Skip to main content

Ik heb de TP-Link AX 1500 router net binnengekregen alleen is de configuratie moeilijker dan ik dacht. Volgens mij kan je de modem/router van T-Mobile niet in bridge mode zetten dus weet ik niet hoe ik dit kan laten werken.

 

Weet iemand hier hoe ik er voor kan zorgen dat mijn eigen router het signaal uitzendt en dat de modem/router van T-Mobile alleen werkt als modem?

 

hallo @Swiftkey 

Je eigen router zit op poort 1 of 2 van de T-mobile modem en de andere kant in de WAN van je eigen router.

Zorg ervoor dat beide routers niet hetzelfde ip adres hebben, dit geeft conflicten dus de T-mobile modem zit op 192.168.1.1 en zet je eigen router bijvoorbeeld op 192.168.0.1 in de LAN setup.

 


hallo @Swiftkey 

Je eigen router zit op poort 1 of 2 van de T-mobile modem en de andere kant in de WAN van je eigen router.

Zorg ervoor dat beide routers niet hetzelfde ip adres hebben, dit geeft conflicten dus de T-mobile modem zit op 192.168.1.1 en zet je eigen router bijvoorbeeld op 192.168.0.1 in de LAN setup.

 

de ip adress van de router staat al op 192.168.0.1, ik lees online dat als er geen bridge mode is dat ik iets met dmz moet gaan doen of de router als access point installeren maar ben niet zo technisch


@Swiftkey

Acces Point is als je de WiFi van je TP-LINK wilt gebruiken ipv die van de Huawei, in de interface van de TP-LINK via operating mode of Quick setup voor Acces Point/AP mode kiezen.

DMZ is een soort van poort forwarding voor alle poorten naar je eigen router.


@Swiftkey

Acces Point is als je de WiFi van je TP-LINK wilt gebruiken ipv die van de Huawei, in de interface van de TP-LINK via operating mode of Quick setup voor Acces Point/AP mode kiezen.

DMZ is een soort van poort forwarding voor alle poorten naar je eigen router.

Dan is de acces point volgens mij het beste om te doen want ik zie geen andere mogelijkheid om het anders te laten werken. Hopelijk heeft de TP LINK een veel betere 5 ghz zendvermogen dat de T mobile modem/router.


Omschakelen naar AP is gelukt, de tp link en de tm modem/router zitten allebei in de meterkast maar het verschil tussen de zendvermogen van tm modem/router en de tp link router is minimaal. beneden is de wifi gewoon goed, boven kan mijn laptop alleen 5 ghz krijgen met de usb wifi extender maar mijn s10 en tab s6 kunnen nogsteeds niet met de 5ghz verbinden noch van de tm modem/router of de nieuwe tp link router...


@Swiftkey

Zou je op een manier de TP-LINK link kunnen verplaatsen naar een andere plek buiten de meterkast? Bedraad het liefst. Hopelijk brengt het wat verbetering.

Misschisn kijken of er een kabel naar boven kan en daar de TP-LINK aansluiten?


@Swiftkey

Zou je op een manier de TP-LINK link kunnen verplaatsen naar een andere plek buiten de meterkast? Bedraad het liefst. Hopelijk brengt het wat verbetering.

Misschisn kijken of er een kabel naar boven kan en daar de TP-LINK aansluiten?

De TP LINK bedraad boven op de meterkast kunnen leggen maar nogsteeds geen 5 ghz verbinding boven, en de 2.4 ghz is verhoogd met ongeveer 8mb/s in vergelijking met de tmobile modem/router die in de meterkast zit


 

Zowat hetzelfde signaal sterkte 😂


Reageer