Er waren momenten dat zelfs het resetten van de router ook niet meer werkte en ik echt genoodzaakt was om weer met T-mobile te bellen om de monteur te laten langskomen. De monteur heeft ook gezien dat het internet weg was op mijn pc. Hij is al 4-5x langs geweest en heeft wel zeker tot drie keer toe de Draytek Vigor2132F modem/router vervangen. Guidon weigert om een ander type router te plaatsen.
De router is ook net vervangen 2 dagen geleden maar ik zit weer met het zelfde gedonder dat het internet X aantal keer per dag uitvalt bedraad. Er zijn geen andere apparaten die gebruik maken van dit netwerk ik heb alleen mijn computer op het netwerk bedraad.
De bekabeling is tot 2x toe vervangen met nieuw gekochte kabels uit de winkel. Ik heb een nieuwe computer gekocht met i7 8700k, z370 moederbord, 16gb ram etc om dat ook nog eens uit te sluiten. Ik heb alle programma's op windows 10 die op de achtergrond gebruik maken van het internet afgesloten (programma's zoals steam, discord, onedrive, lightshot, nvidia experience) om er zeker van te zijn dat die geen problemen veroorzaken. Alsnog valt het internet willekeurig uit X aantal keren per dag. Ik heb ook geen steamlink, ik hoorde van gideon dat een steamlink ook problemen kon veroorzaken.
Ik heb ook nog geprobeerd een laptop bedraad te verbinden om te kijken of dat wel werkt. Nee ook daar heb ik geen internet op, ook niet als ik het in de 2de poort steek.
Oja, de monteur heeft ook nog een Fritz repeater geprobeerd die diende als wifi bridge terwijl de wifi op de router uit stond om uit te sluiten dat wifi apparaten (gebruik alleen mijn telefoon) geen storingen geven op de router wat ook niks opleverde.
Tot slot: Ik heb weer een melding gedaan bij T-mobile in de hoop dat guidon nog een andere router wil proberen.
Wij weten echt niet wat hier aan de hand is. Is er iemand hier die suggesties heeft om het probleem te kunnen vinden of zelfs op te lossen dan zijn deze erg welkom. Ik ben ICTer geweest, ICT beheerder zelfs en ben dit probleem nooit tegengekomen, de monteur zei ook dat er misschien 2 op de 10000 mensen zijn die dit probleem hebben. Nogmaals... Alle advies, maar dan ook echt al het advies is welkom! Ik ben namelijk heeeeel erg gehecht aan mijn PC en werkend internet en erg afhankelijk ervan.
Hoi Brian
Ik heb een vergelijkbaar probleem met de vaste ethernet verbinding. Het netwerk ziet er als volgt uit, ik heb op poort 2 van draytek een amplifi wireless accesspoint/router aangesloten. En wat er dagelijks nu gebeurd is dat je ethernetpoort ziet uitvallen (alle lampjes gaan even uit) vervolgens gaan ze 3x uit en aan en daar verbindt hij met 100Mb, er brandt dan maar 1 lampje op de ethernetpoort van de draytek, vervolgens is het internet niet meer vooruit te branden en haal ik max nog maar 50Mbit van 750.
Als ik dan de draytek en amplifi restart werkt alles weer voor een dag maximaal.
Wat ik al gedaan heb is de kabel vervangen en de amplifi terug gezet naar fabrieksinstellingen.
De software die in de draytek zit is de 3.7.9.1 van April 2017, de amplifi heeft de laatste versie van hun software draaien.
De PC zit via een UTP kabel op LAN Poort 1 van de modem/router (Draytek Vigor2132FVn rev 3.7.9.1)
Wat ik al heb gedaan:
instellingen en drivers netwerkkaart gechecked, aangepast, getest. Die werken goed.
UTP kabels vervangen door CAT6 kabels met fabrieksgemonteerde RJ45 stekkers
eerst alle apparaten (2 routers als APs , 2x NAS en printer) gekoppeld via nieuwe Gigabit switches, nadat dat ook geen verschil maakte alles losgekoppeld en alleen de game-PC direct aangesloten
Nieuwe PCI Ethernetkaart in PC gezet
Monitor tools gedraaid om tijdstip uitval te bepalen (als je jongens aan het gamen zijn)
Mijn PC is dual boot met huidige en vorige versie van win10, beide zelfde probleem, ook na alle updates
Contact gehad met Helpdesk, die hebben monteur gestuurd. Die heeft modem vervangen door een van zelfde type. Probleem niet opgelost.
Ik ben IT'er maar heb geen zin om zelf te moeten gaan investeren in een unsupported eigen modem waarmee ik niet kan bellen.
oh ja De games werken met Steam en een game is Fortnite
"dit is op te lossen door op het forum te zoeken op port forwarding en upnp".
Op mijn opmerking dat in dit forum haar collega Brian aan het kijken is naar een alternatief modem, gaf ze aan dat zij daar niets mee te maken heeft "zij werkt met andere systemen" !!!???
en op mijn aandringen zegt ze "ja er loopt nu een pilot met een beperkt aantal klanten of het opgelost wordt met een Huawei modem, maar daar is de uitslag nog niet van bekend". Dus op mijn vraag waarom het dan wel opgelost zou zijn met port forwarding en UPNP bleef ze ontwijkende antwoorden geven.
Ook nadat ik aangaf al port forwarding aan te hebben staan de de betreffende games bleef ze volhouden dat dit geen T-mobile probleem is.
Zucht.
ik heb op dit forum lang gezocht hoe dan port forwarding en upnp mijn probleem zou oplossen en ik kan echt niets vinden. (over die onderwerpen wel, maar niet icm met mijn probleem)
Die port forwarding snap ik wel, maar moet ik nu upnp aan of uit zetten? (staat standaard uit, nog steeds)
Suggesties?
Spaantje 7 minuten geleden
Hoi. Al een tijdje hebben we t mobile thuis. Nu valt sinds enkele weken ons internet een paar keer per dag uit. Iedere keer ressetten we de modem. Dit is heel irritant. Ook valt wifi regelmatig weg. We hebben ook al de modem naar fabrieksinstellingen terug gezet gehad. De ontvangst van de tv geeft regelmatig blokjes en storing. Zoals geluid wat regelmatig wegvalt. Graag zouden we dit hebben opgelost. Kunt u ons helpen ??
Met vriendelijke groet,
Anita Spaninks
Goed, even een oude post naar boven halen (wordt normaal niet echt op fora gewaardeerd, maar zal toch even moeten… excuses )
Na 2 jaar met de nieuwe Draytek gewerkt te hebben zonder te veel problemen, is me vorige week toch weer opnieuw dit probleem naar voren gekomen.
Na verloop van leasetime vervalt het IP adres, client staat wel nog in de ARP tabel, maar krijg geen internet meer op kabel tenzij ik het modem reset. TV, Wifi via modem en telefoon blijven wel fucntioneren.
Het gebeurt niet zo snel zoals toen… maar wat niet is kan vrees ik wel nog komen.
Welkom terug
Hallo Ginny_TM,
Factory reset was al gebeurd om andere redenen, dus vermoed dat dat geen invloed heeft.
Daarnaast denk ik niet dat het nut heeft om tijdstippen te noteren. De glasverbinding zelf valt namelijk niet weg (anders had ik ook geen tv, telefoon en modem wifi meer). De vorige keer toen dit gebeurde kon de vriendelijke heer aan de telefonische klantenservice namelijk ook niets terug vinden mbt dit probleem, aangezien de lijn zelf bleef werken.
Nu moet ik toe geven dat het de laatste week weer stabiel loopt… Ik wil best proberen om de issue te “forceren” door de DHCP lease time om te zetten van 24u naar 1u oid, en te kijken of het zich dan sneller voor doet.
Ik kom hierop terug.
Hey
Prima! Houd ons op de hoogte van de ontwikkelingen. Mocht je alsnog problemen ervaren, dan zien we je hier weer verschijnen en gaan we verder speuren naar een oplossing.
Hallo Luitjes,
Helaas moet ik constateren dat het probleem er toch nog is.
Hetzelfde als voor de modem swap, alleen dit keer komt het probleem niet met regelmaat voor.
Hey Luitjes van T-Mobile,
Ik kan snappen dat jullie het mogelijk wat drukker hebben, en mogelijk nog wat onderbezet zijn door coronamaatregelen, maar had ondertussen tot graag even antwoord gehad op mijn laatste post aangezien het probleem nog bestaande is. ^^
Hoi
Zou je me de bovengenoemde tijdstippen en gevraagde info alsjeblieft in een PM kunnen toesturen? Ginny is normaal gesproken actief op de social media kanalen dus pak ik het van haar over!
Hoi, ik heb dit probleem de laatste weken. Bedraad internet valt (vandaag alleen al vier keer uit) maar wifi blijft werken.
Een hele poos terug (paar jaar geleden denk ik) hebben we dat probleem ook gehad. Volgens mij toen opgelost met andere modem.
Het internet bedraad (ethernet, LAN) valt met een bepaalde regelmaat weg, de router van de stroom halen werkt voor even, maar het probleem keert dan weer later terug.
Er is niets veranderd aan configuratie/set up. Ik heb de verbindingen op meerdere PC's geprobeerd. Ik heb topics gelezen hier en wat dingen uitgeprobeerd qua mogelijke oplossingen.
Ik heb een aantal weken terug bij de eerste problemen wel de modem gereset. Toen is het even beter gegaan.
Dank vast voor een reply.
Jan
Hallo
Welke modem heb je nu van T-Mobile?
Je geeft aan dat bedraad internet het dan niet meer doet maar WiFi blijft het doen dus je kunt wel blijven internetten op WiFi?
Modem is: Draytek Vigor 2132FVn
De Draytek is al een vrij oud modem die ook geen updates meer ontvangt, verder ben je niet de enige die problemen ervaart met de Draytek.
Ik denk dat je wel een nieuwere zal krijgen als vervanging
Hoi
Hallo,
Ik heb ook dat elke dag de internet verbinding voor korte tijd onderbroken worden. Zo'n beetje elke ochtend tussen 10 en 12.
Het tv modem geeft een foutmelding, en ook mijn Nas die aan de cloud hangt.
Probleem is er sinds ik van Ziggo naar Odidio ben gegaan.
Daarnaast wil ik je vragen om jouw modem een herstart te geven op de volgende manier:
- Haal het modem en de Mediaconverter/ONT (het kleine witte of zwarte kastje in de meterkast) van de stroom.
- Wacht minimaal 10 seconden. Sluit daarna de Mediaconverter/ONT weer aan op de stroom en laat deze 30 seconden opstarten. Sluit daarna het modem weer aan op de stroom.
- Wacht tot alles volledig is opgestart.
- Controleer of de diensten weer werken.
Wil je daarna voor de komende drie dagen de datum en het tijdstip van de uitval noteren? Het is belangrijk om de randapparatuur losgekoppeld te laten. Dan ga ik gericht op zoek naar de juiste oplossing!
Beste Teresa,
Bedankt voor je antwoord,echter heb ik het volgende aan te merken.
Ik zie dat je veel apparatuur hebt. Dat is nogal logisch in deze tijd. Als jullie modem en/of verbinding het niet aan kan. Is dat wel erg slecht voor deze moderne tijd, en ben ik blijkbaar beter af bij een andere provider.
3 dagen niks aansluiten en geen gebruik maken van internet. Wat is dat nu voor een oplossing. Ga je zelf ook 3 dagen zonder internet zitten en wel betalen.
Ik kan je zo ook wel alle data doorgeven wanneer de verbinding verbroken wordt. Het probleem ligt bij jullie of je goedkope modem. Bij mijn vorige provider was dit geen probleem. En had ik op papier 1/4 van de bandbreedte dan ik nu zou moeten hebben.
Ik hoop dat jullie eens aan jullie kant gaan kijken wat je kan doen om de kwaliteit te verbeteren .
Ik lees trouwens in meerdere topics hetzelfde standaard antwoord. Maar dus ook vaker hetzelfde probleem.
Het zit hem in jullie modem. Je mag hem komen omruilen voor een die van deze tijd is. En wel de apparatuur en de snelheid aankan waarvoor ik betaal.
Kun je deze 3 dagen bij jullie op de zaak testen.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.