowieso het proberen waard.


Hoi @Sinta, je kunt in dit geval inderdaad het beste een fabrieksreset uitvoeren, daarmee wordt dit soort probleem vaak opgelost zoals @TMTV aangeeft!

Neem een kijkje in dit speciale topic, daarin staat alles uitgelegd omtrent de harde reset: 

 


beste tmobile,

Het is al een paar x aangepast. Maar de modem geeft aan dat het 1jan 2000 is.
Ik word er een beetje moe van

 

gr.kim


Hoi @kimhoon, wegens een vermoedelijk technisch mankement is de wijziging weer per ongeluk teruggezet. Ik pak het meteen op voor je zodat het deze week nog definitief goed gezet wordt. Sorry!


ik heb hetzelfde probleem maar hij doet nog steeds hetzelfde op 4 x 8 van google min tijd staat op 1 jan 2015 en tijd op 02.49.01.

alles geprobeerd niks helpt, 2 jaar geleden dit ook gehad toen DNS server veranderd naar 192.168.1.1 toen werkte alles weer, Nu hetzelfde weer.

wie helpt ?

groet Harry


Goedemorgen @k.eenschoten, bedankt voor het melden en sorry dat de tijd en datum verkeerd staan. Ik heb onze specialisten aan de mouw getrokken om dit deze week nog voor je te herstellen. Het kan zijn dat er door drukte ietwat uitloop is, maar het zal worden hersteld. 


Hallo Jason,

tot dusver bedankt, ik hoop inderdaad dat het opgelost gaat worden en dat het dan niet weer gebeurd.

groet Harry 


@k.eenschoten Heel graag gedaan, ik hoop met je mee, maar verwacht dat het nu niet meer misgaat. Kun je me laten weten wanneer de Draytek weer de correcte tijd en datum aangeeft, alsjeblieft? Dan monitor ik aan onze kant wanneer de aanpassing uitgevoerd is en of deze blijft staan. Dankjewel!


Hallo Jason,

Net om 12.55 uur gekeken maar datum en tijd stonden nog verkeerd

Gr. Harry


De tijd en datum staan nu op 5 oktober 15:57. Zie je dit ook aan jouw kant? @k.eenschoten Ik begin bijna te vermoeden dat er anders sprake is van een kruising met andere apparatuur.


Hallo, hij staat nog steeds op het zelfde.

Gr Harry


Dat is heel vreemd, kun je het modem eens herstarten alsjeblieft? Dan graag met stroomonderbreking, dus 20 seconden stroomloos houden. Als ook dat niet de huidige tijd en datum geeft, dan ruil ik met alle liefde het modem voor je om. @k.eenschoten 


Hallo Jason,

The servers security certicate is not yet valid Je probeert www.nporadio.nl te bereiken. Maar de server herft een certificaat gepresenteerd dat nog niet geldig is. Er is geen informatie beschikbaar om te bepalen of dat certificaat betrouwbaar is. Chromium kan niet volledig garanderen dat je communiceert met nporadio1.nl en niet met een aanvaller. De klok staat nu wel goed.

Ik hoop dat je me weer kunt helpen.

Gr. Harry


Hoi @k.eenschoten, dit klinkt als een certificaatprobleem in je browser. Kun je eens een andere browser gebruiken, bijvoorbeeld Firefox of Opera? Ook kun je proberen jouw cache te legen, dit helpt vaak: 

In Chrome

  1. Open Chrome op je PC
  2. Klik rechtsboven op Meer Meer
  3. Klik op Meer hulpprogramma's en dan Browsegegevens wissen
  4. Kies bovenaan een periode. Als je alles wilt verwijderen, selecteer je Onbeperkt
  5. Klik op de selectievakjes naast 'Cookies en andere sitegegevens' en 'Gecachte afbeeldingen en bestanden'
  6. Klik op Gegevens wissen

Hallo Jason,

Dit allemaal geprobeerd maar niks helpt en de tijd staat nu ook weer op 1 januari 2015????

En ik kan de LG store ook niet meer bereiken.

Ik hoor wel van je.

Gr Harry


Hallo Jason,

The servers security certicate is not yet valid Je probeert www.nporadio.nl te bereiken. Maar de server herft een certificaat gepresenteerd dat nog niet geldig is. Er is geen informatie beschikbaar om te bepalen of dat certificaat betrouwbaar is. Chromium kan niet volledig garanderen dat je communiceert met nporadio1.nl en niet met een aanvaller. De klok staat nu wel goed.

Ik hoop dat je me weer kunt helpen.

Gr. Harry


Er is ergens een probleen met Let's Encrypt certificaten, heeft het daarmee te maken?

https://tweakers.net/nieuws/187618/storing-door-verlopen-lets-encrypt-certificaat-treft-miljoenen-gebruikers.html

Nee, zojuist getest en dat blijkt niet het geval :flushed:


@k.eenschoten Ik ben bang dat het Draytek modem bij jou nu in een zogenaamde semi-deadlock fase beland is. Hierbij worden enkele functies niet meer mogelijk en worden sommige toepassingen overgeslagen, dat kan resulteren in deze foutjes. Ik ruil graag het modem om voor een Zyxel T-50 met Media Converter, indien je hiermee akkoord gaat. Dan heb je deze issues nooit meer.


Hallo Jason,

Als U denkt dat dat de oplossing is vind ik het goed, zijn de afmetingen van het modem hetzelfde ivm de schroeven in de muur.

En dan moet ik alle apparaten voorzien van de nieuwe gebruikersnaam + wachtwoord?,

Ik wil het graag proberen want zo kan ik ook geen radio's zenders meer luisteren.

Bvd

gr Harry


@k.eenschoten De afmetingen zijn niet hetzelfde als die van de Draytek, sorry daarvoor! Je dient bij vervanging van het modem inderdaad alle apparatuur die verbonden is met wifi opnieuw te verbinden door de gebruikersnaam en het wachtwoord opnieuw in te voeren op elk apparaat. 

Indien het toch niet uitkomt, gaan we het op een andere manier aanpakken, maar mijn ervaring doet me vermoeden dat het echt aan de Draytek ligt.


Wat is de andere manier?


@k.eenschoten In plaats van elk apparaat opnieuw met de wifi te moeten verbinden, kun je ook de netwerknaam (SSID) en -wachtwoord van het oude modem in het nieuwe zetten. Dan zouden alle apparaten er vanzelf verbinding mee moeten kunnen maken.

Als ik me niet vergis, moet voor het aansluiten van het nieuwe modem een monteur komen en volgens mij valt het ophangen van het modem onder de standaard werkzaamheden van de monteur.


@TMTV Er wordt niet meer altijd, standaard, een monteur meegestuurd met het vervangen van de Draytek voor een Zyxel + converter. De handleiding wordt toegestuurd per e-mail en indien het echt niet lukt, dan is het natuurlijk altijd mogelijk deze alsnog te laten installeren. 

EDIT: excuses voor mijn eerdere, onterechte statement aangaande de monteursafspraak: ik was eventjes in de war met het vervangen van een Huawei voor de Zyxel → bij een Draytek naar Zyxel + converter swap wordt altijd een monteur meegestuurd. Dit omdat de converter door een gecertificeerde technicus aangesloten dient te worden. De apparatuur is namelijk onder andere zeer fragiel. 

 

 


Hallo Jason,

Maar je had evt ook nog een andere oplossing zei je gisteren, en ik had je gevraagd welke? Maar die heb je denk gemist?

Ik hoor wel van je

Gr Harry

I


Hi @k.eenschoten die hadden we inderdaad even gemist, excuses. De alternatieven zijn of de Draytek verwisselen voor een vervangd exemplaar van hetzelfde type of de tijd en datum handmatig aan laten passen door ons modem team. Beide oplossing zijn echter geen garantie dat het zich in de toekomst niet opnieuw voor doet dus ik zou je eigenlijk de wissel naar de Zyel modem aanraden. Laat maar even wat je wil doen, dan zetten we dat in gang! :wink:


Hallo,

Ik wil dat nieuwe modem wel gaan proberen en dat is toch gratis ?, want zo is het ook niks, en dan moet ik alle apparaten opnieuw aanmelden ook de Wi-Fi lampen en rolluiken? En jullie hebben toch geen haast om het oude modem terug te sturen ( heb ik geen goede ervaring mee uit het verleden )

Als ik er niet uitkom komt er dan een gratis monteur bij mij thuis. En op wat voor termijn kan ik het modem thuis ontvangen.

Alvast bedankt

Gr Harry

 

 


Reageer