Beste backoffice Odido,
Julie sturen een handleiding om testresultaten van speedtest te sturen. Er wordt daarna door jullie medewerker gevraagd dit nog een keer te doen omdat jullie de embedded screenshots in de mail zogenaamd niet kunnen zien.
Dat doe je dan. Dan krijg je mail terug “We nemen je mail niet in behandeling”.
Rare manier om een servicerequest af te handelen.
Daarbij de gewenste data is volledig uit te lezen door jullie in de ONT. Maar er moet dan een monteur komen. Ook raar. Die haalt de data over de glasvezel uit de ONT en that's it. Deze data hebben jullie schijnbaar nodig om Open Dutch Fiber ervan te overtuigen dat ze de aanvoer naar de wijkcentrale te klein hebben gedimensioneerd wat zich uit bij veel users online een aanzienlijke drop in downloadsnelheid, de helft zoiets.
Als een glasvezel door de week prima werkt en ook de snelheid goed is, maar in weekend dat de snelheid dropt, kan niet liggen aan de glasvezel van wijkcentrale tot in huis. Dan zou het op andere tijden ook zo'n effect moeten geven, wat dus niet is.
Is eenzelfde als u onder de douche staat en iemand anders draait ergens de kraan open en u krijgt in een keer koud water over u heen. Zo moet u dat ook zien hier.
En ja, weet dat er 27 aansluitingen zijn op de switch waar mijn verbinding ook zit. Ergens nog het patchnummer liggen voor in de wijkcentrale.
Nu willen jullie ook met alle geweld dat ik het modem van jullie aansluit, maar wat heeft dat voor nut?
De glasvezel zal niet anders reageren hierdoor, zeker niet als het gaat om de fysieke staat van die glasvezel.
Wellicht dat een networkengineer dit kan bevestigen. Fout ligt niet bij Odido maar bij de aanvoer van signaal/bandbreedte door Open Dutch Fiber. Totale aanvoer te min om aantal users op switch van hun gekochte snelheid te voorzien.
Graag jullie reactie. Dank U.