Skip to main content
Beantwoord

Hikvision IP cams niet zichtbaar in netwerk


  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
Beste Lezer,

Ik zit met het volgende te stoeien. Ik heb sinds een kleine week T-mobile Home. Ik had hiervoor Ziggo.
Tijdens de aansluiting op Ziggo werkte mijn HIkvision IP camera's prima. De cams waren direct op de router aangesloten.

Begin deze week heb ik dus het pakket geinstalleerd en tv en internet werken prima. Gezien de router niet in de buurt van mijn tv staat, heb ik het als volgt ingericht:

Router --- UTP kabel --- Switch --- UTP kabel --- T-mobile tv kastje, PS4, Switch waar cams op aangesloten zijn

Mijn IP-adres is 192.168.1.1.
IP adressen van de cams: 192.168.1.101
en 192.168.1.102

Ik heb de DHCP server in de router ingesteld op IP adressen:
192.168.1.2 tot 192.168.1.254
Tevens in de router de benodigde poorten gemapped (8001, 80, 554, 443 en 8002).
Daarnaast in de router dezelfde poorten getriggered. Overigens ben ik er niet van overtuigd of dit noodzakelijk is, gezien ik ze al gemapped heb.

Wat ik ook doe ik krijg ze op geen enkele wijze zichtbaar in de detectiontool (SADP tool). Plug ik de Ziggo box weer aan en verbind ik de cams met dat netwerk, doen ze het gewoon.
Het moet aan een instelling liggen maar ik kom er niet uit. De T-mobile telefoniste adviseerde me om hier mijn vraag te stellen.
Uiteraard heb ik eerst geprobeerd een antwoord op mijn vraag via de zoekfunctie te vinden, maar kon zo 123 geen vergelijkbaar topic vinden.

Ik hoop dat jullie me het passende advies kunnen geven zodat ik weer aan de slag kan.

Ik hoor graag jullie visie.

Groeten Peter

Beste antwoord door Pieter_B

Gebruik je bij toeval LAN 3 of LAN 4 uitgang van je T-Mobile router?
Hierop zit alleen IPTV en geen internet.

Je zal voor internet alles moeten aansluiten op LAN 1 of LAN 2.
Bekijk origineel

3 reacties

  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 13 april 2017
Ik merk nu overigens dat de PS4 ook niet het bedrade netwerk kan vinden. Wifi wel.

  • Doet lekker mee
  • 23 reacties
  • 13 april 2017
Weet je zeker dat je op 192.168.1.xx bent gebleven?
Ik ken een ISP die het geintje heeft geflikt nom op 192.168. 11.yy (elf dus) over te gaan bij uitleveren van andere modems aan zijn eigen klanten!.

Pieter_B
Super User
Forum|alt.badge.img+4
  • Odido Superuser
  • 2092 reacties
  • Antwoord
  • 14 april 2017
Gebruik je bij toeval LAN 3 of LAN 4 uitgang van je T-Mobile router?
Hierop zit alleen IPTV en geen internet.

Je zal voor internet alles moeten aansluiten op LAN 1 of LAN 2.

Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen