Skip to main content

Hoe kan het dat ik na +-60 belletjes en bijna 4 weken tijd nog steeds geen werkend internet.

  • 5 March 2024
  • 35 reacties
  • 405 Bekeken

Dit is eigenlijk een heel lang verhaal, maar waar het op neerkomt is dat het internet (glasvezel) hier ineens is gestopt met werken op 8 februari (!). Naderhand is er uiteraard contact geweest met Odido om dit op te lossen, is er een Guidion monteur langsgeweest (wat niet nodig was, had ik al aangegeven) en is vervolgens de netwerkbeheerder aangestuurd. Tot nu toe oke. Echter, de netwerkbeheerder heeft na bijna 3 uur werk geen oplossing kunnen bieden en intussen zit ik tussen wal en schip zonder werkend internet. 

De uitvoerder (Van Gelder) zou moeten worden aangestuurd met een ticket vanuit Odido om aan het werk te gaan, maar het blijkt ONMOGELIJK om een juist ticket naar hen te sturen. Tot nu heb ik gehoord: ticket is naar VolkerWessels gestuurd (meerdere malen benadrukt dat dit niet de juiste partij is), ticket kan niet geopend worden door Van Gelder en het ticket wordt maar niet ontvangen. Het ticket zou al meer dan 5 keer zijn verstuurd, maar er gebeurt niks.

Bellen met Van Gelder heeft geen zin, want zij willen alleen aan het werk als ze een ticket hebben maar doen zelf niet de moeite om ons te helpen en het ticket te achterhalen.

Het enige wat ik kan doen is Odido bellen (ik sta momenteel weer in de wacht) en nogmaals benadrukken dat er een ticket naar Van Gelder moet in de hoop dat dit het probleem oplost.

Het probleem verder escaleren of meer urgentie geven lukt schijnbaar niet en ik ben hierin compleet machteloos. Intussen zitten wij bijna 4 weken zonder internet, terwijl we proberen vanuit huis te werken op het hotspotje dat we hebben aangemaakt met een Odido simkaart, maar dit is niet toereikend voor het werk dat we proberen te doen. Dit zit dus ons werk ook in de weg.

Ik wil graag zo snel mogelijk dat dit opgelost wordt, want na zoveel belletjes en zoveel tijd ben ik eigenlijk ten einde raad. Als een klant er niet zo achteraan gaat zoals ikzelf, dan zou diegene nooit meer internet ontvangen. Overigens zit ik zelf ook nog in dat schuitje...

35 reacties

Dat kan. Ik heb net ook de monteur gesproken, die is voorgaande keren ook hier langs geweest. Hij geeft aan dat VWT de cassette/splitter moet vervangen en dat er 6 of 7 adressen hier zijn met problemen. Lijkt me goed dat Odido snel contact gaat leggen met VWT om dit op te lossen, want op deze manier verliezen jullie klanten.

Nog steeds niet opgelost en ik heb inmiddels opgezegd, want dit is geen doen. Dit is telefonisch bevestigd, maar ik heb niks per mail ontvangen. Kan jij bevestigen dat mijn abonnement is gestopt @Tommie van Odido ?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @marklammers1, dat vind ik jammer om te horen maar ik begrijp je volkomen! 

Ik ben voor je gaan kijken en zie dat de opzegging nog in behandeling is. Zodra het goedgekeurd is zal de desbetreffende collega het contract voor je opzeggen. Ik wil je nog wel veel succes wensen bij je nieuwe provider. 

Wij zitten nu ook al bijna 4 weken zonder internet, exact hetzelfde verhaal. Odido,guidion en volkerwessel. Een wijst naar de ander en terug naar netbeheerder Delta. Als wij alles goed begrepen hebben, zou het met een nieuw OMT modem(nokia) opgelost zijn. Er is aan alleen niemand die dit opgelost krijgt!!

Reputatie 7
Badge +3

@charonmodijefsky Goed dat je dit aangeeft in dit topic. Ik kijk graag met je mee of er al meer bekend is, ik wil namelijk dat je weer kan genieten van onze diensten!

Ik ben direct het systeem ingedoken en gelukkig dat mijn collega’s hier vandaag nog achteraan zijn gegaan bij de netwerkbeheerder. Het probleem is complexer dan verwacht, dus is er nogmaals een monteur (van uit de netwerkbeheerder) aangestuurd. Voor nu is het dus afwachten wat er uit dit verdere onderzoek komt. Weet in ieder geval dat mijn collega’s er bovenop zitten! 

Misschien val ik in de herhaling, maar maak je al gebruik van een Unlimited vouchercode? Indien je gebruik maakt van een Odido of BEN simkaart kan ik deze naar je sturen. Je kan dan een hotspot maken en deze koppelen aan je andere apparaten. Laat je mij weten of je hier gebruik van wil maken? Dan stuur ik de code direct naar je toe! 

Wij maken gebruik van de vouchercode. Begint echt belachelijk te worden de situatie!! Helaas hebben we zelfde verhaal onderhand al 100x gehoord. Kastje naar de muur en weer terug zeg maar!! Netbeheerder wijst gewoon naar jullie toe. OMT nokia is door Odido geleverd en die moeten het oplossen!! Ook voor ons houd het een keer op met geduld hebben!! Dit zeker omdat zelfde probleem al veeeel langer voorkomt bij de combinatie Odido/Delta.

Dit is volgens volker wessel Telekom het probleem..  alleen power lampje is groen, en pon knippert groen.

Reputatie 7
Badge +5

Hi @charonmodijefsky, wij hebben Delta Fiber nodig om dit op te lossen. Zij vermoeden dat er een kabelbreuk speelt. Je ONT krijgt hierdoor niet het juist signaal. Ze bevestigen dit nog niet, daarom gaat het onderzoek door. Ik moet me voor nu aansluiten bij het bericht van Teresa. Ik begrijp je frustratie, maar voor nu staan wij aan de zijlijn en dienen wij te wachten tot de netwerkbeheerder dit issue oplost. We houden het scherp in de gaten. Ben je weer online, laat het dan gelijk weten. Ik maak dan een vergoeding aan voor de periode waarin je offline bent geweest!

Monteur volkerwessel heeft alles doorgemeten vanaf de staat kast buiten tot in de meterkast, alle waardes waren/zijn goed.

Reputatie 6
Badge +3

Hoi @charonmodijefsky, fijn om te horen! Zij zullen dit ook terugkoppelen aan onze technische dienst. Zodra er meer informatie bekend is, zul je het meteen horen van ons. Voor nu dank ik je oprecht voor je geduld en wens ik je een mooi weekend! Groetjes, Ishana

Reageer