Dit probleem is ontstaan toen ik van Telfort VDSL omgeschakeld ben naar glasvezel van T-Mobile vorig jaar. Soms had ik geen internetuitval voor een aantal weken en dan opeens was het bijvoorbeeld 5x per dag dat ik de router moest resetten het is een erg vaag probleem. Het lijkt net of de switchpoorten niet meer werken maar het netwerk werkt vaak nog wel via wifi vreemd genoeg.
Er waren momenten dat zelfs het resetten van de router ook niet meer werkte en ik echt genoodzaakt was om weer met T-mobile te bellen om de monteur te laten langskomen. De monteur heeft ook gezien dat het internet weg was op mijn pc. Hij is al 4-5x langs geweest en heeft wel zeker tot drie keer toe de Draytek Vigor2132F modem/router vervangen. Guidon weigert om een ander type router te plaatsen.
De router is ook net vervangen 2 dagen geleden maar ik zit weer met het zelfde gedonder dat het internet X aantal keer per dag uitvalt bedraad. Er zijn geen andere apparaten die gebruik maken van dit netwerk ik heb alleen mijn computer op het netwerk bedraad.
De bekabeling is tot 2x toe vervangen met nieuw gekochte kabels uit de winkel. Ik heb een nieuwe computer gekocht met i7 8700k, z370 moederbord, 16gb ram etc om dat ook nog eens uit te sluiten. Ik heb alle programma's op windows 10 die op de achtergrond gebruik maken van het internet afgesloten (programma's zoals steam, discord, onedrive, lightshot, nvidia experience) om er zeker van te zijn dat die geen problemen veroorzaken. Alsnog valt het internet willekeurig uit X aantal keren per dag. Ik heb ook geen steamlink, ik hoorde van gideon dat een steamlink ook problemen kon veroorzaken.
Ik heb ook nog geprobeerd een laptop bedraad te verbinden om te kijken of dat wel werkt. Nee ook daar heb ik geen internet op, ook niet als ik het in de 2de poort steek.
Oja, de monteur heeft ook nog een Fritz repeater geprobeerd die diende als wifi bridge terwijl de wifi op de router uit stond om uit te sluiten dat wifi apparaten (gebruik alleen mijn telefoon) geen storingen geven op de router wat ook niks opleverde.
Tot slot: Ik heb weer een melding gedaan bij T-mobile in de hoop dat guidon nog een andere router wil proberen.
Wij weten echt niet wat hier aan de hand is. Is er iemand hier die suggesties heeft om het probleem te kunnen vinden of zelfs op te lossen dan zijn deze erg welkom. Ik ben ICTer geweest, ICT beheerder zelfs en ben dit probleem nooit tegengekomen, de monteur zei ook dat er misschien 2 op de 10000 mensen zijn die dit probleem hebben. Nogmaals... Alle advies, maar dan ook echt al het advies is welkom! Ik ben namelijk heeeeel erg gehecht aan mijn PC en werkend internet en erg afhankelijk ervan.
Er waren momenten dat zelfs het resetten van de router ook niet meer werkte en ik echt genoodzaakt was om weer met T-mobile te bellen om de monteur te laten langskomen. De monteur heeft ook gezien dat het internet weg was op mijn pc. Hij is al 4-5x langs geweest en heeft wel zeker tot drie keer toe de Draytek Vigor2132F modem/router vervangen. Guidon weigert om een ander type router te plaatsen.
De router is ook net vervangen 2 dagen geleden maar ik zit weer met het zelfde gedonder dat het internet X aantal keer per dag uitvalt bedraad. Er zijn geen andere apparaten die gebruik maken van dit netwerk ik heb alleen mijn computer op het netwerk bedraad.
De bekabeling is tot 2x toe vervangen met nieuw gekochte kabels uit de winkel. Ik heb een nieuwe computer gekocht met i7 8700k, z370 moederbord, 16gb ram etc om dat ook nog eens uit te sluiten. Ik heb alle programma's op windows 10 die op de achtergrond gebruik maken van het internet afgesloten (programma's zoals steam, discord, onedrive, lightshot, nvidia experience) om er zeker van te zijn dat die geen problemen veroorzaken. Alsnog valt het internet willekeurig uit X aantal keren per dag. Ik heb ook geen steamlink, ik hoorde van gideon dat een steamlink ook problemen kon veroorzaken.
Ik heb ook nog geprobeerd een laptop bedraad te verbinden om te kijken of dat wel werkt. Nee ook daar heb ik geen internet op, ook niet als ik het in de 2de poort steek.
Oja, de monteur heeft ook nog een Fritz repeater geprobeerd die diende als wifi bridge terwijl de wifi op de router uit stond om uit te sluiten dat wifi apparaten (gebruik alleen mijn telefoon) geen storingen geven op de router wat ook niks opleverde.
Tot slot: Ik heb weer een melding gedaan bij T-mobile in de hoop dat guidon nog een andere router wil proberen.
Wij weten echt niet wat hier aan de hand is. Is er iemand hier die suggesties heeft om het probleem te kunnen vinden of zelfs op te lossen dan zijn deze erg welkom. Ik ben ICTer geweest, ICT beheerder zelfs en ben dit probleem nooit tegengekomen, de monteur zei ook dat er misschien 2 op de 10000 mensen zijn die dit probleem hebben. Nogmaals... Alle advies, maar dan ook echt al het advies is welkom! Ik ben namelijk heeeeel erg gehecht aan mijn PC en werkend internet en erg afhankelijk ervan.
Bladzijde 3 / 3
Hey
Hey Tommie,
Dan is mijn mash netwerk. Ik heb geen storing op mijn netwerk!
Het modem raakt elke ochtend de verbinding met het internet kwijt.
En ook vaak op dezelfde tijd.
I
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.