Skip to main content

Beste backoffice Odido,

 

Julie sturen een handleiding om testresultaten van speedtest te sturen. Er wordt daarna door jullie medewerker gevraagd dit nog een keer te doen omdat jullie de embedded screenshots in de mail zogenaamd niet kunnen zien. 

Dat doe je dan. Dan krijg je mail terug “We nemen je mail niet in behandeling”. 

Rare manier om een servicerequest af te handelen.

Daarbij de gewenste data is volledig uit te lezen door jullie in de ONT. Maar er moet dan een monteur komen. Ook raar. Die haalt de data over de glasvezel uit de ONT en that's it. Deze data hebben jullie schijnbaar nodig om Open Dutch Fiber ervan te overtuigen dat ze de aanvoer naar de wijkcentrale te klein hebben gedimensioneerd wat zich uit bij veel users online een aanzienlijke drop in downloadsnelheid, de helft zoiets. 

Als een glasvezel door de week prima werkt en ook de snelheid goed is, maar in weekend dat de snelheid dropt, kan niet liggen aan de glasvezel van wijkcentrale tot in huis. Dan zou het op andere tijden ook zo'n effect moeten geven, wat dus niet is. 

 

Is eenzelfde als u onder de douche staat en iemand anders draait ergens de kraan open en u krijgt in een keer koud water over u heen. Zo moet u dat ook zien hier. 

En ja, weet dat er 27 aansluitingen zijn op de switch waar mijn verbinding ook zit. Ergens nog het patchnummer liggen voor in de wijkcentrale. 

Nu willen jullie ook met alle geweld dat ik het modem van jullie aansluit, maar wat heeft dat voor nut? 

De glasvezel zal niet anders reageren hierdoor, zeker niet als het gaat om de fysieke staat van die glasvezel. 

Wellicht dat een networkengineer dit kan bevestigen. Fout ligt niet bij Odido maar bij de aanvoer van signaal/bandbreedte door Open Dutch Fiber. Totale aanvoer te min om aantal users op switch van hun gekochte snelheid te voorzien. 

 

Graag jullie reactie. Dank U. 

Hey @tazznl, goed dat je dit aangeeft.

Ik ben met je mee gaan kijken in het dossier en zie inderdaad dat de speedtesten vanuit ons programma niet op te halen zijn. Gelukkig zie ik dat ze vanmorgen Guidion voor je hebben aangestuurd. Zij dienen inderdaad eerst langs te komen, zij zijn namelijk de enige die Open Dutch Fiber kunnen aansturen met een werkbon. Verder zie ik zelf geen vreemde dingen op de lijn, wel ben ik benieuwd naar de testresultaten. Zou je die toevallig hier nog willen delen? Hopelijk kan Guidion het oplosson of de juiste aansturing bieden om dit uiteindelijk alsnog op te lossen voor je!


Hey dank je voor bericht, maar wel raar dat die screenshots wat gewoon in een mail zijn gezet niet zichtbaar zijn. Maar als je dus al kan zien dat er niets geks aan de hand is, kan je die gegevens ook gebruiken, uitlezen ONT is voor check of fiber in orde is genoeg. Staan alle waardes in die je nodig hebt.

Naar mijn mening maakt men zich het moeilijker dan nodig is. 

Maar goed is ga die afspraak plannen met Guidion


Ja we hebben nu eenmaal de afspraak met Guidion en OPF dat Guidion eerst op locatie alles moet uitsluiten en alleen Guidion mag de aansturing richting OPF doen @tazznl


Reageer