Ik merk dat de tijdsinstelling van mijn modem niet meer klopt, hierdoor kloppen de toegangstijden tot internet niet meer. Maar volgens mij heb ik geen toegang tot de tijdsinstellingen die te vinden zouden moeten zijn onder system maintenance → Time and Date
We zijn deze thread niet vergeten! Verre van dat! Wel had ik eerder kunnen melden dat we die tijd hadden aangepast. Die is afgelopen maandag aangepast voor de meesten die het hier in dit topic (en elders op de Community) gemeld hebben. Dan zijn er nog een paar punten die ik moet benoemen.
Allereerst bedankt voor het geweldige speurwerk van @TMTV, @marcel.krikke , @agentx en @JeroenGroenouwe! Dit heeft net alleen gezorgd dat onze IT mensen gerichter konden zoeken, maar ook dat andere klanten door een kleine aanpassing weer aan de slag konden. Grote klasse, dit onderstreept de kracht van dit forum, dat we soms samen snelle oplossingen kunnen aandragen waar iedereen bata bij heeft. Ik zeg het vaak binnen de muren van T-Mobile, de echte experts van T-Mobile Thuis zijn onze klanten zelf!
@RyanK, @Erwin05 ik heb voor jullie een opdracht uitgezet dat tijd handmatig aan te passen. Ik verwacht dat deze morgen (donderdag 26-11) in de loop van dag afgerond worden.
Mochten er nog meer mensen zijn die (zonder de DNS van Google te gebruiken) nog een datum/tijd in het jaar 2000 hebben, laat het mij dan hier of in privébericht (klik op mijn naam) weten. Dan vraag ik ook voor jullie de handmatige correctie aan.
Dan nog het laatste nog lopende issue: LG TV's kunnen met gebruik van onze DNS geen verbinding maken, maar wel via de DNS van Google. Dat duidt inderdaad op een issue tussen onze DNS en de server van LG.
Mocht je een vraag hebben of een update wensen, tag mij dan vooral. Jason en ik hebben geen magische krachten, maar we zijn van dit issue 100% op de hoogte en kunnen zo nodig sneller schakelen. Als we dit topic als communicatiekanaal houden, blijft het overzichtelijker voor iedereen.
Ik heb het Draytek-modem aangesloten en inderdaad, de server is weer bereikbaar en de tijd wordt opgehaald! Nu ben ik natuurlijk wel benieuwd wat de oorzaak was en of mijn diagnose klopte . Helaas kan ik niet testen of dit ook het probleem met de LG tv's oplost; de mijne is nog uit het tijdperk van vóór de smart-tv's .
Het zal wel iets te maken hebben met dat de Draytek EOL is en ze bij T-mobile software op de server die in verbinding staat met het modem hebben verwijderd lol zonder na te denken dat er dan dingen niet meer werken en nu moeten ze dit weer werkend maken deze problemen spelen niet bij het Zyxel modem.
Hoe het technisch precies in elkaar zit weer ik niet maar dit is mijn theorie.
Het zal wel iets te maken hebben met dat de Draytek EOL is en ze bij T-mobile software op de server die in verbinding staat met het modem hebben verwijderd lol zonder na te denken dat er dan dingen niet meer werken en nu moeten ze dit weer werkend maken deze problemen spelen niet bij het Zyxel modem.
Hoe het technisch precies in elkaar zit weer ik niet maar dit is mijn theorie.
De Draytek (die inderdaad rijp is voor het museum) maakt gebruik van een lokale tijdserver van T-Mobile, terwijl de Huawei en Zyxel pool.ntp.org gebruiken. Vandaar dat die er geen last van hadden. Wat de reden is dat de server van T-Mobile onbereikbaar was, is mij ook niet verteld, maar ze zullen er toch niet per ongeluk de stekker uit getrokken hebben?
Aanpassen DNS-server werkt. Alle Apps weer zichtbaar. Dank je voor het sturen voor een oplossing. Waar blijft de oplossing van T-Mobile? Al weken niets vernomen.
Hi @Hub65 De laatste update van mijn collega Sander was de 15de, dus vorige week (op pagina 4). We zijn nog steeds bezig met het probleem met de LG store en zodra er meer duidelijk plaatsen we hier direct een update!
Ik zit met hetzelfde probleem. Dame van T-mobile aan de lijn gehad, maar die kwam niet verder dan de stekker van het modem er uit-en weer in doen 🤨 Ik wacht met smart op de oplossing!
Ik help je graag verder! Ik heb het idee dat er bij jou iets anders speelt. naar aanleiding van jouw belletje sturen we een nieuwe TV Box op. Je gaf in het gesprek aan dat het ging om een foutmelding van onze Tv Box (Geen NTP server, systeemklok niet gelijk gezet). Dit topic gaat over een probleem met communicatie tussen de LG TV en onze DNS server. Hierdoor kun je de LG store niet gebruiken.
Wil je mij laten weten of het gaat om een foutmelding van onze TV Box of toch een issue met de LG store?
De tv zei apps niet te kunnen openen wegens een incorrecte tijd. Ik kan de tijd niet automatisch instellen. Het lijkt er op dat ik gisteren met de tips van hier het toch werkend heb gekregen.
Dat is fijn! Begrijp ik hieruit dat je de DNS op de TV hebt aangepast? Mag ik weten wat de DNS eerst was? Je kunt dit in een PB aan mij sturen (klik op mijn naam). Dan ga ik aan de slag om het ook weer werkend te krijgen op onze DNS!
Ik heb begrepen dat een enkeling weer met onze DNS contact kan maken met de LG store. mag ik jullie vragen dit te testen met de T-Mobile DNS? Dat zou betekenen dat het issue hersteld is.
Ik heb begrepen dat een enkeling weer met onze DNS contact kan maken met de LG store. mag ik jullie vragen dit te testen met de T-Mobile DNS? Dat zou betekenen dat het issue hersteld is.
Ik herken de problemen en ook ik heb last dat apps op mijn LG TV sinds een paar maanden constant foutmeldingen geven. Interessant genoeg heb ik gecheckt en klopt de ‘Current Time’ op mijn Draytek wel op het Draytek dashboard! Desondanks geeft mijn LG TV aan dat het een tijdstip van 1 januari 2018 automatisch doorkrijgt. De workaround werkt voor mij als ik mijn LG TV op de mobiele hotspot van mijn telefoon zet. Dan zijn alle problemen weg, en kan ik apps weer updaten. Als ik daarna weer overschakel naar mijn normale wifi dan gaat dat een tijdje goed, totdat iets weer moet worden geüpdatet.
Ik heb verder ook op mijn LG TV de DNS aangepast naar 8.8.8.8. Helaas lost dat het probleem niet op.
Ter info hierbij nog mijn router [draytek vigor 2132FVN] en LG TV [50UK6470PLC].
@Colin. Gebruik je met de hotspot dan tmobile of een andere provider?
Waar ik dan nieuwgierig naar ben welke dns dus wel werkt voor de tv.
Mocht je ook mobiel tmobile gebruiken als hotspot, kun je dan dat dns ip eens proberen voor de tv in de normale thuissituatie?
Mocht het een andere provider zijn, lukt het updaten dan nog wanneer je op je hotspot (tijdelijk) 8.8.8.8.(google) als dns instelt?
Ik krijg zelf over 3 weken (weer) een LG tv en dan kan ik zelf testen
Het lijkt mij dat de lg-tv op een vastgesteld adres voor tijdcorrectie zoekt en dat de vertaling naar een ip (dns) niet lukt in sommige situaties. Een alternatief voor 8.8.8.8 is 208.67.222.222 en 208.67.220.220 (Open DNS).
V.w.b. jouw vraag over de hotspot: Ik kan het allemaal werkend krijgen door een hotspot te gebruiken via mijn mobiele telefoon als ik op mijn telefoon niet op mijn wifi zit, maar op 4G. Ik gebruik daarbij het KPN netwerk.
V.w.b. jouw vraag over DNS: Ik heb dus 8.8.8.8 geprobeerd op mijn LG TV. Maar helaas werkt dat niet. Ik zal 208.67.220.220 straks even gaan proberen, misschien dat die wel werkt. Mocht dat niet werken zal ik ook IPV6 nog testen, hoewel het eigenlijk beter is dat dan wel aanblijft toch?
@agentx : Het veranderen van de DNS naar 208.67.220.220 lijkt de oplossing te zijn voor mij! Dat alleen heeft voor mij het probleem opgelost, waar 8.8.8.8 dit niet deed. Bedankt voor de suggestie!
Hoi @micha1986, staat de tijd in de Draytek wel correct weergegeven? Zo niet, dan laten we dit handmatig aanpassen door één van onze specialisten, zo heb je straks geen last meer van het probleem en kun je ongestoord gebruik blijven maken van alle apps. Indien de tijd wel goed staat, vermoed ik dat dit een certificaatissue is dat we eerder hersteld hebben, maar bij jou toch nog opspeelt.
Kun je een screenshot maken van de exacte servermelding en deze in dit topic plaatsen? Dan gaan mijn collega's ermee aan de slag. Alvast bedankt voor je medewerking!
Het is al een x aangepast. Maar de modem geeft aan dat het 5jan 2000 is.
Gevolg is dat ik niet via de tv gemist iets kan terug kjiken.. ik kan dingen bekijken uit 2019 / 2020 das volgens mij niet de bedoeling. de rest werkt prima.
Ook geeft me NAS foutmeldingen waardoor ie niet optimaal werkt.
ik heb een draytek vigor 2132. Die ik al heb sinds ik bij jullie klant ben. Kom ik in aanmerking voor een nieuwe modem of moet ik eerst uit elkaar vallen XD
Sinds enkele weken het probleem dat ik de tijd niet kan aanpassen op de LG televisie. Dit was eerder te verhelpen door hem even opnieuw uit en aan te zetten. Dat werkt niet meer en nu lees ik dat het dus aan T-mobile ligt. Ik kan nu dus verschillende apps niet gebruiken. Kan iemand dit voor mij verhelpen? @Sander@Jason
Hi @Sinta Zou je even in kunnen loggen op de modem om te controleren welke datum en tijd je daar ziet staan? Inloggen kan door http://192.168.8.1 in te voeren in je browser en dan in te loggen met de gegevens die op de sticker op de modem vermeld staan. Ik zou graag even willen controleren of de datum/tijd inderdaad afwijkt zodat ik de juist melding doorzet naar onze technische dienst.
Zou je eens kunnen proberen om in te loggen op http://192.168.1.1 met gebruikersnaam “user” en wachtwoord ook “user”? Als het goed is, kun je dan de tijd zien.
Nee, dat werkt ook niet. Krijg nu wel een site te zien waar ik kan inloggen, maar user en user werkt niet. Niemand van de technische dienst die dit van een afstand kan zien?
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.
Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.
We maken gebruik van 3 verschillende soorten cookies. Je kunt kiezen welke cookies je wilt accepteren. We hebben basiscookies nodig om deze site te laten werken, daarom moet je ten minste deze selecteren. Meer informatie.