Skip to main content

Dit is eigenlijk een heel lang verhaal, maar waar het op neerkomt is dat het internet (glasvezel) hier ineens is gestopt met werken op 8 februari (!). Naderhand is er uiteraard contact geweest met Odido om dit op te lossen, is er een Guidion monteur langsgeweest (wat niet nodig was, had ik al aangegeven) en is vervolgens de netwerkbeheerder aangestuurd. Tot nu toe oke. Echter, de netwerkbeheerder heeft na bijna 3 uur werk geen oplossing kunnen bieden en intussen zit ik tussen wal en schip zonder werkend internet. 

De uitvoerder (Van Gelder) zou moeten worden aangestuurd met een ticket vanuit Odido om aan het werk te gaan, maar het blijkt ONMOGELIJK om een juist ticket naar hen te sturen. Tot nu heb ik gehoord: ticket is naar VolkerWessels gestuurd (meerdere malen benadrukt dat dit niet de juiste partij is), ticket kan niet geopend worden door Van Gelder en het ticket wordt maar niet ontvangen. Het ticket zou al meer dan 5 keer zijn verstuurd, maar er gebeurt niks.

Bellen met Van Gelder heeft geen zin, want zij willen alleen aan het werk als ze een ticket hebben maar doen zelf niet de moeite om ons te helpen en het ticket te achterhalen.

Het enige wat ik kan doen is Odido bellen (ik sta momenteel weer in de wacht) en nogmaals benadrukken dat er een ticket naar Van Gelder moet in de hoop dat dit het probleem oplost.

Het probleem verder escaleren of meer urgentie geven lukt schijnbaar niet en ik ben hierin compleet machteloos. Intussen zitten wij bijna 4 weken zonder internet, terwijl we proberen vanuit huis te werken op het hotspotje dat we hebben aangemaakt met een Odido simkaart, maar dit is niet toereikend voor het werk dat we proberen te doen. Dit zit dus ons werk ook in de weg.

Ik wil graag zo snel mogelijk dat dit opgelost wordt, want na zoveel belletjes en zoveel tijd ben ik eigenlijk ten einde raad. Als een klant er niet zo achteraan gaat zoals ikzelf, dan zou diegene nooit meer internet ontvangen. Overigens zit ik zelf ook nog in dat schuitje...

Hey @marklammers1, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor een topic gestart bent. Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie inderdaad dat het vastloopt bij Volkers Wessels. Ik heb navraag gedaan bij onze Back Office en zij hebben vanmorgen nog gesproken met VWT. Het lijkt erop dat de ticket bij hun langer open staan dan we willen zien. Waardoor dit komt durf ik niet te zeggen. Het ticket staat voor je uit en ik hoop oprecht dat we het nu snel opgelost krijgen. Mijn excuses voor het ongemak.


Hey Tommie, 

Bedankt voor je reactie! Volkers Wessels vertelt mij iedere keer dat zij niet degene zijn die onze wijkcentrale beheert en dat dit Van Gelder is. Dit blijkt een van de redenen te zijn dat het proces zo stroperig verloopt. Kan je mij bevestigen dat VWT wel de juiste partij is of dat juist Van Gelder hierin betrokken moet worden en eigenlijk gesproken moet worden?

Ik heb behoorlijk een ‘kastje en muur’ idee bij hoe dit hele proces verloopt. Ik ben op zoek naar bevestiging dat de juiste stappen worden ondernomen, omdat beloftes tot nu toe tot niets hebben geleid.


Is er al een update hierover @Tommie van Odido ?


Hey @marklammers1, Van Gelder is een onderaannemer van VWT. Op dit moment zijn er veel afdelingen bezig om dit zo snel mogelijk voor je op te lossen. Van Gelder heeft aangegeven dat de lijn in orde is en nu is het wachten op VWT om vervolgd te worden. Hopelijk krijgen we spoedig antwoord van VWT. 


Update: We gaan gelijk Guidion opnieuw voor je aansturen @marklammers1. Hopelijk is het al opgelost en kom je dan online!


Hoi, waarom? Ze zijn al eerder geweest en alles was in orde bevonden binnenshuis. Ook zijn door een andere partij (Van Gelder?) alle glasvezel kabels vervangen. Wat er fout gaat zit in de kast buiten is ons gezegd. Is dit nu opgelost? 


De ONT heeft nog steeds een snel knipperend PON lampje zoals na de vorige keer dat er hier binnen gewerkt is. De status daarvan is niet veranderd. De vorige keer is ons verteld dat als het PON lampje snel groen knippert dat er wel “licht” is van het glasvezel, maar er geen werkend signaal binnenkomt vanuit de buitenkast. Dat is ongewijzigd. 
 

Is er inmiddels werk verricht door Van Gelder of VWT dat er nu weer binnen gekeken moet worden?

 

ik zal voor nu nog een afspraak maken met Guidion, dat lijkt me zonde van de tijd. 


Ter aanvulling: de laatste status van het laatste bezoek van de onderaannemer van Van Gelder was dat de cassette in de wijkcentrale defect is en alleen vervangen kan worden door Van Gelder zelf of VWT wellicht. 


Hey @marklammers1, we hebben Van Gelder en Guidion opnieuw aangestuurd om alles langs te lopen. Zoals je ziet werkt het nog niet en moeten we kijken waar het mis gaat. Wellicht moeten we een aantal kabels of apparatuur vervangen. 


Oké maar ALLE kabels en apparatuur is al vervangen bij de bezoeken sinds dat we geen internet meer hebben. 


Hi @marklammers1,

Ik zit in een soortgelijke situatie en heb al 2 groepsgesprekken gehad met ODF/MDF en Artemis, dit zijn de onderaannemers van Odido voor mijn lastige situatie. Het gedispatch van tickets is erg inefficient en ik zou je willen adviseren om indien mogelijk VolkerWessel en VanGelder “rond de tafel” te krijgen. Als ze samen gaan werken moet het voor hun mogelijk zijn om de oorzaak te achterhalen, en op te lossen.
Helaas heeft Odido geen casemanagers die het “rond de tafel” krijgen van de betrokken partijen faciliteert. De moderators van de deze community doen hun uiterste best maar hun middelen zijn te beperkt voor complexere problemen waarbij meerdere partjien betrokken zijn.
Ik had de mazzel met een teamleider van MDF die het geping-pong met tickets zat was en de anderen aan de tafel wist te krijgen.
Rest mij je sterkte te wensen en hopen dat het spoedig opgelost wordt.

Vriendelijke groet,

Paul


Hi @paul1966 , bedankt voor je reactie. Gezien de niet bestaande klantvriendelijkheid en klantgerichtheid van in ieder geval Van Gelder heb ik er 0% vertrouwen in dat zij met elkaar om de tafel gaan zitten.

Verder lijkt de situatie niet complex, er moet goed gekeken worden in de patchkast in de wijk, mij is verteld dat daar de fout zit, maar dat de betreffende monteur daar geen actie op mocht ondernemen.

Ik wacht wel weer af op de Guidion monteur die dinsdag langskomt. We zijn gelukkig pas een maand verder en in geen enkel opzicht vooruit gekomen 


@Tommie van Odido Inmiddels is de Guidion monteur geweest en die bevestigt dat het probleem buiten in de kast zit en dat Van Gelder aan de slag moet. Jullie back-office weet hiervan, dus ik verwacht dat zij nu aan het werk gezet gaan worden?


Dat komt goed @marklammers1, de monteur heeft een ticket voor je aangemaakt. Ik heb meteen de prioriteit van het ticket verhoogd zodat er sneller actie wordt ondernomen! 


@Tommie van Odido 3 dagen verder, maar nog niks gehoord...


We hebben gister VWT aangestuurd om dit op te pakken @marklammers1! We wachten nu op Volkers Wessels Telecom om dit op te pakken. 


Dag Mark, je hebt er niets aan maar persoonlijk gaf het mij enigszins een “relief” dat ik niet de enige ben met deze ervaring. Wij wachten ook al 2 weken op actie sinds er door een glasvezel kabelbreuk geen internet is. Door Odido en aannemers van kastje naar de muur gestuurd en iedereen legt de verantwoordelijkheid bij een andere partij. Maar wat mij nog het meeste stoort in dit hele verhaal met Odido is dat je overal zelf achteraan moet en Odido nul verantwoordelijk neemt als leverende partij. Zoals gezegd, schrale troost maar je bent niet de enige..


@Bestevaer7 Helemaal eens. Ik vind persoonlijk dat de partij waar ik een contract mee aan ga, dat zij moeten zorgen dat de afgenomen diensten beschikbaar zijn. Daar wordt naar mijn idee weinig aan gedaan en ik ben er als klant zelf voor verantwoordelijk.

Ik wil naderhand, als dit eindelijk is opgelost, een gesprek hierover met Odido om dit te verbeteren, maar ook om compensatie voor het missen van de diensten en alle uren die ik hierin heb moeten steken.


Beste @marklammers1 en @Bestevaer7 ,

Schrale troost, jullie zijn niet de enigen, ik wacht al sinds september 2023 op een goed opgeleverde aansluiting. 😶 (Ik zit sinds 1 maart met een tijdeljike fix die ik niet kan gebruiken, maar gelukkig heb ik Ziggo nog)
Sterkte met de situatie.

Vriendelijke groet,
Paul


We hebben gister VWT aangestuurd om dit op te pakken @marklammers1! We wachten nu op Volkers Wessels Telecom om dit op te pakken. 

Intussen nog steeds stil, gebeurt er iets aan die zijde?


Ik heb nog geen update @marklammers1, hopelijk krijgen we deze week wat meer duidelijkheid! 


Hopelijk deze week? Wat zijn dit voor praktijken? Echt haast lijkt er niet bij, want afgelopen dinsdag is Guidion al geweest…

 

Inmiddels al bijna 6 (!) weken zonder werkend internet.


We hebben VWT voor je aangestuurd @marklammers1


Blijkbaar is weer dezelfde partij aangestuurd, Alpha Glasvezeltechniek. Die zijn al eerder langs geweest en konden het toen niet verhelpen. De mevrouw aan de telefoon gaf aan dat als ze het morgen niet op kunnen lossen ze weer met jullie back-office gaan bellen. Dit is allemaal al eerder ook gedaan en heeft niet geholpen.

Wanneer gaat er nou een adequaat iets gedaan worden om ons verder te helpen? Morgen zijn we weer thuis om de monteur van Alpha Glasvezeltechniek binnen te laten komen en zijn werk te laten doen (hij kan wel in de straatkast/wijkcentrale), maar ik kan al garanderen dat dit morgen niet opgelost wordt.

Ik heb ook VWT gebeld en zij geven aan helemaal niks van jullie te hebben binnengekregen, dus het verhaal dat VWT is aangestuurd klopt daarin niet. Ze geven aan dat jullie juist alles hebben teruggehaald wat betreft de problemen van ons adres en niet in kunnen zien wat er aan de hand is.


Dat is vreemd @marklammers1, we hebben toch echt VWT aangestuurd om alles uit te sluiten. Kan je mij een terugkoppeling geven nadat de monteur geweest is?  


Reageer